Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
6 februari 2014
 

Meer budget voor evenementen

 
 

96 procent van de bedrijven verwacht dat hun budgetten voor evenementen de komende zes maanden zullen stijgen of op zijn minst gelijk zullen blijven. Het vertrouwen in de markt stijgt en de crisis lijkt achter de rug.

Dat blijkt uit de resultaten van de achtste EventMonitor. Zowel opdrachtgevers, organisatoren als eventbedrijven zijn het met elkaar eens dat de sector terug aantrekt. Ze kijken positief naar de toekomst. 36 procent van de opdrachtgevers zag zijn budgetten voor events zelfs de afgelopen maanden al toenemen. Er worden bovendien stilaan weer meer evenementen georganiseerd.

Nederland versus België
In de vergelijking tussen België en Nederland zien we dat vooral de Nederlandse bedrijven terug meer events organiseren. In België stijgt dan weer bij 29 procent van de opdrachtgevers het budget, daar waar in Nederland 43 procent van de ondervraagden aangaf het budget per event te laten dalen. Belgen leggen meer de nadruk op kwaliteit dan op kwantiteit. De catering neemt een grote hap uit de Belgische budgetten.

Budget per persoon in de lift
Het budget per persoon dat bij evenementen wordt gespendeerd, stijgt opnieuw. Vooral events die voorheen met 50 euro of minder per persoon werden georganiseerd (vorig kwartaal nog 40 procent van de events), gaan nu door met een budget van 60-70 euro per persoon. Op dit moment geeft 65 procent van de opdrachtgevers meer dan 50 euro per persoon uit.

Kortere ‘lead time’
52 procent van opdrachtgevers schiet pas minder dan drie maanden voor het event plaatsvindt, uit de startblokken. Een stijging met tien procent ten opzichte van de vorige bevraging. 86 procent van alle opdrachtgevers starten met de voorbereidingen minder dan zes maanden op voorhand. Opdrachtgevers wachten tot de allerlaatste moment om te beslissen. De eventsector speelt hier flexibel op in, maar dat heeft helaas tot gevolg dat opdrachtgevers eraan wennen dat het ook last-minute kan. Dat maakt het moeilijk om de ‘lead time’ de komende jaren weer op normaal niveau te krijgen. Iets waar de branche alert voor moet zijn.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken