Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
2 januari 2018

Beursbedrijven Value8 in waarde gestegen

(ABM FN-Dow Jones) De beurswaarde van de door Value8 gehouden beursgenoteerde belangen is in 2017 per saldo gestegen. Dit maakte het investeringsvehikel onder leiding van CEO Peter Paul de Vries dinsdag bekend. Terwijl de beurswaarde van Novisource en het Belgische Sucraf met respectievelijk 25 en 19 procent daalde, werd IEX Group 24 procent duurder, SnowWorld bijna 20 procent en HeadFirst Source 6,5 procent. MKB Nedsense steeg zelfs 156 procent in waarde. Afgelopen vrijdagavond liet Value8 weten de eerste drie van zeven bedrijven te hebben ondergebracht bij Nedsense. De voorlopige overnamesom voor deze drie onderneming is vastgesteld op 10 miljoen euro. CEO De Vries zei tegen ABM Financial News te verwachten dat de resterende vier bedrijven circa 5 miljoen euro opleveren bij verkoop. Value8 heeft besloten tot de overdracht van deze bedrijven om de eigen structuur te vereenvoudigen. De kleinere en middelgrote belangen worden gebundeld binnen Nedsense, dat werd omgedoopt tot MKB Nedsense.

Eetgemak
Ook meldde Value8 dinsdag dat de uitbreiding van het belang in Eetgemak van 62 naar 85 procent inmiddels volledig is afgerond. De laatste tranche is eind december 2017 betaald. Vanmiddag houdt Value8 een buitengewone aandeelhoudersvergadering. Het aandeel Value8 steeg vrijdag 1,8 procent naar 5,00 euro. Nedsense steeg 9,5 procent naar 0,23 euro.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken