Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
15 september 2015
 

Meer waardering voor online kledingwinkels

 
 

Consumenten zijn online kledingwinkels het afgelopen jaar beter gaan waarderen. In 2015 zijn online spelers met een gemiddelde waardering van 7,4 beter beoordeeld dan in 2014 met een gemiddelde score van 7,2.

Bovendien scoren de online retailers beter dan de andere retailers, die gemiddeld met een 7,0 gewaardeerd werden. In de top tien van 'Best gewaardeerde retailers' vinden we in 2015 drie online retailers. In de meting in 2014 kwam nog geen enkele online retailer in deze top tien voor. Dit blijkt uit onderzoek naar de waardering van kledingwinkels, uitgevoerd door GfK, waarin consumenten retailers beoordelen op elf aspecten op het gebied van prijs, collectie, personeel en winkelpresentatie.
 
Opmars
Online kledingwinkels zijn al enkele jaren bezig aan een gestage opmars. De winkels, die uitsluitend online verkopen, zijn op dit moment goed voor een aandeel van zeven procent van de markt voor bovenmode. De laatste jaren krijgen de webwinkels concurrentie van traditionele retailers die de online markt betreden. Deze 'cross channel' retailers zijn goed voor bijna 50 procent van de online modebestedingen. Om deze concurrentie het hoofd te bieden zijn veel online retailers aan de slag gegaan met bieden van inspiratie en advies en verbeteren van de service in hun digitale winkels. De verbeterde waardering van online retailers lijkt hierop een logisch gevolg.
 
Online retailers gewaardeerd om collectie, laatste mode en sfeer
Ten opzichte van fysieke winkels presteren online retailers beter op alle aspecten. Met name de aspecten 'uitgebreide collectie', 'laatste mode' en 'sfeer in de winkel/webshop' springen er positief uit voor de online retailers. Voor het eerst is de best gewaardeerde retailer een online kledingwinkel. De top drie uit het GfK onderzoek ziet er als volgt uit:

1. Zalando
2. De Bijenkorf
3. Jack & Jones
 
Fashion Award
Zalando ontving afgelopen vrijdag als best gewaardeerde retailer dit jaar de GfK Fashion Award in de categorie bovenmode en reageerde enthousiast: "Wij zijn ontzettend blij met het winnen van de GfK Fashion Award en de erkenning die we hiermee krijgen. Het onderstreept de inspanningen die we in de afgelopen maanden hebben gedaan voor een verdere verbetering van onze klantgerichte dienstverlening en de mode-ervaring die winkelen bij Zalando typeert. Dit rapport bevestigt dat investeren in het creëren van een gemakkelijke, gepersonaliseerde en inspirerende shop-ervaring erg belangrijk is in e-commerce."

 
Doorsturen »  3 reacties »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Marcel  |   | 
15-09-2015
 | 
09:53 uur
Opvallend om de relatief kleine webshop van Jack & Jones in dit rijtje terug te zien.
Steven  |   | 
14-06-2017
 | 
14:21 uur
Ik denk dat de top 3 uit het GfK onderzoek er ondertussen volledig anders uit ziet.
Henk  |   | 
14-06-2017
 | 
22:29 uur
Sfeer in de winkel/webshop... wat is dat voor een aspect om te vergelijken met elkaar?

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Goede beveiliging verkleint risico autodiefstal met 75 procent
Met een goed, door vakmensen ingebouwd beveiligingssysteem kunnen autobezitters het risico op diefstal van hun vervoermiddel met bijna 75 procent verkleinen.
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 268.57 2.04 %
Stijgers Dalers
Doc data 0.5  4.2 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Unilever 47.79  -2.9 %
Sligro food 38.89  -1.8 %
Meer beurs