Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
5 december 2016
 

De belangrijkste SEO-ontwikkelingen in 2017

 
 

We zijn al weer bijna in 2017 aangekomen en dan is het goed om de blik vooruit te richten op het komende jaar voor wat betreft SEO. Zoals u weet, is SEO een bliksemsnel veranderende tak van sport.

De regels van SEO veranderen constant en het vergt de nodige flexibiliteit van een bedrijf om er goed mee om te gaan. Alleen al op de hoogte blijven van de ontwikkelingen is een uitdaging. Dit stelt Romano Groenewoud.
 

  • Alles gaat mobiel
    Het belang van internet via smartphone of tablet zal verder stijgen. Dat betekent dat websites altijd optimaal toegankelijk moeten zijn op deze apparaten. Dan gaat het om de responsiveness van de site (of de inhoud mee schaalt naar een kleiner formaat), de snelheid van de site en of de knoppen nog gemakkelijk aan te klikken zijn met een vinger.
    De snelheid voor internetten via een smartphone kan worden verbeterd met software die AMP heet. Dit staat voor Accelerated Mobile Page. Het snel laden van een pagina is sowieso al belangrijk voor de ranking van je site, maar voor een smartphone moet het nog een tandje sneller zijn. Met AMP wordt er voor een mobieltje een lichtere versie van een pagina voorgeschoteld, gestript van de elementen die voor vertraging zorgen.
     
  • Echte mensen, echte teksten
    De inhoud van websites wordt nog belangrijker. De teksten op een site moeten natuurlijke, prettig leesbare teksten zijn, die handmatig zijn geschreven.
    Google wordt ook steeds beter in het onderscheiden hoe origineel teksten zijn of het taalgebruik natuurlijk is. Automatisch gegenereerde teksten worden dan ook negatief beoordeeld. Websites met dit soorten teksten zullen hier zeker last van krijgen in hun ranking.
    Het idee is dat een website zich voornamelijk inhoudelijk tot hun publiek richt, zonder zich al te veel te kommeren om zoekwoorden. Daarbij blijft het belangrijk dat u zich bij uw eigen niche houdt, daarmee valt ook beter te scoren.
     
  • Google Rankbrain
    Google heeft een AI systeem ontwikkeld dat zoekopdrachten interpreteert. Sterker nog, het kan zichzelf nieuwe dingen leren en conclusies trekken. De bedoeling van dit zelflerende systeem is dat mensen steeds op een betere of meer logische manier hun antwoorden vinden. Dit betekent dat zoekopdrachten naar langere zoektermen belangrijker worden.
     
  • Hybrid Marketing
    Hybrid Marketing is een marketing die alle uitingen van reclame combineert, dit heeft de toekomst. Tegenwoordig kan de klant op zoveel manieren bereikt worden, dan is het heel belangrijk dat dit consistent gebeurt. Kanalen als internet, social media, tv, radio en ook papieren advertenties moeten op elkaar worden afgestemd en bij elkaar een logisch geheel vormen. Het betekent ook dat dit tegelijkertijd moet worden uitgevoerd, zodat het voor de lezer/bezoeker herkenbaar is. SEO activiteiten moeten hier ook op worden afgestemd.
     

Hoe kunt u zich hierop voorbereiden?
Groenewoud: "SEO is een complexe en behoorlijk specialistische expertise. De tijd is voorbij dat iemand binnen het bedrijf internet en SEO er even bij doet. U heeft hier gespecialiseerd personeel voor nodig.
De technologie verandert constant, de vraag van bezoekers en gebruikers verandert en Google zelf doet ook continu updates om de zoekervaring te verbeteren. Dit vraagt om veel inzicht. Google verschaft zelf veel data en statistieken aan webmasters, middels Google Analytics en Google Search Console.
Deze technische gegevens zijn er dus maar ze moeten wel juist worden geanalyseerd en geïnterpreteerd. Inzicht in deze statische gegevens is een must. Uit deze data moet vervolgens een plan van aanpak worden gegenereerd. Dit vraagt om mensen die aan de ene kant gemakkelijk met cijfermatige gegevens kunnen omgaan en aan de andere kant creatief zijn in het toepassen van de marketing gegevens. Dit is een vrij uitzonderlijke combinatie van skills voor één persoon. De kans is dan ook groot dat u meer succes zult hebben met een klein team aan medewerkers, met diverse disciplines maar met dezelfde taal als het gaat om SEO."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 186.61 -0.43 %
Stijgers Dalers
Nedap 41.27  5.1 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Altice 8.1  -12.1 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Air france - 10.98  -4 %
Meer beurs