Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
21 december 2017
 

89 procent zzp’ers krijgt geen kerstpakket

 
 

89 procent van de zzp’ers krijgt geen kerstpakket. Dit blijkt uit onderzoek* dat is uitgevoerd door GfK in opdracht van BrightPensioen.

Daarom start BrightPensioen de actie #zzpkerstpakket waarbij zzp’ers worden gewezen op het grootste kerstpakket dat ze zichzelf cadeau kunnen doen: de jaarruimte die ze hebben, benutten en deze vóór 31 december 2017 in een eigen pensioenpotje stoppen. Daarmee kan een zzp’er al snel duizenden euro’s belastingvoordeel ontvangen.
 
Zelf regelen
Sjaak Zonneveld, commercieel directeur van BrightPensioen: "Zzp’ers moeten zelf hun pensioen regelen. Maar ook een kerstpakket voor zichzelf regelen. Het grootste kerstpakket dat u zichzelf als zzp’er kunt geven, is uw jaarruimte 2017 nog voor het einde van dit jaar in een pensioenpotje stoppen. Het levert u flink belastingvoordeel op. U krijgt allereerst de betaalde belasting terug over uw inleg. En als u met pensioen gaat, betaat u minder belasting door de zogenoemde omkeerregel. Daarnaast betaat u over deze pensioenpot geen vermogensbelasting. Veel zzp’ers weten dit niet en laten veel geld liggen."
 
Extra hulp bij berekenen jaarruimte
Met de actie #zzpkerstpakket biedt BrightPensioen vanaf vandaag tot en met 31 december extra hulp aan zzp’ers om de jaarruimte te berekenen. Met een speciale tool en de hulp van een telefoonteam kan iedere zzp’er zijn eigen jaarruimte en het belastingvoordeel berekenen.
Deze actie en extra hulp is volgens BrightPensioen hard nodig want bijna twee derde (63 procent) van de zzp’ers weet niet wat fiscale jaarruimte is. 61 procent van de zzp’ers die wel weet wat fiscale jaarruimte is, weet echter niet hoe ze dat kunnen berekenen. Een kwart van deze groep heeft nog nooit zijn jaarruimte berekend of laten berekenen. Van de zzp’ers die weten wat fiscale jaarruimte is, berekent 37 procent het zelf. Een kwart (24 procent) vindt het makkelijk te berekenen en dertien procent vindt het moeilijk. Al deze cijfers komen uit het eerder genoemde onderzoek van GfK.
 

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Henk daalder  |   | 
21-12-2017
 | 
13:09 uur
Tja, een zeer dubbel signaal
Als ZZP er ben je ook ondernemer, dus geef je je zelf een kerstpakket, toch?
Maar dat 89 % het niet van de opdrachtgevers krijg5, is ook een sterk signaal van zwak relatie management.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken