Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Werkkleding: wat is verplicht?

Reactie: Leuk artikel! Het is erg belangrijk om te weten wat verplicht is en wat niet. Je wilt natuurlijk het beste voor je werknemers.

Groetjes Carla
Proforto   |    |  25 augustus 2020

Ondernemers zetten in op vakantiekracht

Reactie: De horeca werkt voor nieuw personeel vrijwel alleen nog met 0-urencontracten. Veilig, goedkoop en dus minder risico.

Voor een student ws geen probleem om als oproepkracht te komen werken, voor iemand van 40+ wordt het wat lastiger die komt nagenoeg niet meer aan de bank omdat die vastigheid zoekt en veel duurder is.

peter boekhouder-zzp   |    |  25 augustus 2020

Meer dan 130 startups en scale-ups uit Zuid-Holland krijgen Corona-OverbruggingsLening

Reactie: Goed nieuws voor deze bedrijven in onze regio. Typisch Rotterdamse producten en diensten moeten niet zomaar verloren gaan!
Klaas   |    |  25 augustus 2020

Bouwmarkten blijven aantal bezoekers reguleren door strenge maatregelen

Reactie: Bijna alle huizen aan de overkant van de straat zijn deze zomer uitgebouw, opgebouwd of aangebouwd. Vakantie zat er voor veel gezinnen niet in en het lijkt erop alsof een deel van het geld in hun onroerend goed is gestoken.

Het ziet er een stuk mooier uit, en de waarde van de huizen is gestegen.

In de winkels zag ik dat ik een winkelwagentje moest nemen. Ook al om afstand van anderen te houden.

Het personeel droeg buttons me stickers dat iedereen 1,5 meter afstand moet houden.

En verder je gezond verstand gebruiken.
Peter   |    |  23 augustus 2020

Nederlander blijft gemiddeld zestien jaar bij dezelfde woonverzekeraar

Reactie: Onwetendheid, gemak, - schijn- zekerheid en loyaliteit zijn denk ik de redenen voor dit verschijnsel.

Mijn ouders switchen ook niet van krant, zeggen die niet op, om vervolgens een veel goedkoper abonnement te krijgen.

Die generatie was vooral loyaal. De generatie van nu kijkt daar veel eerder na en gaat ook online vergelijken.

Lijkt me een goede zaak, want loyaliteit zou beloond moeten worden, maar onderneem je zelf geen actie dan betaal je per saldo meer dan een verzekeringhopper.
peter zzpboekhouder   |    |  20 augustus 2020

Data helpen klant in vindbaarheid product online

Reactie: Het gaat om communicatie. In de winkel kan je zien, voelen en soms proeven. Online is het vaak een gok.

Apparaten die ik online aanschaf zijn m.i. vaak eerder stuk dan dat ik ze in de winkel zou kopen. Sterker in de winkel had ik ze ws. niet gekocht.

Als je meer indo geeft, de klant meer éénduidige productdata krijgt heb je als klant een betere omnichannelervaring.

Consumenten zullen meer weten over producten voordat ze echt tot de koop overgaan. Ik herken dit want vaak zien digitale producten er online er gelikt uit maar had ik het ook bij Alibaba kunnen kopen.

Met kleding etc ervaar ik zelden problemen bij de aankoop.
Peter   |    |  19 augustus 2020

Crisis zorgt voor meer zakelijke leningen

Reactie: Als er voldoende zekerheden zijn geven bank vaak een lening. neemt het risico toe dan zie je vaak verstopperje-gedrag. Ze gaan meer eisen stellen, procedures duren langer. Logisch dat de mkb'er en zzp'er naar alternatieve geldbronnen zoekt.

In dit jaar is extra bijgeleend zowel bij gemeente als bij externe partijen. Ze doen er alles bij om hun zaak te redden, die door maatregelen buiten hen om, de nek wordt omgedraaid.
peter boekhouder-zzp   |    |  18 augustus 2020

Ondernemer laat zich bij belangrijke beslissingen leiden door onderbuikgevoel

Reactie: Dat zijn belangrijk. Ik had van de week een klant die een winkel wil openen in een Winkelstraat in Haarlem. Hij is overtuigd van het product, in een andere stad loopt het ook. Hij wil hard werken, het is zijn passie. Hij zit/zat in een roze droom.

Met data heb ik hem voorgeschoteld wat hij moet verdienen om break-even te draaien. Voor mij de reden om het niet te doen.

Hij doet het waarschijnlijk wel. Hij kiest met zijn hart. Ik hoop van harte dat het lukt, maar ik zou anno 2020 niet snel investeren in een winkelpand in een straat die de laatste jaren alleen maar is achteruitgegaan.
peter de zzpboekhouding   |    |  17 augustus 2020

Betalingsachterstanden op crowdfundingleningen nemen toe

Reactie: Dit is een oorzaak-gevolg-reactie. Coronamaatregelen, mensen investeren minder. Gevolg minder omzet, investeren in nieuwe maatregelen om toch nog een beetje inkomsten te generen en dan komen ze vaak niet meer aan de aflossing toe.

Betalingsachterstanden zijn het gevolg. Vaak hebben ondernemers ook nog extra uitstel bij de fiscus, dus dat is een feit dat nog niet boven water is gekomen.
Peter   |    |  13 augustus 2020

Meer dan 130 startups en scale-ups uit Zuid-Holland krijgen Corona-OverbruggingsLening

Reactie: Logisch dat er zoveel aanvragen zijn. Deze maatregel kan de redding zijn voor startups en scale-ups. Vooral omdat zij nagenoeg geen gebruik kunnen maken van de eerder door het kabinet aangekondigde maatregelen die gericht zijn op met vreemd vermogen gefinancierde bedrijven.
peter boekhouder-zzp   |    |  13 augustus 2020

Welke sport past het beste bij uw beroep?

Reactie: Tegenwoordig hebben veel mensen een zwembad en proberen ze fit te worden door te zwemmen. Maar zwembaden zijn echte voedingsbodems voor bacteriën, microben, schimmels en andere micro-organismen. Gooi er daarom chloortabletten zwembad in. Chloor heeft een oxiderende werking en doodt zo de aanwezige microben. Dan blijf je tenminste écht fit en krijg je geen oorontsteking of andere vervelende aandoening.
Tim   |    |  13 augustus 2020

Mkb vreest voor gebrek aan aanvragen in 2021

Reactie: Besparen op je kosten en privé-uitgaven, achter je uitstaande vorderingen aan, niet te hoog laten oplopen en online - indien van toepassing- tijd en of geld investeren om je online aanwezigheid te vergroten.
peter de zzpboekhouding   |    |  12 augustus 2020

Op kantoor werken als de Koning en thuis als Quasimodo

Reactie: Ik heb mijn gewoonlijke thuiswerkplek inmiddels ook maar aangepast, na alle coronaregels. Ik verwacht ook niet dat op het kantoor werken snel weer een ding gaat worden.

Je merkt het echt snel aan je lijf wanneer je werkplek niet goed is. Zeker van belang nu in deze tijd!

Felix Versluis
Versluis BV   |    |  11 augustus 2020

Verhuisbranche in zwaar weer

Reactie: Tijdens de corona crisis hebben wij op het begin wel even een dip gezien, maar die herpakt zich gelukkig wel weer vrij snel.
Verhuis-direct   |    |  11 augustus 2020
1  2  3  4  5   ... 150
Zo vind je een geschikt kantoor in Amsterdam
Het is niet altijd even simpel om een geschikt kantoor in Amsterdam te vinden. Je wilt natuurlijk een kantoorruimte die bij je bedrijf past en aan een aantal eisen voldoet.
Verschilt de iPhone 12 van zijn voorgangers?
Apple heeft haar nieuwe paradepaardje, de iPhone 12, gepresenteerd aan het grote publiek!
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Gegarandeerd meer klanten, dat is een stevige uitspraak! Na het lezen van dit boek weet je dat het kan. Ontdek hoe je jezelf op de kaart zet en met no budgetmarketing razendsnel groeit.
Lees verderMeer boeken