Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Arbeidsongeschiktheidsverzekering zelfstandigen in strijd met Europees recht

Reactie: Goed onderzoek en goed nieuws. Onderzoek van ZZP Nederland wijst uit dat 80 procent van de zelfstandigen tegen een verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering is.
Belangenorganisaties vinden de premie van 200 euro te hoog.

Het is alleen jackpot voor de verzekeraars die maximaal 200 euro per maand van een miljoen zzp’ers wilden opstrijken.
peter boekhouder-zzp   |    |  9 juni 2020

Corona hindert afzet nieuwe auto's ook in mei

Reactie: Voor de particulier is de elektrische auto vanaf 1 juli interessanter door 4.000 euro subsidie voor een nieuwe auto. En 2.000 euro voor een gebruikte.
Zakelijk is elektrisch ook nog interessant. Op dit moment geldt een lage bijtelling van 4 of 8 procent voor elektrische auto’s. Dit gaat in de nabije toekomst veranderen dus als u graag elektrisch wilt rijden, doe dat dan nu.

peter zzp-boekhouder amsterdam   |    |  9 juni 2020

CRM- of ERP-programma: wat past het beste bij de onderneming?

Reactie: Ik zou vooral veel software-pakketten uittesten. Er zijn er genoeg die een gratis proefperiode aanbieden. Zo kan je proberen welk pakket het beste bij je past.
Roy   |    |  8 juni 2020

Verbeter uw workflow en efficiency door slim samenwerken

Reactie: Efficiënt samenwerken kan inderdaad een grote uitdaging zijn. Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds meer online tools die het samenwerken eenvoudiger maken.
Roy   |    |  8 juni 2020

Coronavirus verandert betaalgedrag: 78 procent van Europese betalingen contactloos

Reactie: ik geloof helemaal niet dat zoveel mensen niet meer contact willen gaan betalen. de banken willen ons graag aan de pinbetalingen hebben omdat het een cashcow is voor de bank. elke pinbetaling os kassa, en ik hoor weer heeeeeeeel veel mensen die blij zij dat ze eindelijk weer normaal met geld kunnen betalen, reden? overzicht op je uitgaven en je budget. je kan apps maken wat je wilt, maar domme overbodige administratie over je eigen budget wil echt niemand doen
peter   |    |  8 juni 2020

Arbeidsongeschiktheidsverzekering zelfstandigen in strijd met Europees recht

Reactie: Goed nieuws dit, zzp-ers zitten helemaal niet te wachten op een AOV. Als zelfstandige moet je ook 'zelfstandig' kunnen kiezen óf en hoe je je wilt verzekeren.
Caroline van Aart   |    |  3 juni 2020

Arbeidsongeschiktheidsverzekering zelfstandigen in strijd met Europees recht

Reactie: Goed dat hier aandacht aan besteed wordt. Veel zzp'ers willen inderdaad helemaal geen AOV en de verzekeringspremies zijn veels te hoog. Als het wel verplicht wordt, dan moeten de premies veel lager worden.
Aovcentrum.nl   |    |  2 juni 2020

Hausse aan corona studentenbanen verwacht door versoepeling maatregelen vanaf 1 juni

Reactie: Ben je student dan kan je in de vakantie hard werken, maar je kan ook slim zijn. Als je een vakantiebaan hebt en er wordt loonheffing ingehouden dan kan je die aan het einde van het jaar terugvragen. Enige dat je moet doen is aangifte Inkomstenbelasting doen via je Digid.
peter zzp-boekhouding   |    |  30 mei 2020

Eindelijk snel internet in buitengebieden

Reactie: Ben ik inderdaad met je eens. Alle gebeurd tegenwoordig online en iedere huishouden moet gebruik kunnen maken van snel internet.
Ikvergelijkonline   |    |  29 mei 2020

De vier grootste misverstanden over alternatieve financieringsoptie ‘factoring’

Reactie: Beste Rob Retèl,

Laat ik voorop stellen dat ik het waarschijnlijk niet begrijp.

