Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
7 oktober 2010
 

Jaagt u uw klanten ook weg?

 
 

Uit onderzoek van Effectory blijkt dat de klanttevredenheid bij consumenten tussen 2008 en 2010 is gedaald naar een 6,5. Ondernemers zien dit echter niet als een probleem en weigeren serieus actie te ondernemen.

Het wegjagen van klanten neemt steeds grotere vormen aan in Nederland. Ergens wisten we dat al, maar nu kan het gestaafd worden met resultaten van onderzoek naar de klanttevredenheid onder consumenten. Uit de periodieke onderzoeken van Effectory blijkt dat de gemiddelde scores voor de algemene tevredenheid bij consumenten tussen 2008 en 2010 is gedaald naar een 6,5. Dit ligt behoorlijk onder de 7, de gangbare norm in Nederland. 

Geen verbetering
Een voor de hand liggende reactie uit het bedrijfsleven zou zijn: verbeter de klanttevredenheid! Dit blijkt echter niet uit de cijfers. Nochtans zou op deze manier een omzetwinst van zowat zeven procent behaald kunnen worden. Blijkbaar zien veel bedrijven dit niet als een positieve business case. "Opmerkelijk," noemt Erik Mathlener dit. "Er is nauwelijks een investering nodig om die zeven procent omzetstijging binnen te halen. De klanttevredenheid is effectief te verhogen door simpelweg de juiste attitude aan te nemen." 

Klanten wegjagen
Om directeuren, managers én medewerkers daarvan te doordringen, organiseert Mathlener in samenwerking met 'Het Slimme MKB' een serie workshops onder de prikkelende titel 'Klanten Wegjagen'. De deelnemers wordt op een ludieke manier een spiegel voorgehouden en meegenomen in de belevingswereld van hun klant. Daarbij wordt pijnlijk duidelijk hoe bedreven men is geworden in het wegjagen van die klant. Erik Mathlener brengt zijn leerzame boodschap met veel humor en verhalen op een onconventionele manier. Uiteraard worden de deelnemers rijk voorzien van tips hoe het wel moet. Ook worden direct handvaten aangereikt voor slimmer ondernemen.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 239.28 -4.24 %
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Arcadis 19.43  3.5 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 8.19  -3.9 %
Advanced met 38.77  -1.7 %
Meer beurs