Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
6 november 2013
 

Sloop de crisis

 
 

De televisie zoemt zachtjes. Een groot 42" plasma scherm van Panasonic, waarvan het rode lampje aan de voorkant van de flatscreen nog is opgelicht. Het huis is stil. Iedereen ligt te slapen. Het is immers twee uur ’s nachts...

Weinig mensen beseffen dat televisies en andere elektronische apparatuur ook nog energie gebruiken als deze ‘uit’ staan. Om eerst energie en uiteindelijk op uw energierekening te besparen is het aan te raden om elektronische apparatuur echt uit te zetten en niet op stand-by te houden.

Hoge kosten
Per jaar is een gemiddeld huishouden ongeveer 450 Kilowattuur kwijt door het verbruik in stand-by. Het grootste deel hiervan is te vermijden door de apparatuur echt uit te zetten. Dit scheelt niet alleen energie en dus fossiele brandstof en CO2 uitstoot maar ook een hoop geld.

Hulp bij besparen
Op het internet zijn een aantal instanties te vinden die u bewuster of goedkoper wil laten leven, zeker in tijden van economische crisis is dit erg handig. Voor meer informaties en andere geldbesparende maatregelen vindt u bij Sloop de Crisis.

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Internet en TV  |   | 
10-02-2017
 | 
10:08 uur
De televisies tegenwoordig gebruiken 0.5w in stand-bye, dus het maakt niet meer uit of je hem uit of aan zet.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken