Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
21 maart 2017
 

Zzp’er tevreden over telefonie provider

 
 

Ruim 95 procent van de zzp’ers geeft aan tevreden te zijn met zijn of haar telefonie provider. Vooral op betrouwbaarheid scoren providers bij zzp’ers bijzonder goed: 96,1 procent geeft aan tevreden te zijn over de betrouwbaarheid van hun provider.

Gemiddeld beoordelen zzp’ers de betrouwbaarheid van hun provider met een 7,9 uit 10. Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 909 zzp’ers.  
Naast de betrouwbaarheid van hun telefonie provider zijn zzp’ers ook zeer tevreden over de klantenservice van hun provider (88,6 procent) en de prijs die de provider rekent (87,9 procent) en de flexibiliteit (85,3 procent). Slechts 16,7 procent van de ondervraagden is dan ook van plan om op korte termijn over te stappen naar een andere telefonie provider.
 
KPN meest betrouwbare telefonie provider
De meeste zzp’ers zijn voor mobiele telefonie klant bij KPN (33,6 procent), Vodafone (21,6 procent) en T-Mobile (23,3 procent). Van alle grote providers wordt KPN met een 8,3 door zzp’ers het best beoordeeld op betrouwbaarheid en ook Telfort scoort hoog met een 8,1. Vodafone scoort daarentegen het minst goed met een 7,3.
 
Meerderheid zzp’ers belt Sim Only
Uit het onderzoek is verder gebleken dat een meerderheid van de zzp’ers (50,2 procent) zijn mobiele abonnement Sim Only heeft afgesloten. Een iets minder groot deel (44,5 procent) heeft een abonnement inclusief toestel afgenomen. Gemiddeld betaalt deze laatste groep maandelijks bijna twee keer zoveel dan de groep zzp’ers met een Sim Only abonnement: 40,78 euro per maand. Zzp’ers met een Sim Only abonnement betalen gemiddeld 21,34 euro per maand aan telefoonkosten. Slechts 3,3 procent van de zzp’ers geeft aan prepaid te bellen. Gemiddeld zijn zij maandelijks het minst kwijt aan telefoonkosten, namelijk 21,25 euro.  
 
Over het onderzoek
De resultaten zijn tot stand gekomen op basis van een online enquête onder een representatieve steekproef van 909 zzp’ers in Nederland en zijn bedoeld om meer informatie, kennis en transparantie te brengen voor en over de meer dan 1 miljoen zzp'ers die Nederland kent (CBS, april 2016).
 
De onderzoeksresultaten zijn verwerkt in een infographic.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken