Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Weblog
 
Door: Guust Swarte, 04 oktober 2011, 13:51 uur

de Innovatie Cyclus

 

Innovatie is zo aantrekkelijk als je het zelf maakt. De innovatie cyclus geeft aan wanneer innovatie aantrekkelijker wordt en wanneer het verstandiger is om niet te investeren in vernieuwing.  

Laten we ervan uitgaan dat innovatie van waarde is. Alles van waarde moet je beschermen. Dus ook innovatie. Dat kan met octrooien, of met bedrijfsgeheimen. Maar ook bescherming door langdurige samenwerking werkt goed. Het probleem van de waarde van een innovatie is, dat de waarde pas in de toekomst werkelijkheid wordt. En de toekomst is onzeker, de waarde dus ook. Een indirecte waarde van een innovatie is, dat je als bedrijf je concurrentiepositie vergroot. Die waarde kan je al eerder verzilveren dan de innovatie zelf.
De waarde van de innovatie stijgt bij het vergroten van je marktaandeel. En als je nog geen marktaandeel hebt, gaan de grootste kosten zitten in het veroveren van de markt. Om de markt te bedienen moet je de productie ook opschalen. Alleen als je dat efficient doet komt er winst. Intussen ben je uitvinder geweest, accountant, marketeer, productieleider en bedrijvendokter tegelijk. 
De winst die je haalt uit je innovatie moet je meteen weer herinvesteren in de volgende innovatie. Daarmee is de cyclus rond. Innoveren eindigt nooit.    



 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
Poll
Haalt u de maximale waarde uit uw innovatie?
Ja
Nee
ik twijfel
 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Zou het niet fascinerend zijn als je kon tijdreizen om een kijkje te nemen in de toekomst? Jammer genoeg is dat alleen in sciencefiction mogelijk. En de toekomst laat zich helaas niet voorspellen, hoewel we hebben afgesproken dat weermannen mogen doen alsof.
Lees verderMeer boeken