Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Dé gemiste kans van de zzp’er; wel geld opzij voor pensioen maar fiscaal voordeel laten liggen

Reactie: Deze meneer predikt voor eigen parochie. Die wil natuurlijk alleen maar pensioenpolissen verkopen. Want wat is het probleem als dat doet. Je geld staat vast, bij tegenvallers kun je er niet meer aankomen. Je krijgt bij korte looptijden van 5 of 10 jaar minder uitgekeerd dan je hebt ingelegd.
Martien (CijferManager)   |    |  23 december 2019

Hoe u zich als mkb’er voorbereidt op de rustige periode na kerst

Reactie: Een herkenbare situatie voor vele ondernemers. December is voor ons een drukke periode, waarbij flink wat meer bedrijvigheid is. Dat brengt meer geld in het laatje (alleen komt dat geld pas in januari-februari ook echt daadwerkelijk het laatje!)
In November en December betekent het vooral kosten maken. Inkoop goederen, kerstborrels en de eindejaarsbonus of dertiende maand die uitgekeerd wordt aan personeel...
Ik heb ervaren dat factoring zeker kan bijdragen om deze pieken-en-dalen in de bedrijvigheid op te vangen. factoring geeft ons na de drukke periode van kerst ook echt wat welverdiende rust in januari.
Johan Willemse   |    |  20 december 2019

Hoe u zich als mkb’er voorbereidt op de rustige periode na kerst

Reactie: Voordeel voor het hebben van een franchise is dat je voor marketing het komende jaar niet veel zelf hoeft te bedenken. Kan je mooi op andere zaken richten.
Jorn   |    |  20 december 2019

Professionaliseer uw bedrijfsvideo met een voice-over

Reactie: ''Kies ten eerste altijd voor een voice-over in de taal van uw doelgroep.'' Hier zou ik graag een aanvulling op willen maken, denk ook aan de leeftijd van de te kiezen stem. Te vaak horen we in ons vak nog jonge stemmen die een oudere doelgroep moeten aanspreken, of andersom. Naar mijn idee kun je het beste een stem kiezen recht uit de doelgroep van de film. Simpel én effectief :-). Groet, Dave
VoiceCowboys   |    |  19 december 2019

Hoe u zich als mkb’er voorbereidt op de rustige periode na kerst

Reactie: Ik merk het nu al aan het aantal mails die ik binnen krijg dat de kerstvakantie periode gaat beginnen. Deze periode is ook een mooi moment om werkzaamheden waar we nooit aan toe komen eens aan te pakken.
Olivier   |    |  19 december 2019

Hoe u zich als mkb’er voorbereidt op de rustige periode na kerst

Reactie: Lijkt me wel luxe na de kerst een rustige periode. Er zijn echter uitzonderingen zoals accountants. Na de kerst alle hands aan dek.
Dutch News   |    |  18 december 2019

Zo blijf je in topvorm als ondernemer

Reactie: De tip van Martien vind ik een geode tip. Volgens mij fysiotherapeut mens lichaam is niet gemaakt om te zitten en als ik zo kijk ik zit de meeste tijd achter mijn bureau. Een vertelbare bureau zou het beste idee kunnen zijn.
Pooya Perzisch tapijt   |    |  16 december 2019

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen

Reactie: Dit vind ik nou eens nuttige informatie. Dit is een aspect dat makkelijk over het hoofd kan worden gezien puur uit onwetendheid.

Al deze digitalisering maakt het leven makkelijker, maar heeft consequenties.
Harm Hardeman   |    |  11 december 2019

Uitvaartondernemers zien brood in resomeren

Reactie: Kennelijk heeft het kabinet hier nog steeds geen uitsluitsel over kunnen geven.
Linda Vroom   |    |  10 december 2019

MKB’ers onderschatten gevaren cybercriminaliteit

Reactie: Mijn site is wel eens gehacked, waarbij de hackers mijn wachtwoord hadden gewijzigd. Erg vervelend, maar gelukkig eenvoudig op te lossen. Als je echt afhankelijk bent van je website (bijvoorbeeld een webshop) dan is het echt heel erg vervelend als je door iemands anders toedoen tijdelijk offline bent en daardoor veel omzet mis loopt.
Peter   |    |  10 december 2019

GroenLinks wil vertrouwenspersoon verplichten

Reactie: De vraag is of verplichten van een Vertrouwenspersoon dé oplossing is. Een Vertrouwenspersoon richt zich in hoofdzaak op de gevolgen. Het zou mooi zijn als GroenLinks écht energie in de wettelijke opdracht tot voorkomen van grensoverschrijdend gedrag en werkdruk zou steken. https://tinyurl.com/ul7hc2t
Willem Minkles   |    |  3 december 2019

Helft zzp’ers gebruikt een boekhoudprogramma

Reactie: Als mijn verwarming onderhoud moet hebben dan schakel ik daar iemand voor in die verstand van zaken heeft. Dat moeten ondernemers ook doen met hun boekhouding. De meeste hebben geen idee van wat wel en niet zakelijke kosten zijn en welke btw aftrekbaar is. De financiële schade (denk aan boetes, rente en extra administratiekosten) die daardoor kan ontstaan is aanzienlijk.
Dennis   |    |  2 december 2019

De meerwaarde van een spreker bij een evenement

Reactie: Het hebben van een spreker op een klantenbijeenkomst is tegenwoordig de standaard. Vaak komen ze uit de sport- muziek of radio/tv-wereld met dito verhalen.

Ik zie zelden meer dat bij een klantenbijeenkomst geen spreker aanwezig is. De naam en afbeelding van de spreker wordt ook veelvuldig gebruikt bij het communiceren van dergelijke klantenbijeenkomsten.

Wat misschien nog beter kan is de spreker dan ook wat meer te laten vertellen over waarom het bedrijf dat de klantenbijeenkomst geeft bestaat, waar ze naartoe willen, visie, missie, strategie bestaansrecht etc. Nu is het vaak enkel een grappig, inspirerend en/of boeiend verhaal zonder directe link met het bedrijf waar het om draait.

Een spreker kost overigens ergens in de bandbreedte van 2,5k t/m 7,5k voor een klein uurtje (excl. uitzonderingen uiteraard), dus ook prima te behappen voor een beetje event.
Cnoop   |    |  30 november 2019

Toekomstkansen accountant liggen in financieel advies

Reactie: Mijn accountant heeft het gevraagd en het ongevraagd geven van additioneel financieel advies helaas maar al te goed begrepen. Helaas, want wel standaard met een extra werk-factuurtje.
Marianne   |    |  26 november 2019
1  2  3  4  5   ... 137
Sportende werknemers verzuimen gemiddeld 6 dagen per jaar minder
Een onderneming is gebaat bij ondernemers die optimaal presteren. Dat betekent onder andere dat het verzuim door ziekte of andere ongemakken zoveel als mogelijk moet worden teruggebracht.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken