Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Weblog
Door: Marius van Rijswijk, 07 december 2011, 13:27 uur

Wees eens ťcht vriendelijk tegen je klant!

De ondernemer staat voor grote uitdagingen, zeker de komende jaren. Hij moet zich, meer dan voorheen, onderscheiden van de rest. Hoe? Het bedrijf beter maken begint bij de basis. In de komende artikelen op mijn weblog zal ik, aan de hand van een aantal thema's, aspecten van goed ondernemerschap behandelen. De verhalen zijn bedoeld om de ondernemer aan het denken te zetten en te prikkelen.
Lees verder »   Reageer »
Door: Marius van Rijswijk, 23 november 2011, 14:29 uur

Ga eens wat doen; actie!

De ondernemer staat voor grote uitdagingen, zeker de komende jaren. Hij moet zich, meer dan voorheen, onderscheiden van de rest. Hoe? Het bedrijf beter maken begint bij de basis. In de komende artikelen op mijn weblog zal ik, aan de hand van een aantal thema's, aspecten van goed ondernemerschap behandelen. De verhalen zijn bedoeld om de ondernemer aan het denken te zetten en te prikkelen.
Lees verder »   2 reacties »
Door: Marc Voet, 17 november 2011, 13:46 uur

Fiscale Eindejaarstips 2011

De dagen worden korter, de temperatuur daalt snel en de kerstverlichting hangt weer op straat: het nieuwe jaar is in zicht! In 2012 verandert er zoals elk jaar weer veel op fiscaal gebied. Er komen interessante bepalingen bij, maar tegelijkertijd verdwijnen ook enkele fiscaal aantrekkelijke (crisis)regelingen. Het kan veel voordeel opleveren om voor het einde van het jaar actie te ondernemen om daarmee vervolgens fiscaal (nog even) te profiteren van de verdwijnende regelingen.
Lees verder »   Reageer »
Door: Maaike Veeningen, 15 november 2011, 11:32 uur

De ware zekerheid

In het dagelijks leven zoeken mensen vaak naar zekerheid. Zekerheid op financieel vlak, in relaties, op het gebied van gezondheid. De zoektocht naar zekerheid is ook in de overnames niet onbekend. Een verkoper die een deel van de koopsom niet direct bij overname ontvangt, zal de koper vragen om hier zekerheid voor te stellen. En een koper zal van de verkoper zekerheid verlangen voor het geval de koper een claim verkrijgt op grond van de door verkoper verstrekte garanties.
Lees verder »   Reageer »
Door: Guust Swarte, 02 november 2011, 15:57 uur

Portfolio van innovatie

Een portfolio is een verzameling van producten en diensten die een organisatie aanbiedt. Met een portfolio kan je gericht investeren in aantrekkelijke delen van je bedrijf. Innovatie wordt nog steeds heel vaak gekoppeld aan de portfolio. Maar de vraag is, of deze innovatiestrategie vandaag stand houdt.
Lees verder »   Reageer »
Door: Guust Swarte, 04 oktober 2011, 13:51 uur

de Innovatie Cyclus

Innovatie is zo aantrekkelijk als je het zelf maakt. De innovatie cyclus geeft aan wanneer innovatie aantrekkelijker wordt en wanneer het verstandiger is om niet te investeren in vernieuwing.  
Lees verder »   Reageer »
Door: Marc Voet, 22 september 2011, 16:39 uur

Belastingplan 2012

Het koffertje is weer geopend op Prinsjesdag met daarin o.a. het Belastingplan van 2012. De belastingplannen bevatten in verband met de bezuinigingen veel aanscherpingen van de wetgeving. 2011 is vaak het laatste jaar waarin u nog kunt profiteren van bestaande regelingen. Het belastingpakket bevat echter ook de nodige maatregelen die u als ondernemer of in privé veel voordeel kunnen opleveren. Zo wordt er bijvoorbeeld een extra aftrek voor R&D-kosten in de vennootschapsbelastingsfeer voorgesteld.
Lees verder »   Reageer »
Door: Maaike Veeningen, 26 augustus 2011, 14:39 uur

Is uw accountant ook jurist?

Wanneer een partij wordt begeleidt bij de aankoop van een onderneming, komt het regelmatig voor dat de wederpartij zich in het traject laat bijstaan door zijn accountant. Tussen de accountant en de verkopende partij is, na jaren van intensief bedrijfsmatig contact, vaak een innige vertrouwensband ontstaan. 
Lees verder »   1 reactie »
Door: Koos Jager, 23 augustus 2011, 11:57 uur

Uw bedrijf verkopen of niet, dat is de vraag

"Ga ik mijn bedrijf verkopen? Wat is het ideale verkoopmoment? Bestaat het ideale verkoopmoment überhaupt?". Bij de handel in beursaandelen gelden er flitsende adviezen zoals ‘buy low, sell high’ en  ‘sell in May and go away, but remember to come back in September’. Geweldig klinkende wijsheden voor aan de borreltafel, maar geen enkele ondernemer binnen het MKB die hier de verkoopbeslissing van zijn of haar onderneming vanaf laat hangen.  
Lees verder »   Reageer »
Door: Marc Voet, 18 augustus 2011, 14:47 uur

Van vakantieparadijs naar belastingparadijs ?

De zomer is bijna voorbij, voorzover al van zomer sprake was, maar dat terzijde. U bent op vakantie geweest en hoewel u zichzelf heeft voorgenomen om even niet aan werk te denken, bleef de creatieve geest (gewenst en ongewenst) aan het werk. Voordat u het wist had uw geest een briljant idee die u bij thuiskomst direct gaat uitwerken. Eenmaal terug uit het vakantieparadijs blijkt Nederland voor innovatieve ondernemers met dergelijke ideeën ineens een belastingparadijs. Winsten behaald door opbrengsten uit innovatie zijn onder voowaarden belast tegen 5% vanwege de innovatiebox.

Lees verder »   Reageer »
Door: Guust Swarte, 25 juli 2011, 10:01 uur

De consument als rollercoaster

Normaal versnelt een crisis veranderingstrajecten, breekt vastgeroeste verhoudingen los. Neuwe ontwikkelingen krijgen een kans. Toch zien we dat de afgelopen recessie de grote ontwikkelingen extra vertraagt in plaats van versnelt.
Veel consumenten zijn voorzichtiger geworden.
Lees verder »   Reageer »
Door: Maaike Veeningen, 22 juli 2011, 17:46 uur

Vetoregeling destructief bij of na bedrijfsovername

De laatste jaren zien wij steeds vaker dat de verkoper van een bedrijf nog een periode als aandeelhouder bij het verkochte bedrijf betrokken blijft. Een dergelijke constructie kan bijdragen aan gedegen overdracht van de onderneming aan de kopende partij. Bovendien vindt de overgang van een oude naar een nieuwe eigenaar geleidelijker plaats voor klanten en leveranciers.
Lees verder »   1 reactie »
Door: Olivier Lisman, 10 juli 2011, 17:53 uur

Mister? Mister? You want massage?

Mister? Mister? You want massage? Een vraag die mij volgende week, liggend in de zon, weer talloze keren gesteld zal worden.
Mijn eerste blog voor Brisk op het moment dat de meeste Brisk lezers op het punt staan op vakantie te gaan of zelfs al de eerste vakantieweek hebben moeten, voor sommigen mogen, wegstrepen. In deze blogs zal ik periodiek ingaan op actuele ontwikkelingen en nieuwe initiatieven in de media en marketing. Natuurlijk op een manier dat deze voorbeelden ook vertaald kunnen worden naar jullie activiteiten.
Lees verder »   Reageer »
Door: Guust Swarte, 23 juni 2011, 16:04 uur

Help ik heb een uitvinding gedaan!

In mijn praktijk komen regelmatig uitvinders langs. Die vragen me dan wat ik van hun uitvinding vind. Vaak willen ze er rijk mee worden. Ze hebben dan al heel veel geld geinvesteerd in hun uitvinding. Soms ligt er een prachtig prototype op tafel. Het komt ook voor dat de accountant berekeningen heeft gemaakt over de gouden bergen en omvang van de markt. 
Toch worden uitvinders maar zelden rijk. Wat is er aan de hand?
Lees verder »   Reageer »
  14 - 02 - 2018
  Tips bij het tegengaan van downtime binnen het bedrijf
  22 - 12 - 2017
  Vijf keer brainfood voor een effectieve vergadering
  15 - 10 - 2017
  Zzp'er, denk na over de risico's die u loopt
  09 - 10 - 2017
  Hoe zit het nu echt met een AOV voor zzp'ers
  05 - 09 - 2017
  De kracht van fora voor bedrijven
  28 - 08 - 2017
  Wat is innovatie en innovatiemanagement?
  13 - 08 - 2017
  Het belang van certificeringen voor een bedrijf
  09 - 08 - 2017
  Scenarioplanning; wat, waarom en hoe?
  02 - 08 - 2017
  Onopvallend opvallen: sponsoring, product-placement en originele relatiegeschenken
  21 - 07 - 2017
  Een bedrijf aan huis starten doe je zo!
 
16   ... 17
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken