Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
30 juni 2016
 

70 procent Nederlanders gebruikt kortingscodes bij online shoppen

 
 

De crisis, het grote aanbod online winkels en nieuwe technologieën hebben effect gehad op het winkelgedrag van Nederlanders. Moderne consumenten letten steeds scherper op hun uitgavenpatroon. Uit onderzoek van ActiePagina.nl,  blijkt dat 70 procent van de Nederlanders kortingscodes of coupons gebruikt bij het online shoppen.

Bij 87 procent van hen is kopen voor de best mogelijke prijs een doel op zich geworden en niet meer alleen een noodzaak. Dit fenomeen dat bekend staat als ‘slim shoppen’, zorgt ervoor dat bij meer dan de helft (53 procent) van deze ‘slimme shoppers’ het actief zoeken naar digitale aanbiedingen of kortingscodes een vast onderdeel is geworden van het online winkelproces. Vooral de jongeren in de leeftijd van achttien tot 24 jaar omarmen deze moderne manier van shoppen; 86 procent van hen gebruikt namelijk online kortingscodes tijdens het winkelen.

Trots op slimme winkelvaardigheden
De moderne consument betaalt niet meer klakkeloos de huidige prijzen, maar winkelt juist heel bewust. Dankzij de technologie van tegenwoordig kunnen ze moeiteloos de beste aanbiedingen of kortingen vinden. Dit is niet alleen goed voor de portemonnee, maar geeft ook een goed gevoel; driekwart (72 procent) van deze ‘slimme shoppers’ geeft aan zich trots te voelen als ze een goede deal hebben gevonden.

Impulsaankopen
Aanbiedingen of kortingscodes kunnen ook leiden tot impulsaankopen; bijna de helft (48 procent) van de ‘slimme shoppers’ geeft aan dat een kortingscode of aanbieding er weleens toe heeft geleid dat zij een item kochten dat ze niet van plan waren te kopen. Ook wordt er soms meer gekocht om tot het minimumbedrag te komen dat voor een korting vereist is (63 procent). Toch voelt bijna de helft (47 procent) zich minder schuldig over deze spontane aankopen omdat ze gekocht zijn met een korting.

Grote invloed op aankoopbeslissing
Kortingscodes hebben een grote invloed op onze aankoopbeslissingen. Zo zoekt de meerderheid (76 procent) van de coupongebruikers naar aanbiedingen voordat ze weten wat ze gaan kopen of waar ze iets gaan kopen. Twee op de vijf (42 procent) heeft daarnaast weleens een aankoop geannuleerd of uitgesteld omdat ze geen goede aanbieding of kortingscode konden vinden. Dit is bijvoorbeeld het geval bij luxere merken of producten, waarbij voor 66 procent een coupon of kortingscode het verschil kan maken voor kopen of niet kopen.
Iwan Mouton, partner manager bij ActiePagina.nl: "Ondanks dat de economie aantrekt, zien we de gevolgen van de recessie in het retaillandschap en de uitgaven van Nederlanders. Slim shoppen blijft een grote prioriteit van Nederlanders om het meeste uit hun persoonlijke budget te halen. Dankzij de hedendaagse technologie beheersen consumenten alle mogelijke manieren om te besparen en hebben daardoor ongekende controle over de manier waarop zij winkelen. Online coupons en kortingen blijven dus razend populair in het online winkelaanbod."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Mis deze kans niet en ontdek wat het beste werkt voor úw vacatures in 2017. Maak daarnaast ook nog eens kans op 1 van de 25 boeken van Brechtje de Leij, met extra voorbeelden, praktische tips en meer over de millenial-generatie.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Registeraccountant Stefano Golia versterkt directie Team Nijhuis
Golia studeerde aan het Nyenrode en werkte 12 jaar als adviseur bij diverse ondernemingen via De Jong & Laan accountants.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Van alle innovatieprojecten haalt 80% de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige. Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen. Of je weet niet goed wat de eindklant wil. En veel collega’s schepen je af omdat zij hun nek niet willen uitsteken.
Lees verderMeer boeken
ADVERTORIAL
Word nu abonnee van Brisk Magazine en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists en voorbeelddocumenten voor ondernemers. Klik hier om u te registreren.
BRISK-INDEX
AEX index: 519.50 0.02 %
Brisk-index: 297.48 -3.59 %
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Brunel inter 12.24  3.8 %
Ahold kon 17.09  3.7 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Nn group 30.44  -4 %
Randstad 51.19  -3.6 %
Meer beurs