Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Weblog
 
Door: Tim Welzen, 06 april 2016, 00:00 uur

Hoger komen in Google - 10 praktische tips [Deel 2]

 

Wilt u hoger komen in Google in 2016? Door de grote hoeveelheid informatie op het internet over zoekmachineoptimalisatie en hoe u hoger komt in de index van Google kan het wat verwarrend overkomen wat nou wel en wat niet belangrijk is.  Elephant design heeft de 10 belangrijkste SEO ranking factoren in 2016 voor u op een rijtje gezet.

4. INHOUD/CONTENT  

DE LENGTE Google vindt content/inhoud belangrijk. Ben dus niet bang om lange stukken te schrijven. Zolang de content relevant is en gebruikers zijn er naar op zoek dan zal dit uw vindbaarheid helpen. Over het algemeen wordteen minimum van 300 woorden gesteld per webpagina.

Hoger komen in google in 2016 � (10 tips) content is king UPDATEN Naast het schrijven van relevante inhoud is het ook belangrijk dat de inhoud up-to-date blijft. Zorg ervoor dat als informatie verandert u uw website update. Google kan door het constant crawlen van websites zien wanneer u uw content aanpast en dit helpt u om meer autoriteit te krijgen en daarmee betere vindbaarheid.

NIEUWE CONTENT Probeer zo veel mogelijke relevante nieuwe content te schrijven voor uw website. U kunt in deze nieuwe content nieuwe zoekwoorden gebruiken en daarmee uw vindbaarheid vergroten.

 
5. AFBEELDINGEN Afbeeldingen zijn een manier om uw content kracht bij te zetten. Afbeeldingen kunnen de ranking van uw website beïnvloeden. Zorg ervoor dat u uw afbeeldingen altijd voorziet van een alt tag met daarin relevante zoekwoorden. Zorg ook dat het aantal afbeeldingen in balans is met de hoeveelheid tekst op een webpagina.

 
6. INTERNE LINKS Interne links zijn links op uw webpagina die verwijzen naar andere pagina’s op uw website. Interne links helpen zowel de gebruiker als decrawlbot/spider van Google door uw website te navigeren. Probeer waar het kan interne links in te voegenLet op dat u alleen interne links gebruikt waar deze ook een meerwaarde bieden.Hoger komen in google in 2016 � (10 tips) interne links

Probeer voor elke link een passende "Anchor tekst" (tekst waar u de link onder plaatst) te maken. Een voorbeeld: In het geval dat uw tekst over uw diensten gaat en u wilt graag bezoekers doorsturen naar een pagina over uw diensten, maak dan gebruik van de anchor tekst "bekijk onze diensten" en niet "klik hier".

Zorg ervoor dat u alleen een zin of een aantal woorden gebruikt om te verwijzen naar een pagina enniet een hele paragraaf anders vind Google uw link niet relevant.

 
7. CLICK THROUGH RATE (CTR) CTR meet het percentage bezoekers dat klikt op uw links op de website of via Google. De meta descriptie is een belangrijke component om de CTR hoog te houden. Gebruikers zijn via Google vaak op zoek naar antwoorden. Probeer via de meta omschrijving al antwoord te geven op deze vragen en zorg voor duidelijke relevante meta omschrijvingen zodat de CTR hoog blijft. Zodra Google ziet dat uw CTR hoog is zal dit de ranking van uw pagina’s helpen omdat Google ziet dat u relevante content schrijft voor de gebruiker.



 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
Over de auteur:
www.elephantdesign.nl
ELEPHANT DESIGN is een web/grafisch design bureau. Wij dragen bij aan het succes van uw onderneming. Een visueel aantrekkelijke website te bekijken op tablet, computer en telefoon en slimme betaalbare online marketing voor het werven van nieuwe klanten.
Webdesign Zuid-Limburg
Webdesign Limburg
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken