Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Nieuwe Mercedes G-klasse lekt uit

3 januari 2018 - Mercedes-Benz lijkt te kampen met een serieus vertrouwensprobleem tussen werknemers. Zowat elk model dat het merk zelf graag met veel bombarie wil onthullen, ligt vroegtijdig op straat. De nieuwe G-klasse is de zoveelste die uitlekt.

Het interieur had Mercedes-Benz onlangs al uit de doeken gedaan, dus we stomen meteen door naar het exterieur. Dat is helemaal nieuw, al zie je dat mogelijk niet. Een heel bewuste keuze, want het iconische design van de G vervangen voor iets compleet anders is onverstandig. Sterker, dat doe je gewoonweg niet. Tenzij je de fanatieke achterban met hooivorken en sikkels achter je aan wilt hebben.

Wat is er wel veranderd?
Dat is een goede vraag als daarmee op het uiterlijk wordt geduid. Als je niet beter zou weten zou je immers zweren met een facelift van doen te hebben. Zelfs kenners zouden er zomaar instinken, waarschijnlijk. Zou je de oude en nieuwe G naast elkaar parkeren, dan moeten de verschillen onmiddellijk opvallen volgens Mercedes. Waar 'm dat in zit, is nog onduidelijk. Ook het formaat wijkt namelijk nauwelijks af van wat het was.

Bijtijds interieur
Kortom, voor nu lijkt de grootste stap voorwaarts binnenin en onderhuids te zijn gemaakt. Het dashboard is weliswaar nog altijd onmiskenbaar G-klasse, maar aanzienlijk moderner gestileerd. De techniek erachter zowaar nog meer. Eerder beloofde Mercedes al dat de nieuwe G meer zitruimte biedt dan voorheen, dankzij een efficiëntere indeling van het interieur en gebruik van materialen.

Nog sterker in het terrein
Waar zeker weten niet aan getornd is, zijn de terreincapaciteiten. Allicht kan de nieuwe G zelfs nog wat meer door de laatste stand der (elektronische) techniek. Maar daarover ongetwijfeld meer als op 15 januari de officiële presentatie plaatsvindt in Detroit.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.