Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Meer dan de helft van facturen te laat betaald

Reactie: Talloze zzp’ ers kampen ermee. Debiteuren die laat, te laat of soms helemaal niet betalen.

Als pleister op de wonde mag hij wel de BTW weer terugvorderen. In het verleden moest u een verzoek indienen bij de Belastingdienst.


Sinds 2018 hoeft dat niet meer.

Na een jaar wachten mag u de afgedragen btw over deze vordering kunt terugvragen in uw reguliere btw-aangifte.
.peter zzpboekhouding.   |    |  24 maart 2019

Waarom studeren en ondernemen wél goed samengaan

Reactie: Ben je student en heb je een vakantiebaan dan kan je van 2018 de ingehouden loonheffing terugvragen via je aangifte Inkomstenbelasting. Slimme studenten schrijven zich in als zzp’ er. Het voordeel is je krijgt bruto een hoger bedrag uitbetaald – vaak al het dubbele- en je profiteert van het feit dat je belastingvrij mag bijverdienen.

Kom je in een jaar zelfs aan 1225 uur dan heb je zelfs recht op zelfstandigenaftrek en startersaftrek..
Peter Zzpboekhouding   |    |  24 maart 2019

Vijf redenen om een sabbatical te nemen als ondernemer

Reactie: Naast de waardevolle tips van Stefan Janssen wil ik er nog een aan toevoegen. Een client van mij verdiende jaar op jaar meer dan een ton en koos er voor om met zijn gezin een jaar de wereld over te trekken. Bij thuiskomst had ik als boekhouder een fijne verrassing voor hem.

Hij had al zijn huis verhuurd waardoor hij inkomsten had en kon nu vanwege middeling van inkomen ook nog bijna 10.000 euro aan belastingvoordeel bijschrijven.

Als je twee jaar een heel hoog belastbaar inkomen hebt en een jaar 0.0 verdient dan kan je in aanmerking komen voor een groot voordeel vanwege middeling

zzpboekhouder-peter   |    |  24 maart 2019

Verzekeraars streng bij schade aan mobieltje

Reactie: Ik neem nooit een verzekering op een mobiel. Vind dat pure geldklopperij. Ook moet ik eerlijk toegeven dat het meer een gevoel is.

Denk overigens dat er veel gesjoemeld word met onjuiste declaraties, dus dat de verzekeraars strenger worden, kan ik mij goed indenken.
Jorn Vianen   |    |  20 maart 2019

De voordelen van een chauffeur voor uw organisatie

Reactie: Ik zou vooral zo'n moment nemen om mijn rust te pakken. Factureren en andere werkzaamheden doe ik liever achter een bureau.
Lucas   |    |  19 maart 2019

Vijf tips om een klusbedrijf te starten

Reactie: Moeilijkste na het oprichten van een klusbedrijf en kopen van materialen en vervoer, lijkt mij hoe te onderscheiden van andere klusbedrijven.
Olivier   |    |  14 maart 2019

Hoe het interieur van uw winkel bijdraagt aan een hogere omzet

Reactie: Ik heb zelf een interieur webshop en merk een toename in het aantal zakelijke bestellingen. Vaak gaat dit gepaard met de duurdere aankopen. Het blijkt dus dat ondernemers hier meer en meer mee bezig zijn.
Jason   |    |  7 maart 2019

Vrouwelijke ondernemers moeten groot leren denken

Reactie: Bedankt voor je reactie Freek, en inderdaad, dat is ook mijn observatie.
Jeanet   |    |  5 maart 2019

Digitieners shoppen het meest online

Reactie: Wij hebben naast onze fysieke winkel en website, marketing campagnes op Facebook en Instagram. Jongeren zijn niet direct onze doelgroep, maar we vinden het wel belangrijk om te hebben.
Koen   |    |  5 maart 2019

Logo design trends in 2019

Reactie: Leuk artikel! Wij hebben ook een designer in de hand genomen om een logo te ontwikkelen. Simplistisch is voor ons de key (zonder poespas) omdat wij het dan ook kunnen gebruiken op ons briefpapier en o.a. facturen.

Tim, wellicht leuk om ook een artikel te schrijven van designers in NL die er voor jou uitspringen. Ben benieuwd hoe jij er tegen aan kijkt.
Rango   |    |  3 maart 2019

Vrouwelijke ondernemers moeten groot leren denken

Reactie: De psychologie en de discussie hierachter blijft interessant.
Bekend is dat vrouwen minder risico nemen, wat allerlei consequenties heeft.
Minder vaak failliet maar dus ook minder vrouwen die grote nieuwe ondernemingen leiden.
Het is ook meteen een klein onderdeel om de wage gap te verklaren.
Freek   |    |  1 maart 2019

Uitvaartbranche blijft komende jaren groeien

Reactie: Dat de markt blijft groeien is natuurlijk niet heel vreemd. De optie voor resomeren ziet er wel interessant uit.
Kasper   |    |  1 maart 2019

Door Brexit de grens over? Vier tips bij bedrijfsuitbreiding op Britse bodem

Reactie: Als je nog geen zaken doet in het VK, lijkt het me beter om te wachten tot er een deal van enige soort is.

Verder prima tips, maar kleine bedrijven die handelen in het VK zal het desondanks geld gaan kosten
Dennis   |    |  27 februari 2019

Duizenden huizen en kantoren kwetsbaar door onbeveiligde domotica

Reactie: Hoe zit het dan met al die apparaten die je energie verbruik en dergelijk laten zien?
Rick   |    |  26 februari 2019
5  6  7  8   ... 128
PSD2 zal stimulans zijn voor voordelen zakelijke rekening
De komst van betaalrichtlijn PSD2, volweg Payment Services Directive 2, moet de openheid van de financiele wereld voortstuwen
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Steeds meer organisaties zien in dat verduurzamen van de bedrijfsvoering waarde oplevert. Zij willen een bijdrage leveren aan het beschermen van mensen, middelen en milieu. Maar hoe voorkomt een organisatie dat zij blijft steken in goede bedoelingen en vage ideeën? In ‘Duurzame bedrijfsvoering’ staat een groot aantal wetenschappelijke beproefde bedrijfseconomische en bedrijfskundige methoden en technieken die daadwerkelijk bijdragen aan het creëren van sociale, ecologische én financiële waarde.
 
Lees verderMeer boeken