Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Tien tips om de SEO van uw webwinkel te verbeteren

Reactie: Linkbuilding is ontzettend belangrijk. Daarnaast ook de kwaliteit en wat Nils hier zegt sluit ik me bij aan.
linkbuilding   |    |  10 mei 2019

Ondernemer in nood vraagt pas hulp als water aan lippen staat

Reactie: Er staat in het artikel iets over''... een non-profitorganisatie die hulp biedt aan ondernemers in nood''. Welke organisatie is dat? Ik kan wel wat hulp gebruiken maar kan dat nergens vinden. Wellicht is dat ook een reden dat ondernemers te lang wachten met hulp vragen: ze weten niet waar ze dat zouden kunnen krijgen.
Linda   |    |  10 mei 2019

Ondernemer in nood vraagt pas hulp als water aan lippen staat

Reactie: Ondernemers zijn net mensen. Ook bij hen speelt denial/ontkenning een rol als de zaken even wat minder gaan. De omzet achter loopt en de rekeningen zich opstapelen. Ik kan me vinden in het onderzoek van Jeanne Martens en Juan Francisco Alvarado Valenzuela.

Als boekhouder tracht ik de zzp' er soms ook te coachen, lees - bewust te maken van zijn gedrag en de oorzaak van zijn omstandigheden.

Er moet in eerste instantie wel intrinsieke motivatie van de zzp' er zijn om te willen veranderen of zijn eigen rol in het geheel te zien.

Daar zit hem vaak de bottleneck.
peter zzp,boekhouder   |    |  7 mei 2019

Prijs DS 3 Crossback en DS 7 Crossback E-Tense

Reactie: Super vet!
Harm   |    |  6 mei 2019

Waarom voeding, slaap en beweging belangrijk zijn voor succes

Reactie: Ondanks dat we vaak actief bezig zijn, is het sporten voor een goede houding ook belangrijk! Bedankt voor het artikel! Erg nuttige tips! Wij houden 2x in de week een buikspierkwartier
Walnut Blasting   |    |  6 mei 2019

Lagere economische groei zorgt voor stijging faillissementen in alle sectoren

Reactie: De media berichten ons regelmatig dat Nederland in een groeifase zit en dat het economisch goed gaat.

Ik liep op Bevrijdingsdag even van Haarlem-station naar de Haarlemmer Hout waar het concert werd gegeven, maar als je de leegstaande winkels ziet in de Grote Houtstraat dan geeft dat toch wel te denken. De kleine ondernemer die nog de oude huurprijs betaalt houdt het hoofd net, net niet boven water, maar als de huurtermijn afloopt de prijzen worden verdubbeld of nog hoger worden dan blijven alleen de grote merken en de mobile winkels over.

Zorgwekkend om dat authentieke winkels meer en meer uit het stadsbeeld verdwijnen.
peter zzp.boekhouding   |    |  6 mei 2019

Fysieke winkel onderscheidt zich met goed getraind personeel

Reactie: expertise en service zijn voor mij van belang, evenals de prijs. Maar als de prijs van een duurzaamgoed niet exorbitant veel hoger is in de winkel dan online dan koop ik het in de winkel waar ik wel service, installatie krijg.
peter zzpboekhouder   |    |  4 mei 2019

De voordelen van automatische rittenregistratie

Reactie: Ook voor de zzp' er die een nieuwe auto op de koopt of least is/kan een rittenadministratie gunstig zijn.

Houdt u geen ritten bij en kunt u niet aantonen dat u minder dan 500 km per jaar privé heeft gereden dan krijgt u een bijtelling, een bedrag dat u bij uw winst moet optellen.

Stel u koopt een nieuwe Audi A6, dan is de catalogusprijs € 61.600. De bijtelling komt dan uit op een bedrag van € 13.550 per jaar. Netto is dat zo'n € 7.000, als u in het hoogste belastingtarief voor de IB valt.
peter zzp-boekhouder   |    |  2 mei 2019

Drie redenen waarom een secretaresse uw organisatie helpt groeien

Reactie: Een goede secretaresse kan inderdaad veel tijd besparen. Dit heb ik wel geleerd in mijn jaren als secretaresse. Investeer dus ook in de kennis en kunde van uw secretaresse. Dit is zeker de moeite waarde en betaalt zich altijd terug.
Heleen Valkema   |    |  1 mei 2019

Lening aan ondernemer vaker geweigerd

Reactie: In 2007- voor de crisis- verstrekten de banken makkelijker hypotheken en lening aan de zzp' er/mkb' er. Nadat de banken zelf over meer vermogen op de balans dienden te bezitten en de crisis kwam werden ze minder makkelijk met het uitlenen van geld.

Gelukkig zijn er anno 2019 ook andere mogelijkheden voor de slimme zzp' er/mkb' er om aan extern vermogen te komen.
peter zzp-boekhouder   |    |  30 april 2019

Lening aan ondernemer vaker geweigerd

Reactie: is dat nu met het grote te kort aan oa. woningen anders?
Lening   |    |  30 april 2019

Vijf tips om eenvoudig zakelijke kosten te besparen

Reactie: Veel ondernemers denken dat ze meer kunnen overhouden door meer omzet te maken, dat is ten dele waar. Het gaat er ook om om slim te ondernemen.

Kostenbeparing speelt ook een belangrijke rol en Frank Reyneke geeft een paar goede tips.

Vooral bij de inkoop van kantoormeubilair wees het internet mij de weg, naar kwalitatief goede en goedkopere bureaustoelen. In Duitsland kosten die een fractie van wat die in Nederland kosten.


Soms is het echter ook een keuze tussen goedkoop investeren in activa of slim investeren in meerdere duurdere activa en zo gebruik maken van de investeringsaftrek die je boven een investering van 2300 euro excl btw in goederen die per stuk duurder zijn dan 450 euro excl BTW een voordeel op kan leveren van 28 procent investeringsaftrek.

peter.zzpboekhouder   |    |  29 april 2019

Net gestort salaris leidt bij vrouwen sneller tot spontane aankoop dan bij mannen

Reactie: Het segment waar wij in verkopen komen spontane aankopen nauwelijks voor. Wel heel interessant wat de psychische factoren achter spontane aankopen zijn.
Koen van der Donk   |    |  29 april 2019

Vijf tips om eenvoudig zakelijke kosten te besparen

Reactie: handige tips en voor iedereen toepasbaar.
Geldzaken berekenen en vergelijken   |    |  25 april 2019
5  6  7  8   ... 131
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken