Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Weblog
 
Door: John Welzen, 15 juni 2015, 00:00 uur

Nieuwe prospects mailen, bellen of iets anders?

 

Naast het belang van je bestaande klanten aandacht geven willen wij als ondernemers nu eenmaal ook graag nieuwe klanten binnenhalen. Makkelijk gezegd, maar hoe dan?

Tja, er zijn boeken over geschreven, zalen mee gevuld en kapitalen mee verdiend. Ik ben van mening dat het vooral bij jezelf moet passen. oftewel, doe vooral die dingen die aansluiten bij je commecieel gevoel, even ervan uitgaande dat je het leuk vindt om prospetcs te benaderen. Als je dat niet leuk vindt en liever met de inhoud van je vak bezig bent, laat het dan aan anderen over. Maar, zeg nu eerlijk: wat is er nu leuker dan over je passie praten, eeh, ik bedoel je leven als ondernemer en de top producten die je wilt aanbieden?. Maar ja, dan de vraag hoe bereik je die prospects? Hhmm, ik heb er geen panklare oplossing voor maar wel een idee. Beperk jezelf niet in het kleine kringetje van bekenden om je heen maar kijk ook eens naar contacten die je niet kent. Zoek ze op via LinkedIN, of via Manetch, een portal die niet zo moeilijk doet om mensen te beanderen. En dan? Tja, bellen is niet meer anno 2015, want de kans dat je "the Boss" zelf aan de lijn krijgt is minimaal. Secretaresses wijzen snel naar de email en vervolges hoor je niets meer. Netwerk borrels? Mij niet (te vaak) gezien, te veel gekunsteld en gespeeld vind ik. Ja, we vinden elkaar aardig, wisselen kaartjes uit en ach als je geluk hebt dan heb je beet en begroet je een nieuwe prospect die meer wilt weten over je business.

Als specialist in de interactieve business van online video communicatie merk ik dat mailen nog steeds werkt, maar dat het vooral een kwestie is van aanwezig zijn op internet als men op zoek gaat naar jouw product. Oftewel een goede en vindbare (SEO) website die de lezer meeneemt naar de oplosisngen en vooral de kosten ("hey, we weten hoe de Nederlanders denken he") Je moet zichtbaar zijn op internet en dat kost veel tijd. Maar als je eenmaal wordt gevonden dan zijn het de leukste en tevens meest eenvoudige nieuwe business contacten. Bloggen en online netwerken werkt goed. Althans in mijn business. Gebruik ook vooral online video communicatie tools zoals Zoem Europe, Skype of Web ex waardoor je snel en effectief je zaken kunt presenteren. De koffie op kantoor moet je dan wel zelf regelen ;) Een kwestie van doen. En je prospect verdient al die aandacht! Toch? Succes met je online presenaties richting prospects!



 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
Over de auteur:
John Welzen is oprichter en CEO van 4webcom.com

Hij is een specialist op het gebied van interactieve internet communicatie in de meest brede zin van het woord. Van vergaderen en leren via internet, tot en met live webinar en videoconferencing. Daarnaast heeft hij in het verleden naast ondernemerschap ook veel ervaring opgedaan in leidinggevende en commerciële functies.

Met zijn blog wil hij zijn kennis en ervaringen delen met ondernemers, maar deze ook triggeren om goede discussies op gang te krijgen. Dat zal op de diverse terreinen van het ondernemerschap plaatsvinden. Van businessplan tot social media en van financiering tot live internet communicatie.
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
 
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken