Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
28 december 2016
 

Meer sollicitaties via mobiel in 2017

 
 

Monsterboard verwacht dat solliciteren via mobiele apparaten toeneemt in 2017. Millennials  vormen over een paar jaar het grootste deel van de werkende beroepsbevolking en zij verwachten dat zij alles via hun mobiel kunnen regelen.

Dit vraagt om belangrijke aanpassingen in branding en werving door werkgevers. Millennials doen steeds meer op hun mobiele telefoon; van bankieren en shoppen tot aan daten en zelfs solliciteren. Als je hier als bedrijf nog niet voldoende op inspeelt, loop je het risico dat je talent misloopt. Niet voor niets zette Monsterboard dit jaar volop in op online recruitment oplossingen zoals programmatic (mobile) advertising en social job advertising op Facebook en Twitter.

Recruiters worden recruitment marketeers
Werkzoekenden van nu willen veel meer zien dan alleen een vacature. 75 procent van de werkzoekenden doet gedegen onderzoek voordat ze solliciteren en meer dan 70 procent van deze groep besteedt zelfs minimaal een uur aan het zoeken naar informatie voordat ze overgaan tot solliciteren. Kandidaten willen voordat ze solliciteren meer te weten komen over een bedrijf, de bedrijfscultuur, de waarden, de visie en de carrièremogelijkheden. Gian Zandonà, Managing director Monsterboard: "Het is voor werkgevers daarom van groot belang dat zij zichzelf online goed presenteren en dat kandidaten meteen kunnen zien wat u als werkgever te bieden hebt. U moet meebewegen met de markt waarin mobiel verkeer steeds meer de norm wordt, uw werken bij-site optimaliseren voor mobiel en zichtbaar zijn op de platforms die uw doelgroep dagelijks bezoekt. Zonder gedoe solliciteren via mobiel is belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen niet direct weer afhaken."
 
Belangrijke trends in recruitment in 2017
 

  • Millennial generatie dwingt werkgever om nog meer van zichzelf te laten zien online
  • Mobiel solliciteren wordt makkelijker en gangbaarder voor kandidaten en werkgevers
  • Employer branding wordt onmisbaar onderdeel van de recruitmentstrategie
  • Programmatic advertising verovert de recruitment markt  en helpt werkgevers om talent te bereiken waar het zich ook maar bevindt.
  • De rol van de recruiter verschuift steeds meer naar die van recruitment marketeer
  •  
    Mobile first voor millennials
    Uit cijfers van Monsterboard blijkt dat 41,5 procentvan het website verkeer komt van mobiele apparaten. "Gemiddeld checken we 150 keer per dag onze mobiele telefoon, maar tot nu toe blijft het aantal sollicitaties via mobiel nog achter op sollicitaties via desktop of laptop. Werkgevers die kandidaten bereiken daar waar ze hun online leven zich afspeelt en barrières om mobiel te solliciteren wegnemen, gaan het verschilmaken. Een trend die u als werkgever alleen maar kunt omarmen om op te vallen bij de millennial generatie en ze voor u te winnen. Zo verschuift de rol van de recruiter steeds meer naar die van een recruitment marketeer," aldus Zandonà.
     

     
    Doorsturen »  7 reacties »  Nieuwsbrief »  

     

    Gerelateerde nieuwsitems

     
     
    Reacties
     
    Tina  |   | 
    28-12-2016
     | 
    11:31 uur
    Zie je steeds meer. Alles gaat langzaam naar mobiel. Waar veel sites nu ook responsive zijn. Overigens goede keuze geweest toen van Google, om daar wat druk achter te zetten.
    Motivatiebrief  |   | 
    4-04-2017
     | 
    10:56 uur
    Erg vluchtig om dat via de mobiele telefoon te doen. Ik hamer mijn leerlingen altijd op CV en motivatiebrief. Deze moeten zorgvuldig opgezet worden. Dat kan niet zomaar op een smartphone...
    Motivatiebrief  |   | 
    4-04-2017
     | 
    11:09 uur
    Met name de motivatiebrief moet onderscheidend van de rest zijn.
    Loopbaancoaching  |   | 
    6-04-2017
     | 
    11:14 uur
    Mobiel zorgt voor diverse mogelijkheden die op papier niet mogelijk zijn. Desalniettemin is een combinatie van beiden essentieel voor het huidige sollicitatieproces aangezien veel bedrijven nog niet optimaal gebruik maken van de mobiele en online mogelijkheden op het gebied van solliciteren.
    JobByBid  |   | 
    13-04-2017
     | 
    11:01 uur
    Het zou natuurlijk geweldig zijn wanneer sollicitanten gewoon een filmpje van zichzelf kunnen uploaden waarin ze hun motivatie toelichten. Dit geeft een veel beter beeld van de persoon dan de brief die opgesteld wordt. En dit past ook beter bij de nieuwe generatie. Je ziet een vacature, neemt een filmpje op met je mobiel en solliciteert direct.
    Cv maker  |   | 
    24-07-2017
     | 
    13:16 uur
    Uiteindelijk zal alles via apps en via netwerken & social media lopen zoals linkedin. De techiek gaat vooruit, de ''standaard'' cv 'zal nog even blijven maar met de volgende generatie zal deze ook verdwijnen.
    Vacatures advocatuur  |   | 
    25-07-2017
     | 
    07:50 uur
    Recruitment zal steeds meer de kant op gaan van (content)marketing. Zowel werkgevers als sollicitanten zouden meer met video kunnen doen. Zowel voor de vacatures met een leuk filmpje van het bedrijf als van de sollicitant.

    Reageren

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
    code te wijzigen.
    ADVERTORIAL
    Frank van Marwijk, Michel Hoetmer, Asha Kalijan, Jan Vermeiren, Johanna Kroon en André de Waal. Lees de gratis artikelen van deze management best-seller auteurs op Managersonline.nl. Plus: handige checklists en het laatste managementnieuws!
    Managersonline.nl
    Het internetmagazine voor directeuren en managers
    Team Nijhuis laat ondernemers kennis maken met digitale marketing dankzij gratis online cursus
    Meer dan 100 checklists
    Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
    BOEKENNIEUWS
    De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
    Lees verderMeer boeken
    ADVERTORIAL
    Word nu abonnee van Brisk Magazine en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists en voorbeelddocumenten voor ondernemers. Klik hier om u te registreren.
    BRISK-INDEX
    Brisk-index: 267.38 -0.45 %
    Stijgers Dalers
    Postnl 3.35  4.7 %
    Nutreco 47  3.9 %
    Aperam 44.53  3.4 %
    TNT express 8.45  -9.5 %
    Beter bed 15.48  -3.3 %
    USG people 17.2  -1.5 %
    Meer beurs