Maar er zijn twee oorzaken die de cashflow negatief beïnvloeden
Er is géén omzet / omzet loopt terug of er is een inadequate incasso Procedure.

Nu kan ik erin komen dat men ivm traag betalende Klanten de incasso procedure uit besteed.
Maar behalve dat de factuur “voorgeschoten” wordt zie ik geen financiering of verbetering van de klant relatie.Immers de incasso wordt over jouw factuur gevoerd dus een “verstoring” verstoord de relatie hoe dan ook. Daarbij komt dat slecht of niet betalende klanten feitelijk geen klant relatie willen respectievelijk geen klant zijn.

Belangrijk is ook de toevoeging krediet verzekering is dodelijk daar deze immers beslist wie wel en niet in aanmerking komt en voor hoeveel er geleverd mag worden.
Zeker als het niet goed gaat (geen omzet) wil men omzet en geen handrem!

Overigens géén omzet, niets te factureren, geen factoring!
Dus alleen bij omzet en cashflow die stagneert door trage betaling biedt factoring een oplossing (maar dan niet in combi met de krediet verzekering, die dient alleen om het risico voor de factoringmaatschappij te beperken en de investeerders er achter zitten)

Factoring geeft je dus geen extra geldmiddelen

Alex   |    |  25 mei 2020

Meer omzet bouwsector

Reactie: Ja, grootste gedeelte eerste kwartaal waren er nog geen maatregelen. Ik vrees voor de cijfers van het tweede kwartaal.
Remco Krebaum   |    |  25 mei 2020

De vier grootste misverstanden over alternatieve financieringsoptie ‘factoring’

Reactie: Beste Rob Retèl,

Laat ik voorop stellen dat ik het waarschijnlijk niet begrijp.

Maar er zijn twee oorzaken die de cashflow negatief beïnvloeden
Er is géén omzet / omzet loopt terug of er is een inadequate incasso Procedure.

Nu kan ik erin komen dat men ivm traag betalende Klanten de incasso procedure uit besteed.
Maar behalve dat de factuur “voorgeschoten” wordt zie ik geen financiering of verbetering van de klant relatie.Immers de incasso wordt over jouw factuur gevoerd dus een “verstoring” verstoord de relatie hoe dan ook. Daarbij komt dat slecht of niet betalende klanten feitelijk geen klant relatie willen respectievelijk geen klant zijn.

Belangrijk is ook de toevoeging krediet verzekering is dodelijk daar deze immers beslist wie wel en niet in aanmerking komt en voor hoeveel er geleverd mag worden.
Zeker als het niet goed gaat (geen omzet) wil men omzet en geen handrem!

Overigens géén omzet, niets te factureren, geen factoring!
Dus alleen bij omzet en cashflow die stagneert door trage betaling biedt factoring een oplossing (maar dan niet in combi met de krediet verzekering, die dient alleen om het risico voor de factoringmaatschappij te beperken en de investeerders er achter zitten)

Factoring geeft je dus geen extra geldmiddelen

Alex   |    |  25 mei 2020

Positief denken is de sleutel tot succes

Reactie: Belangrijk in ons vakgebied om mensen die lange tijd aan het solliciteren zijn een positieve mindset te geven. Vind de tips zoals 'erger dan hoe ik het toen verknald hebt, kan sowieso niet' een hele goede.
Jorn van Raak   |    |  25 mei 2020

Positief denken is de sleutel tot succes

Reactie: Er zijn veel sleutels: positief denken, hard werken, goede mensen /dienstverleners om je heen verzamelen.
Qinterpreter   |    |  23 mei 2020
5  6  7  8   ... 146
Wat is een AOV en voor wie is het?
Onder een AOV verstaat men een arbeidsongeschiktheidsverzekering
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Zou het niet fascinerend zijn als je kon tijdreizen om een kijkje te nemen in de toekomst? Jammer genoeg is dat alleen in sciencefiction mogelijk. En de toekomst laat zich helaas niet voorspellen, hoewel we hebben afgesproken dat weermannen mogen doen alsof.
Lees verderMeer boeken