Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
9 augustus 2011
 

MKB Nederland: geen uitbetaling vakantiedagen na overlijden

 
 

Werkgevers willen een wettelijk verbod op uitbetaling van vakantiedagen aan erfgenamen. MKB-Nederland wil op deze manier een einde maken aan 'een van de vele ongewilde risico's die een werkgever loopt'.

Dat zegt de ondernemersvereniging in een reactie op de uitspraak van de kantonrechter in Heerenveen, zo meldt onder andere de Gelderlander. Die stelde een vrouw in het gelijk die de niet-opgenomen vakantiedagen van haar overleden man vorderde bij de werkgever. 

Terugwerkende kracht

Arbeidsrechtadvocaat Maarten van Gelderen wijst erop dat vakantiedagen tot nog toe vijf jaar kunnen worden opgespaard. "Erfgenamen kunnen dus met terugwerkende kracht vakantiedagen van de overledene claimen." 

Duidelijkheid

In een vergelijkbare zaak twee jaar geleden deed een kantonrechter nog uitspraak in het voordeel van de werkgever. MKB-Nederland wil nu duidelijkheid. "De werkgever loopt het risico een enorm bedrag te moeten uitbetalen als een overleden werknemer heel veel vakantiedagen heeft opgebouwd. Bij een normaal dienstverband zou de werknemer deze uren ook niet betaald krijgen."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken