Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Weblog
Door: Romano Groenewoud, 09 december 2015, 00:00 uur

Digitale nomaden: wat, hoe, waarom?

Zolang als de mensheid bestaat zijn er nomaden. Omstreeks het begin van deze eeuw is daar een
nieuwe groep bijgekomen: de digitale nomaden.
Lees verder »   Reageer »
Door: Henk Plender, 01 december 2015, 00:00 uur

Zeven brandende vragen over SBR

Als financieel professional bij een kleine onderneming (dat is 98% van alle bedrijven in Nederland!) bent u verplicht om hun jaarrekening vanaf boekjaar 2016 digitaal via SBR te verstrekken aan de Kamers van Koophandel (KvK). Levert u dan nog de jaarrekening op papier aan dan accepteert de KvK deze niet. U moet deze alsnog in SBR-formaat aanleveren. Doet u dit niet of te laat, dan volgt er een boete. Een dergelijke boete is gelukkig makkelijk te voorkomen want aanleveren in SBR is eenvoudig. Hoe? Dat en meer leest u in deze blog.
Lees verder »   Reageer »
Door: Joris Teulings, 15 november 2015, 00:00 uur

Drie handvatten om uw klantrelatie gezond te houden

Hoe trouw uw klanten ook zijn, liefde is niet voor eeuwig, schreef ik in mijn vorige blog. Daarin besprak ik allerlei symptomen die duiden op een slechte relatie. Maar relaties hoeven niet altijd te stranden, u brengt ook weleens een goedmaakboeketje mee.
 
Hieronder staan een aantal tips die kunnen helpen om uw relatie met klanten gezond te houden.
 
Lees verder »   2 reacties »
Door: Joris Teulings, 04 november 2015, 00:00 uur

Vier tekenen dat uw klant vreemd gaat

Hoe trouw uw klanten ook zijn, liefde is niet voor eeuwig. Een op de drie huwelijken strandt en ook aan relaties met uw klanten moet u blijven werken omdat ze anders uit uw handen glippen. Zeker met de digitalisering en de transparantie die hierdoor is ontstaan, is overstappen naar een ander een fluitje van een cent. Ook al is uw systeem geïntegreerd met dat van uw klant, dan nog hoeft de liefde niet voor eeuwig te zijn.

Hoe herkent u dat uw klant een ander ziet?
 
Lees verder »   Reageer »
Door: John Welzen, 05 augustus 2015, 00:00 uur

Persoonlijk online klantcontact werkt!

Door de enorme verbeteringen van ons digitale netwerk en de daarmee gepaard gaande toename van de internetsnelheid groeien de online klantcontacten in een rap tempo. Daar waar email en bellen veelal lange wachttijden en soms irritatie met zich meebrengen, bieden chat en video communicatie een snel en betaalbaar alternatief.
Lees verder »   Reageer »
Door: Danny Bijl, 07 juli 2015, 00:00 uur

Vergeet niet dat beetje liefde voor je personeel

Het belangrijkste voor een ondernemer is misschien wel het hebben van betrokken medewerkers. Als je medewerkers geen hart voor de zaak hebben kan dit gevolgen hebben voor je onderneming en de resultaten. Dus, hoe zorg je er voor dat je personeel met liefde een berg werk voor je verzet?
Lees verder »   1 reactie »
Door: Sander Wijdemans, 06 juli 2015, 00:00 uur

Handig: een Mobile Office tas

Als ondernemer wilt u te allen tijde professioneel voor de dag komen. Uw uitstraling zegt namelijk alles over uw imago. Door er verzorgd en netjes uit te zien, maakt u indruk op (potentiële) klanten. Ook als u op reis gaat naar het buitenland is dit van groot belang. Er zijn diverse manieren om hier uitstekend vorm aan te geven. Een van de opties is bijvoorbeeld een Mobile Office tas.
Lees verder »   2 reacties »
Door: Merel de Valk, 03 juli 2015, 00:00 uur

Welke rechtsvorm past het best bij jouw bedrijf?

Het maakt niet uit of je net de knoop hebt doorgehakt om te gaan starten of dat je al een tijdje een bedrijf hebt. De juiste rechtsvorm voor je bedrijf is altijd relevant. Als starter verkies je misschien een fiscaal voordeeltje boven het voorkomen van prive aansprakelijkheid. Bestaat je bedrijf al langer en sta je op het punt om personeel aan te namen of een belangrijk contract af te sluiten dan wil je misschien liever priverisico's afdekken.
Lees verder »   1 reactie »
Door: Danny Bijl, 29 juni 2015, 00:00 uur

Effect op de bouw afschaffen 6% btw regeling

Vanaf 1 juli 2015 wordt de 6% btw regeling voor arbeidskosten voor renovatie en herstel werkzaamheden aan bestaande woningen afgeschaft. De vraag is welke effecten dit zal hebben op de opdrachten voor bouwbedrijven in Nederland.
 
De regeling is op 1 maart 2013 in werking getreden om de toen noodlijdende bouwsector leven in te blazen. Door de lagere kosten voor renovatie en onderhoud werkzaamheden aan vastgoed zijn veel mensen overstag gegaan om toch het 1 en ander te laten doen aan de woning.
Lees verder »   Reageer »
Door: Danny Bijl, 24 juni 2015, 00:00 uur

Quick wins voor internet ondernemers

Ondernemers op het internet, ze zijn er tegenwoordig in overvloed. Echter is het aantal ondernemers dat gebruik maakt van handige tijdbesparende online tools nog veel te laag. Als internet ondernemer wil je je niet druk maken over je boekhouding, de bescherming van je data of het controleren van betalingen. Deze reden heeft Rick Burgers aangezet tot het samenstellen van een 3 waardevolle tips voor internet ondernemers.
Lees verder »   Reageer »
Door: Bas van Bockel, 19 juni 2015, 00:00 uur

10 stappen voor het starten van een onderneming

Wanneer u een onderneming wilt oprichten is het belangrijk dat u een duidelijk stappenplan heeft. Dit werkt niet alleen efficiënt maar zorgt ook voor een succesvollere onderneming. Standaard BV heeft daarom de onderstaande lijst opgesteld met 10 stappen die u kunt aanhouden wanneer u begint met ondernemen.
 
Lees verder »   Reageer »
Door: John Welzen, 15 juni 2015, 00:00 uur

Nieuwe prospects mailen, bellen of iets anders?

Naast het belang van je bestaande klanten aandacht geven willen wij als ondernemers nu eenmaal ook graag nieuwe klanten binnenhalen. Makkelijk gezegd, maar hoe dan?
Lees verder »   Reageer »
Door: Danny Bijl, 11 juni 2015, 00:00 uur

Als kleine ondernemer hoog scoren in Google?

Elke ondernemer die serieus aan de gang wilt gaan met zijn website of webwinkel heeft wel eens over SEO oftewel zoekmachine optimalisatie nagedacht. Maar zoekmachine optimalisatie is toch erg duur? Niets is minder waar, want ook voor de kleine ondernemer is zoekmachine optimalisatie interessant.
 
Het is namelijk een fabeltje dat alleen bedrijven en ondernemers met een groot budget in aanmerking komen voor zoekmachine optimalisatie. Maar wat zijn nu eigenlijk precies de voordelen van SEO?
Lees verder »   5 reacties »
Door: Danny Bijl, 07 juni 2015, 00:00 uur

Vergaderen: 5 redenen om te kiezen voor een externe locatie

Een vergadering aan het plannen? Zonder erbij stil te staan kies je vaak automatisch voor de standaardlocatie: de vergaderruimte op kantoor. Lekker dichtbij, geen extra reiskosten en geen extra tijd kwijt. Maar heb je wel eens goed stilgestaan bij de nadelen? Er moet bijvoorbeeld meer budget uit worden getrokken voor vergaderbenodigdheden, mensen zeggen snel af en de vergadering kan worden gestoord door collega’s met vragen. Landgoed Ulvend geeft je 5 tips waarom je extern zou moeten vergaderen.
Lees verder »   Reageer »
  14 - 02 - 2018
  Tips bij het tegengaan van downtime binnen het bedrijf
  22 - 12 - 2017
  Vijf keer brainfood voor een effectieve vergadering
  15 - 10 - 2017
  Zzp'er, denk na over de risico's die u loopt
  09 - 10 - 2017
  Hoe zit het nu echt met een AOV voor zzp'ers
  05 - 09 - 2017
  De kracht van fora voor bedrijven
  28 - 08 - 2017
  Wat is innovatie en innovatiemanagement?
  13 - 08 - 2017
  Het belang van certificeringen voor een bedrijf
  09 - 08 - 2017
  Scenarioplanning; wat, waarom en hoe?
  02 - 08 - 2017
  Onopvallend opvallen: sponsoring, product-placement en originele relatiegeschenken
  21 - 07 - 2017
  Een bedrijf aan huis starten doe je zo!
 
5  6  7  8   ... 17
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken