Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Checklists
Door: Redactie Brisk Magazine

Checklist: Eindejaarstips 2013 voor uw vermogensplanning

Kunt u vóór het einde van het jaar nog fiscale aanpassingen aanbrengen in uw financiële huishouding, zodat u straks optimaal kunt profiteren van fiscale voordelen? In deze laatste checklist van 2013 geeft Flynth de eindejaarstips voor uw vermogensplanning.

Voorkom hoge erfbelasting door (tijdig) te schenken
Ter voorkoming van hoge erfbelasting kunt u bij leven alvast belastingvrij vermogen overhevelen naar uw (klein-)kinderen. Jaarlijks mag u uw kinderen en kleinkinderen een belastingvrij bedrag schenken: voor 2013 is dat 5.141 euro voor kinderen en 2.057 euro voor kleinkin¬deren.
Deze jaarlijkse vrijstelling mag u eenmalig – voor een kind tussen de 18 en 40 jaar – verhogen.
Deze eenmalige extra vrijstelling bedraagt standaard 24.676 euro en mag – onder voorwaarden – zelfs worden verhoogd naar 51.407 euro wanneer het kind het geschonken bedrag gebruikt voor:
● het aankopen van een eigen woning;
● het verbeteren of onderhoud van een eigen woning;
● het afkopen van een recht van erfpacht, opstal of beklemming van de eigen woning;
● het aflossen van de eigenwoningschuld;
● het aflossen van een restschuld van een vervreemde eigen woning die op of na 29 oktober 2012 is ontstaan;
● het betalen van een studie of opleiding die tenminste 20.000 euro per jaar kost.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:
E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken