Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Weblog
 
Door: Tim Welzen, 23 april 2016, 00:00 uur

Hoger komen in Google - 10 praktische tips (Deel 3)

 

Wilt u hoger komen in Google in 2016? Door de grote hoeveelheid informatie op het internet over zoekmachineoptimalisatie en hoe u hoger komt in de index van Google kan het wat verwarrend overkomen wat nou wel en wat niet belangrijk is.  Elephant design heeft de 10 belangrijkste SEO ranking factoren in 2016 voor u op een rijtje gezet.

8. SITE SNELHEID Als u een trage website heeft gaat dit niet ten goede komen aan uw ranking. U zult ervoor moeten zorgen dat de snelheid de gebruikerservaring ten goede komt, iedereen heeft een hekel aan langzame websites. Voor zowel de gebruiker als Google is het belangrijk om een snel werkende en goed geoptimaliseerde website te hebben.

Om uw website sneller te maken of om te zien wat u nog kunt verbeteren op uw website kunt u uw website testen bij een externe partij zoals Google pagespeed of gtmetrix snelheid test.

Hoger komen in google in 2016 speedtest gtmetrix

 

 

 

 

 

 
9. GEBRUIKERS ERVARING Gebruikerservaring omvat meerdere aspecten. U kunt bij gebruikerservaring onder andere denken aan de tijd die gebruikers op de site blijven,hoeveel ze doorklikken en hoe lang het duurt voordat ze weg klikken.

Als uw website overzichtelijk is ingedeeld in een silo structuur en u maakt gebruik van duidelijke overzichtelijke titels en meta omschrijvingen dan zal dit de gebruikerservaring zeer ten goede komen. Gebruikers zullen langer op uw webpagina blijven. Ze zullen meer doorklikken door gebruik van slimme interne links. Zorgen dat uw website goed te zien is op mobiel (responsief) is ook een belangrijke component waar naar wordt gekeken bij Google.

Gebruikers zullen minder snel weg klikken als ze via de titel en meta omschrijving al kunnen zien waar de pagina over gaat. Dit weg klikken als een gebruiker via Google op uw site komt noemen we een "bounce".

Hoger komen in google in 2016 google analyticsAan de hand van het bouncepercentage kan google zien of de content op jou site relevant is aan de zoekopdracht van de gebruiker. Het is dus essentieel om het bouncepercentage zo laag mogelijk te houden om Google te laten zien dat de content/inhoud op uw site relevant is aan de zoekopdracht. Via Google analytics kunt u bijhouden wat uw bouncepercentage is.

 

10. GEBRUIK SOCIAL MEDIA Social media wordt een steeds belangrijkere component binnen de zoekmachine optimalisatie. Het is voor uw website belangrijk dat u deze koppelt aan de verschillende social media. Zorg er daarom voor dat uw content gemakkelijk te delen is via social media. Maak op uw website gebruik van widgets om content te delen of om een link te maken naar uw Facebook of Google+ pagina. Hoger komen in google in 2016 social media

Social media zorgt niet alleen voor een hogere ranking in Google maar het kan ook worden ingezet als een basis om uw content te verspreiden. Dus kies een platform dat het beste past bij uw producten of diensten en zorg dat Facebook/Linkedin/Instagram een doorstroom punt wordt naar uw website.

 

CONCLUSIE Er is niet een bepaald recept dat u kunt volgen waarmee u hoger komt in de zoekresultaten van Google. Er is geen magische manier om meer bezoekers te krijgen. Als u blijft investeren in de punten genoemd in deze blog en zorgt voor goede content die goed gestructureerd is op een snelle website dan zult u na verloop van tijd zeker stijgen in de zoekresultaten. Alle feedback is welkom dus plaats een reactie!
 



 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
Over de auteur:
www.elephantdesign.nl
ELEPHANT DESIGN is een web/grafisch design bureau. Wij dragen bij aan het succes van uw onderneming. Een visueel aantrekkelijke website te bekijken op tablet, computer en telefoon en slimme betaalbare online marketing voor het werven van nieuwe klanten.
Webdesign Zuid-Limburg
Webdesign Limburg
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken