Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
29 december 2017

SnowWorld bevestigt voorlopige cijfers

(ABM FN-Dow Jones) De voorlopige cijfers die SnowWorld voor 2016/2017 afgaf, zijn ongewijzigd vastgesteld. Dit maakte de uitbater van overdekte skihallen vrijdag voorbeurs bekend. Vanwege het overnamebod dat Alychlo op 30 oktober verplicht uitbracht op alle aandelen SnowWorld, publiceerde de uitbater voorlopige cijfers.  Inmiddels zijn alle formele stappen doorlopen, aldus SnowWorld, en kon het jaarverslag 2016/2017 worden gepubliceerd. De op 30 oktober 2017 bekend gemaakte voorlopige cijfers zijn hierin ongewijzigd vastgesteld. SnowWorld boekte in het afgelopen boekjaar een omzetstijging van krap 7 procent tot 27,3 miljoen euro. De EBITDA nam met 13,2 procent toe tot 9,7 miljoen euro. Netto lag de winst op 2,4 miljoen euro. Dit was inclusief een afwaardering van geactiveerde ontwikkelkosten voor skihallen in Parijs en Barcelona. Een jaar eerder lag de nettowinst ook op circa 2,4 miljoen euro. De operationele winst bedroeg afgelopen jaar 3,1 miljoen euro. Alychlo, dat wordt gecontroleerd door de Belgische miljardair Marc Coucke, heeft een openbaar bod uitstaan op alle aandelen SnowWorld van 9,50 euro per stuk. Hiertoe was het investeringsvehikel verplicht nadat het meer dan 30 procent van de aandelen SnowWorld in bezit kreeg. Inmiddels heeft Alychlo circa 70 procent van de aandelen SnowWorld in bezit. Het aandeel SnowWorld sloot donderdag op 9,50 euro.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken