Ondernemen met de beste ondersteuning

Weblog

Mister? Mister? You want massage?

Door: Olivier Lisman, 10 juli 2011 - Mister? Mister? You want massage? Een vraag die mij volgende week, liggend in de zon, weer talloze keren gesteld zal worden.
Mijn eerste blog voor Brisk op het moment dat de meeste Brisk lezers op het punt staan op vakantie te gaan of zelfs al de eerste vakantieweek hebben moeten, voor sommigen mogen, wegstrepen. In deze blogs zal ik periodiek ingaan op actuele ontwikkelingen en nieuwe initiatieven in de media en marketing. Natuurlijk op een manier dat deze voorbeelden ook vertaald kunnen worden naar jullie activiteiten.


Doel 
Een van de mooie ontwikkelingen van deze tijd is dat ondernemen meer is dan alleen naar je eigen business kijken. 
Nu meer dan ooit kunnen we hetgeen wat we geleerd hebben in Sesamstraat toepassen: samenwerken. 
Apple is het meest bekende voorbeeld door de samenwerking met de muziekindustrie maar ook op micro niveau doe je er goed aan dit toe te passen. Brisk heeft dit natuurlijk ook voor ogen en in het verlengde daarvan is het doel van dit blog handvaten te bieden aan jullie die ook gebruikt kunnen worden in de dagelijkse bedrijfsvoering. 

Total Entrepreneurship
Een ondergeschikt doel van dit blog, wellicht onhaalbaar, is om in lijn met de ontwikkelingen ook samen te proberen door middel van de handvaten een idee tot een echt project, hopelijk winstgevend, te maken. Dus samen een idee selecteren, ontwikkelen en uitvoeren. De nadruk ligt hier natuurlijk op de marketing. Co creatie powered by Brisk dus. Laten we hiervoor meteen maar een naam verzinnen. Een naam of beschrijving (natuurlijk Engels) moet altijd lekker ‘bekken’ in de media branche. Zoals er zijn: marketing 3.0, ludiek idee, stopping power of win -win situatie. Tja dat werkt blijkbaar in de boardrooms…. 

Ik ben zeer benieuwd naar jullie input maar ik ga vast voor "crowd entrepreneurship", "clowd braining "of bijvoorbeeld "total entrepreneurship." Succes gegarandeerd door de wet van het aantal hersenen lijkt mij. Een initiatief wat zo in het rijtje gezet kan worden van de hype topics van deze tijd: crowd funding, crowd sourcing, clowd working en (daar komt ie weer) social platforms. 

Food for the brain
Voordat we dit traject opstarten zal ik jullie nog even in de vakantiesfeer laten. Voor de hangmat inclusief IPad wil ik daarom enkele inspirerende online tips geven. Onderstaande sites gaan in op succesvolle marketing cases en voorbeelden van initiatieven die door co-creatie tot stand zijn gekomen. 

www.businessmodelgeneration.com 
Hoe bouw je op een andere manier een businessmodel? Geschreven met behulp van van co-creatie. 

www.microtrending.com 
Hoe een ogenschijnlijke kleine groep of hype een enorme invloed kan hebben. 

www.springwise.com 
Entrepreneural ideas 

www.inc.com 
Site waarop de 500 snelst groeiende midden en klein bedrijven van Amerika te vinden zijn. 

www.myfootballclub.co.uk 
Voorbeeld van een crowd funding idee. Gezamenlijk met mensen uit de hele wereld eigenaar zijn van een Engelse voetbalclub. Al sinds 2007. 

www.adofdamonth.com 
Elke maand de mooiste campagne wereldwijd. 

www.marketing-alternatif.com 
Mooie activatie cases en ook goed om de Franse taal even bij te spijkeren. 

www.thefuntheory.com 
Veelbekroonde campagne van VW. 

Share your brain
Dus ook tijdens de vakantie nadenken over en kijken naar mooie initiatieven en deel deze hier met ons zodat we deze ook kunnen belichten en zelfs kunnen gebruiken. 

Zelf ben ik te vinden langs de kust van de Cote d'Azur waar het aantal m2 strand gestaag verdwijnt en ik elk jaar weer met open mond de ondernemersgeest aanschouw. 
De Franse gemeenten die op fantastische wijze alle soorten heffingen weten door te voeren, hotels die elk jaar opnieuw prijsstijgingen doorvoeren alsof de euro weer wordt ingevoerd, het horeca personeel wat meer en meer onbeschoft wordt en zich daarvoor goed laat betalen en last but not least de mannen in lange gewaden die hoeden en horloges verkopen in de enorme hitte. 

En o ja! Natuurlijk, hoe kan ik ze vergeten. De kleine dames die voor de zon gaan staan en je steeds weer vragen: Mister? Mister? you want massage?

Prettige vakantie en tot over twee weken!

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Over de auteur:

Olivier Lisman is managing director/ oprichter van Sinc Media. Sinc Media is als marketing communicatie bureau gespecialiseerd in activatie van merk en mens.

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.