| |
Weblog's van |
Door: ,
04 april 2012
|
Waarom succes altijd begint met een mislukking |
Laatst kwam ik een recensie tegen van het boek van Tim Harford. Zijn titel suggereert, dat je moet streven naar mislukkingen om tot succes te komen. Dat past niet echt lekker in de ervaringen uit mijn innovatie adviespraktijk. Interessanter is: hoe kunt u mislukkingen tot een succes maken? Volg de gedachtenlijn van Tim Harford en kijk hoe u met mislukkingen kan omgaan. |
|
Door: ,
23 januari 2012
|
Innovatie is uit, leve de innovatie |
De populariteit van innovatie neemt af.
In een van mijn platforms kwam ik een onderzoek tegen van gezochte trefwoorden bij google. Daaruit blijkt dat de afgelopen jaren woorden als "innovatie" en "octrooien" in populariteit sterk afnemen. Wat is er aan de hand? |
|
Door: ,
02 november 2011
|
Portfolio van innovatie |
Een portfolio is een verzameling van producten en diensten die een organisatie aanbiedt. Met een portfolio kan je gericht investeren in aantrekkelijke delen van je bedrijf. Innovatie wordt nog steeds heel vaak gekoppeld aan de portfolio. Maar de vraag is, of deze innovatiestrategie vandaag stand houdt. |
|
Door: ,
04 oktober 2011
|
de Innovatie Cyclus |
Innovatie is zo aantrekkelijk als je het zelf maakt. De innovatie cyclus geeft aan wanneer innovatie aantrekkelijker wordt en wanneer het verstandiger is om niet te investeren in vernieuwing. |
|
Door: ,
25 juli 2011
|
De consument als rollercoaster |
Normaal versnelt een crisis veranderingstrajecten, breekt vastgeroeste verhoudingen los. Neuwe ontwikkelingen krijgen een kans. Toch zien we dat de afgelopen recessie de grote ontwikkelingen extra vertraagt in plaats van versnelt.
Veel consumenten zijn voorzichtiger geworden. |
|
Door: ,
23 juni 2011
|
Help ik heb een uitvinding gedaan! |
In mijn praktijk komen regelmatig uitvinders langs. Die vragen me dan wat ik van hun uitvinding vind. Vaak willen ze er rijk mee worden. Ze hebben dan al heel veel geld geinvesteerd in hun uitvinding. Soms ligt er een prachtig prototype op tafel. Het komt ook voor dat de accountant berekeningen heeft gemaakt over de gouden bergen en omvang van de markt.
Toch worden uitvinders maar zelden rijk. Wat is er aan de hand? |
|
|
|
|
|