Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
19 juni 2017

Beursblik: HSBC verhoogt koersdoel OCI

(ABM FN-Dow Jones) HSBC heeft maandag het koersdoel voor OCI verhoogd van 19,40 naar 25,20 euro, met een ongewijzigd koopadvies.  Volgens analisten van de Britse zakenbank weet OCI langzaam maar zeker de problemen van 2017 achter zich te laten. Het bedrijf had onder meer te kampen met een lager dan voorziene productiegroei in Iowa en volatiele meststofprijzen. De marktvorsers stelden dat OCI een stabieler 2018 tegemoet gaat.  De analisten verwachten dat de fabriek in Iowa volgend jaar op hoge niveaus zal produceren. Bovendien zal er volgens HSBC een beter aanbod van Egyptisch gas zijn, wat Egyptian Fertilizers Company in staat stelt de productieniveaus verder te verhogen. Als gevolg kan de schuldpositie verbeteren en zal de winstgroei toenemen.  HSBC verwacht dat OCI in 2018 meer winst kan realiseren dan in eerdere ramingen rekening mee werd gehouden. De verwachtingen voor de winst per aandeel voor dit jaar werden evenwel met 20 procent neerwaarts bijgesteld, mede vanwege de productievertragingen in Iowa. Op een groen Damrak sloot het aandeel OCI vrijdag 1,0 procent lager op 19,58 euro.    

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken