Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
8 augustus 2013
 

Innovatie in bouw: energiezuinigheid en onderhoudsvriendelijkheid populair

 
 

Innovaties gericht op het verbeteren van energiezuinigheid en onderhoudsvriendelijkheid zijn gewild onder partijen in de bouwsector. Gevraagd naar verbeteringen die aansporen om een nieuw product uit te proberen worden ook bouwtijdverkorting en gemak voor eindgebruikers gemiddeld vaak genoemd.

Dit blijkt uit het BouwKennis Jaarrapport 2013/2014.

Duurzaamheid populair
Een succesvolle productinnovatie begint met het achterhalen welke kernmerken van een innovatie van belang zijn voor de beoogde doelgroep. Aan marktpartijen is gevraagd wat voor hen naast het meest logische antwoord, prijs/kwaliteitsverbeteringen, redenen zijn om een nieuw product uit te proberen. Het zijn vooral de duurzame eigenschappen die momenteel een belangrijke succesfactor zijn. Gemiddeld noemt 55 procent van de bedrijven verbetering op het gebied van energiebesparing. Een verbetering op het gebied van milieubelasting tijdens de bouw is voor 28 procent een reden om een innovatie te proberen. Cradle-to-Cradle bevindt zich niet in de top-10 maar wordt gemiddeld ook door 22 procent genoemd.

Onderhoudsvriendelijkheid, gemak en bouwtijdverkorting
Onderhoudsvriendelijkheid is de meest genoemde reden om nieuwe producten uit te proberen. Ook dit kernmerk schuurt tegen het thema duurzaamheid aan. Gebruikersgemak voor zowel de gebruiker op de bouwplaats als de eindgebruiker van het gebouw wordt ook vaak genoemd als reden om een nieuw product uit te proberen, evenals bouwtijdverkorting.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
In 2011 lanceerde Eric Ries De Lean Startup, een revolutionair boek dat voor velen de nieuwe bijbel zou worden bij het starten of transformeren van bedrijven. Niet alleen werd zijn boek een wereldwijde bestseller, Ries reisde de wereld over om lezingen te geven en kleine en grote bedrijven te helpen met succesvol innoveren en groeien. Dit leverde hem nieuwe inzichten en oplossingen op van onschatbare waarde, die hij in 'De startup-methode' met ons deelt. Ries is verbonden aan de Harvard Business School en het gerenommeerde designbureau ideo.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Meer beurs