Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
19 mei 2017
 

Onzichtbare ondernemer bespiedt graag de concurrent

 
 

Gluren bij de buren blijkt voor veel ondernemers een gekoesterde wens. Ruim een kwart van de ondernemers (27 procent) zegt binnen te willen kijken bij de concurrenten als hij of zij een dag onzichtbaar zou zijn.

Een op de vijf ondernemers schuift met de onzichtbare superkracht liever aan bij het diner van koning Willem-Alexander en koningin Maxima. Ronddolen in het Haagsche torentje is voor veertien procent een stille wens. Dat blijkt uit onderzoek van Allianz naar de diepere drijfveren, zorgen en afwegingen van ondernemers. In het onderzoek werden 514 zzp’ers en mkb-ondernemers over hun ondernemerschap ondervraagd.

Zorgen over de concurrent
Het bespieden van de concurrentie als de ondernemer onzichtbaar zou zijn, lijkt niet op zichzelf te staan. Bijna de helft van de ondernemers (48 procent) maakt zich zorgen over de concurrentie. Onder groot mkb’ers (73 procent) is deze vrees het breedst gedeeld. Jongere ondernemers van achttien-34 jaar maken zich meer zorgen over de concurrentie (67 procent) dan oudere ondernemers.

Meer concurrentie verwacht
Meer dan een kwart van de ondernemers (27 procent) verwacht daarnaast dat de concurrentie het komende jaar toeneemt. Ruim de helft (57 procent) voorziet geen verandering. Slechts zes procent verwacht minder concurrentie. Klein mkb’ers verwachten komend jaar een grotere afname in concurrentie en zijn daarmee positiever gestemd dan zzp’ers.


 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Frank van Marwijk, Michel Hoetmer, Asha Kalijan, Jan Vermeiren, Johanna Kroon en André de Waal. Lees de gratis artikelen van deze management best-seller auteurs op Managersonline.nl. Plus: handige checklists en het laatste managementnieuws!
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Team Nijhuis laat ondernemers kennis maken met digitale marketing dankzij gratis online cursus
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
ADVERTORIAL
Word nu abonnee van Brisk Magazine en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists en voorbeelddocumenten voor ondernemers. Klik hier om u te registreren.
BRISK-INDEX
Brisk-index: 267.38 -0.45 %
Stijgers Dalers
Postnl 3.35  4.7 %
Nutreco 47  3.9 %
Aperam 44.53  3.4 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Beter bed 15.48  -3.3 %
USG people 17.2  -1.5 %
Meer beurs