Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
1 maart 2012
 

 
 

Meer dan de helft van de zelfstandig ondernemers (zzp’ers) wil hulp bij hun administratie. Uit kostenoverweging besteedt nu slechts zeventien procent zijn administratie uit. Gebrek aan tijd en administratieve kennis zijn voor 52,8 procent van de zzp’ers de belangrijkste redenen om hulp te overwegen.

Dit blijkt uit onderzoek van Myler onder 1.962 hoogopgeleide zelfstandigen. Honderdduizenden zzp’ers zijn momenteel druk met hun administratie, omdat de belastingaangifte voor 1 april binnen moet zijn. De meeste zelfstandigen doen hun administratie nog tegen wil en dank zelf. Slechts zeventien procent zoekt daadwerkelijk hulp of schakelt een administratiekantoor in. 

Expert

Een zelfstandig ondernemer is jaarlijks gemiddeld 80,4 uur bezig met de administratie. Liever zouden zij een administratiekantoor inhuren of zich laten bijscholen. Vooral het opstellen van de balans (54 procent) en de btw-aangifte (36 procent) laten zelfstandigen graag over aan een expert. Een administratie uitbesteden kost een zzp’er gemiddeld 171 euro per maand. 

Kerntaken
Toon van Bodegom, directeur van Myler: "De meerderheid van de zzp’ers geeft aan liever alleen met hun kerntaken bezig te zijn. Het valt op dat nog maar weinig zzp’ers hun administratie uitbesteden. Het aanbod van goede administratieve dienstverlening voor zelfstandig ondernemers wordt steeds beter. Steeds meer zelfstandigen zullen daardoor hun administratie uitbesteden."

 
Doorsturen »  2 reacties »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
fred  |   | 
21-03-2012
 | 
17:48 uur
Ondernemen, d.i., ontdek een behoefte, doe er iets aan en massaal. Zoals Albert H. destijds. Massaal dus veel werken voor weinig winst. Voor je business een beetje loopt sterf je van het werk. Delegeren in een tijd dat een spijkertje-inslaan vijfhonderd euri kost is niet mogelijk. Werknemers onmogelijk duur. Een heel jaar opzien tegen het werk van een aangifte veroorzaakt angst en depressie, ondernemen anno 2012. De ťťn na laatste boekhouder werd ziek in het hoofd en haakte vervolgens af. De laatste stuurde facturen voor werk dat ik uiteindelijk zelf deed. Ik zie de oplossing in de boekhouding die door belastingambtenaar voor de ZZP-er wordt gedaan. Mag nu zelfs niet. Nu ben je verplicht je corebusiness kansen op te geven om - in ruil daarvoor - tot diep in de nacht de boekhouding te doen en dan wordt er een controle gedaan. Dit dubbel werk wordt voorkomen als een vazalletje van het rijk het boekhoudwerk even zou komen doen.
Ben  |   | 
26-03-2012
 | 
18:44 uur
Als je zorgt dat in je uurloon de kosten van een administrateur doorberekent dan zie je wellicht het inschakelen van een goede administrateur niet als ''verliespost''. Voor 35 euro per uur wil ik graag zzp'ers bij hun administratie ondersteunen.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken