Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Weblog
 
Door: Sander Wijdemans, 15 maart 2016, 00:00 uur

Het belang van beurzen

 

Waar beurzen enkele jaren geleden nog gedomineerd werden door grote bedrijven, komen er de laatste jaren steeds vaker ook kleine ondernemers naar beurzen toe. De reden dat steeds meer kleine ondernemers deelnemen aan een beurs, heeft te maken met het feit dat zij het belang van beurzen hebben ontdekt. Heb jij dit belang nog niet ontdekt en ben je benieuwd waarom andere ondernemers naar beurzen gaan? Lees dan in dit artikel wat het belang is van een beursdeelname en laat je overtuigen ook op een beurs te gaan staan met jouw bedrijf.

Het belang van beurzen: je komt in contact
Het belangrijkste voordeel waar je van profiteert als je met jouw bedrijf op een beurs gaat staan, is dat je in contact komt met andere mensen. Dit betekent niet alleen dat je jouw doelgroep en potentiële klanten kunt zien en met ze kan praten, maar ook dat je met andere interessante mensen in gesprek komt. Denk hierbij aan potentiële leveranciers, investeerders, collega-ondernemers en misschien zelfs concurrenten.
 
Met je klanten kom je in contact om hen te overtuigen van jouw kunnen als ondernemer, maar ook aan leveranciers, investeerders, collega-ondernemers en zelfs je concurrenten heb je iets. Door met hen te praten kun je namelijk niet alleen de deuren openen voor een nieuwe samenwerking, maar leer je ook veel. Kortom: je gaat niet naar de beurs om jezelf te laten zien, maar om in contact te komen met mensen die voor jou interessant kunnen zijn.
 
Naar de beurs? Neem communicatiemiddelen mee
Je gaat in eerste instantie natuurlijk naar de beurs om potentiële klanten tot daadwerkelijke klanten te maken. Om potentiële klanten om te toveren tot echte klanten, moet je eerst hun aandacht trekken. Zeker als je op een grote beurs staat met vele bedrijven die hetzelfde product of dezelfde dienst aanbieden als jij, is dit belangrijk. Ga dus nooit met alleen een kleine tafel naar de beurs, maar investeer in de nodige communicatiemiddelen. Een effectief communicatiemiddel dat veel op de beursvloer voorkomt, is de rollup banner. Hier kun je niet alleen veel informatie op zetten, maar ook echt de aandacht mee trekken.



 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
In 2011 lanceerde Eric Ries De Lean Startup, een revolutionair boek dat voor velen de nieuwe bijbel zou worden bij het starten of transformeren van bedrijven. Niet alleen werd zijn boek een wereldwijde bestseller, Ries reisde de wereld over om lezingen te geven en kleine en grote bedrijven te helpen met succesvol innoveren en groeien. Dit leverde hem nieuwe inzichten en oplossingen op van onschatbare waarde, die hij in 'De startup-methode' met ons deelt. Ries is verbonden aan de Harvard Business School en het gerenommeerde designbureau ideo.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Meer beurs