Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
8 augustus 2013
 

Innovatie in bouw: energiezuinigheid en onderhoudsvriendelijkheid populair

 
 

Innovaties gericht op het verbeteren van energiezuinigheid en onderhoudsvriendelijkheid zijn gewild onder partijen in de bouwsector. Gevraagd naar verbeteringen die aansporen om een nieuw product uit te proberen worden ook bouwtijdverkorting en gemak voor eindgebruikers gemiddeld vaak genoemd.

Dit blijkt uit het BouwKennis Jaarrapport 2013/2014.

Duurzaamheid populair
Een succesvolle productinnovatie begint met het achterhalen welke kernmerken van een innovatie van belang zijn voor de beoogde doelgroep. Aan marktpartijen is gevraagd wat voor hen naast het meest logische antwoord, prijs/kwaliteitsverbeteringen, redenen zijn om een nieuw product uit te proberen. Het zijn vooral de duurzame eigenschappen die momenteel een belangrijke succesfactor zijn. Gemiddeld noemt 55 procent van de bedrijven verbetering op het gebied van energiebesparing. Een verbetering op het gebied van milieubelasting tijdens de bouw is voor 28 procent een reden om een innovatie te proberen. Cradle-to-Cradle bevindt zich niet in de top-10 maar wordt gemiddeld ook door 22 procent genoemd.

Onderhoudsvriendelijkheid, gemak en bouwtijdverkorting
Onderhoudsvriendelijkheid is de meest genoemde reden om nieuwe producten uit te proberen. Ook dit kernmerk schuurt tegen het thema duurzaamheid aan. Gebruikersgemak voor zowel de gebruiker op de bouwplaats als de eindgebruiker van het gebouw wordt ook vaak genoemd als reden om een nieuw product uit te proberen, evenals bouwtijdverkorting.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken