Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Webloggers
 
 
 
Weblog's van
Door: , 04 april 2012

Waarom succes altijd begint met een mislukking

Laatst kwam ik een recensie tegen van het boek van Tim Harford. Zijn titel suggereert, dat je moet streven naar mislukkingen om tot succes te komen. Dat past niet echt lekker in de ervaringen uit mijn innovatie adviespraktijk. Interessanter is: hoe kunt u mislukkingen tot een succes maken? Volg de gedachtenlijn van Tim Harford en kijk hoe u met mislukkingen kan omgaan.
Lees verder »
Door: , 23 januari 2012

Innovatie is uit, leve de innovatie

De populariteit van innovatie neemt af.
In een van mijn platforms kwam ik een onderzoek tegen van gezochte trefwoorden bij google. Daaruit blijkt dat de afgelopen jaren woorden als "innovatie" en "octrooien" in populariteit sterk afnemen. Wat is er aan de hand?
Lees verder »
Door: , 02 november 2011

Portfolio van innovatie

Een portfolio is een verzameling van producten en diensten die een organisatie aanbiedt. Met een portfolio kan je gericht investeren in aantrekkelijke delen van je bedrijf. Innovatie wordt nog steeds heel vaak gekoppeld aan de portfolio. Maar de vraag is, of deze innovatiestrategie vandaag stand houdt.
Lees verder »
Door: , 04 oktober 2011

de Innovatie Cyclus

Innovatie is zo aantrekkelijk als je het zelf maakt. De innovatie cyclus geeft aan wanneer innovatie aantrekkelijker wordt en wanneer het verstandiger is om niet te investeren in vernieuwing.  
Lees verder »
Door: , 25 juli 2011

De consument als rollercoaster

Normaal versnelt een crisis veranderingstrajecten, breekt vastgeroeste verhoudingen los. Neuwe ontwikkelingen krijgen een kans. Toch zien we dat de afgelopen recessie de grote ontwikkelingen extra vertraagt in plaats van versnelt.
Veel consumenten zijn voorzichtiger geworden.
Lees verder »
Door: , 23 juni 2011

Help ik heb een uitvinding gedaan!

In mijn praktijk komen regelmatig uitvinders langs. Die vragen me dan wat ik van hun uitvinding vind. Vaak willen ze er rijk mee worden. Ze hebben dan al heel veel geld geinvesteerd in hun uitvinding. Soms ligt er een prachtig prototype op tafel. Het komt ook voor dat de accountant berekeningen heeft gemaakt over de gouden bergen en omvang van de markt. 
Toch worden uitvinders maar zelden rijk. Wat is er aan de hand?
Lees verder »
Door: , 03 juni 2011

Innovatie weblog 1: Waarom Joseph Schumpeter zo actueel is

Vanaf vandaag schrijft innovatiestrateeg Guust Swarte in Brisk een reeks weblogs over innovatie. Met nieuws, achtergronden, cases, discussies en tips.
Lees verder »
1  
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 237.75 -3.60 %
Stijgers Dalers
Doc data 0.44  4.8 %
Value8 5.27  4.6 %
Binck 4.25  3.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.56  -8.8 %
Beter bed 14.36  -3.6 %
Meer beurs