Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
13 april 2017
 

Prognose Paasomzet 2,1 procent hoger dan in 2016

 
 

De supermarktomzet is in maart 2017 met 0,7 procent gedaald naar 3,37 miljard euro (3,39 miljard maart 2016). De omzet per kassabon steeg met 1,8 procent naar 23,19 euro (22,77 maart 2016) maar het aantal uitgegeven kassabonnen daalde in maart 2017 met 2,5  procent.

De omzetdaling wordt echter veroorzaakt doordat Pasen in een andere maand valt; deze viel vorig jaar in maart (week twaalf) en dit jaar in april (week vijftien). Volgens de prognose zal de Paasomzet in 2017 alle records verbreken. Dit blijkt uit onderzoek van GfK.

Tijdens Pasen meer aandacht voor tijdelijk luxer merk
Supermarktformules verkopen tijdens Pasen veel tijdelijk assortiment onder eigen merk. Vooral de luxe bovenkant van het eigen merk wordt met Pasen naar verhouding veel verkocht (bv AH Excellent, PLUS Moment en Lidl Delicieux). Er worden veel folders ingezet om het luxe assortiment onder de aandacht te brengen. De top vijf artikelen met Pasen zijn paasbrood, toastjes, ijs desserts, voorgebakken brood en chocolade. Nieuw in de Paas top vijftien zijn de assortimentsgroepen overige zuivel (room) en buitenlandse kaas. Dit gaat ten koste van rundvlees en aperitieven.
 
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
In 2011 lanceerde Eric Ries De Lean Startup, een revolutionair boek dat voor velen de nieuwe bijbel zou worden bij het starten of transformeren van bedrijven. Niet alleen werd zijn boek een wereldwijde bestseller, Ries reisde de wereld over om lezingen te geven en kleine en grote bedrijven te helpen met succesvol innoveren en groeien. Dit leverde hem nieuwe inzichten en oplossingen op van onschatbare waarde, die hij in 'De startup-methode' met ons deelt. Ries is verbonden aan de Harvard Business School en het gerenommeerde designbureau ideo.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Meer beurs