Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
30 augustus 2017
 

MKB-ondernemers ontevreden met eigen ontwikkeling

 
 

Bijna negen op de tien mkb-ondernemers vinden dat ze niet genoeg toekomen aan hun eigen ontwikkeling. Dat blijkt uit een online enquête door MKBServicedesk.nl onder 794 ondernemers naar (bij)scholing binnen hun bedrijf.

Het belang van jezelf blijven ontwikkelen wordt steeds groter door technologische innovaties en de invloed van toenemende robotisering, waarschuwen economen. De baan voor het leven verdwijnt, ‘een leven lang leren’ houdt werknemers geschikt voor die snel veranderende arbeidsmarkt. "Educatie wordt daarom een belangrijke nieuwe pijler voor onze dienstverlening," aldus Frank van Rutten van MKBServicedesk.
 
Kennis en vaardigheden
Bijna 86 procent geeft aan behoefte te hebben zich meer te ontwikkelen dan nu. Het bijhouden van kennis en concrete vaardigheden staat voor een op de drie het hoogst op het wensenlijstje, net boven het opdoen van nieuwe kennis en vaardigheden. Andere behoeften zijn coaching (een op de vijf) en het willen leren een betere privé-werkbalans aan te houden (een op tien).
 
Medewerkers coachen
Iets minder dan de helft (48 procent) van de ondernemers besteedt dagelijks tijd aan het verbeteren van zichzelf. Zo’n een op de twintig ondernemers is hier nooit mee bezig. Meer aandacht en ruimte geven ondernemers aan de ontwikkeling van hun personeel. Bijna negen op de tien respondenten steunt medewerkers hierin. Zij doen dit met bijscholing (38,7 procent), coaching (25,5 procent) en het laten leren van nieuwe vaardigheden (14,2 procent).
 Andere ondernemers vinden geen rol voor zichzelf weggelegd: een op de acht vindt ontwikkeling een verantwoordelijkheid van medewerkers zelf.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken