Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

30 procent van de ondernemers krijgt geen proactief advies van accountant

Reactie: Juist in deze tijd is de zzp-boekhouder/accountant meer in staat om pro-actief te adviseren. Ondernemers willen vaak snel antwoord hebben op de vraag: waar staat mijn bedrijf? Waar moet ik rekening mee houden aan te betalen belasting? Moet ik nog gaan investeren, zo ja, uit mijn liquide middelen of met een lease? Krijg ik dan investeringsaftrek?

Antwoord op die vragen is dankzij de digitale administratie snel te geven. Als de zzp’er naar de bank moet voor een lening of hypotheek heeft hij anno 2020 direct alle info op een rij.

Hieruit zijn ook heel goed pro-actieve adviezen te geven.
Peter   |    |  14 september 2020

Aan welke van de zeven social media-zonden maakt u zich schuldig?

Reactie: Mooi herkenbaar artikel met goede tips!
Het is zo belangrijk om te weten waar je voor staat en wat je wilt uitstralen. Daarnaast is het belangrijk om je te verdiepen wie jouw ideale klant is en op welke social media kanalen zij zich bevinden. Je past je uitingen aan, aan het betreffende social media kanaal. Insta staat bekend om het visuele aspect en wat minder tekst, LinkedIn daarentegen nodigt uit om zowel tekst als visueel de lezer uit te dagen.
Caroline van Aart   |    |  10 september 2020

Interesse in tweedehands auto’s groeit sterk, prijs daalt

Reactie: Een auto op de zaak zetten die 15 jaar of ouder si, is fiscaal zeer slim.

Stel u koopt een 15 jaar oude Audi A6 met slechts 180.000 km op de teller op voor € 3.500. De bijtelling voor deze auto bedraagt 35% van € 3.500 is € 1.225 per jaar.

Het kost u netto € 637 per jaar, uitgaande van een belastingtarief van 52%.

Als u deze aankoop vergelijkt met een nieuwe Audi A6, dan is de catalogusprijs € 61.600. De bijtelling komt dan uit op een bedrag van € 13.550 per jaar. Netto is dat ruim € 7.000.
peter de zzp-boekhouder   |    |  7 september 2020

Zakelijke Dienstverlening krimpt met zes procent in 2020

Reactie: Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Maar de geschiedenis leert dat de uitzendsector ook weer als eerste opveert na een crisis.

In het verleden was hun mantra altijd 'Hoe groter de daling, hoe meer de uitzendsector straks ook weer zal groeien.'

De vraag is of dat nu na de coronacrisis of in 2021 ook zo zal zijn.
peter zzp.boekhouder   |    |  3 september 2020

Aantal faillissementen in Nederland stijgt met een derde in 2020

Reactie: steunmaatregelen – zoals de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid (NOW-regeling) en de Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo-regeling) zijn zeer belangrijk geweest. Het is voor veel bedrijven een doekje voor het bloeden, een paracetamolletje.

De bedrijven die en nog btw moeten betalen en Inkomstenbelasting over 2018! en 2019 zijn er legio.

De hausse aan faillissementen komt rond de jaarwisseling. Het is te hopen dat veel ondernemers hun vof of eenmanszaak op tijd hebben omgezet naar een bv, anders zijn ze ook privé de klos.
Peter   |    |  2 september 2020

Werken zonder stress heeft voordelen voor werkgever en werknemer

Reactie: Als ik het goed lees gaat het vooral om Time Management en de tijdverspillers en tijdverslinders.

Door thuis te werken werk je m.i. al stressvrijer en als je kan ontspannen door sport of yoga dan los je ook al wat opgekropte energie uit het lichaam op.

In de natuur doet een hert dat is achternagezeten door een tijger en dat heeft overleefd dat automatisch, die zie je dan trillen.

Alle energie ontlaadt zich. Wij houden dat vaak vaste n daar komen blessures en of ziektes van.
peter de zzp-boekhouder   |    |  31 augustus 2020

Werken zonder stress heeft voordelen voor werkgever en werknemer

Reactie: Als ik het goed lees gaat het vooral om Time Management en de tijdverspillers en tijdverslinders.

Door thuis te werken werk je m.i. al stressvrijer en als je kan ontspannen door sport of yoga dan los je ook al wat opgekropte energie uit het lichaam op.

In de natuur doet een hert dat is achternagezeten door een tijger en dat heeft overleefd dat automatisch, die zie je dan trillen.

Alle energie ontlaadt zich. Wij houden dat vaak vaste n daar komen blessures en of ziektes van.
peter de zzp-boekhouder   |    |  31 augustus 2020

Uitgaven aan zomervakantiereizen vlakken af

Reactie: Toch zonde dat mensen steeds vaker voor een cruisevakantie kiezen. Met veel te veel mensen op een schuitje gevangen zitten. Backpacken geeft toch veel meer vrijheid?
Backpack info   |    |  28 augustus 2020

Herstel MKB op het spel

Reactie: MKB'ers moeten nu toveren om liquide te blijven. Hun aangifte Inkomstenbelasting 2019 in 2021 betalen, BTW uitstellen, privé nog minder uitgeven, geen vakantie om de kop nog boven water te houden. En ze zijn afhankelijk van de steun van de overheid. Nu nog minder gaat worden is het lenen of stoppen.

Bedrijven kunnen de verruimde BKMB-C gebruiken voor overbruggingskrediet of verhoging van hun rekening-courantkrediet, oftewel het bedrag dat zij ‘rood mogen staan.
peter boekhouder-zzp   |    |  28 augustus 2020

Als ondernemer uw tijd effectief en efficiënt gebruiken

Reactie: Het is allemaal niet zo moeilijk. Schakel tijdverspillers en tijdverslinders. Social media waar je voor je werk niks mee verdient, uitzetten, stap weer over op een Nokia 3310 of zet de gsm bepaalde uren uit. Plan belmomenten en werkmomenten.

Werk thuis of in een aparte ruimte zonder collega's en of muziek.
Stel haalbare doelen.

Dan kom je al een eind.
peter de zzp-boekhouder   |    |  27 augustus 2020

Bijna driekwart minder gasten in toeristische accommodaties

Reactie: Wat een top-jaar had moeten worden met de Formule 1-race in Zandvoort en het Eurovisiesongfestival in Rotterdam, draait uit op een nachtmerrie. Met faillissementen, en ontslagen tot gevolg.

Gelukkig zijn veel mensen nog in eigen land op vakantie gegaan.
Peter   |    |  26 augustus 2020

Kleine ondernemers in de reisbranche zien inkomsten halveren tijdens lockdown

Reactie: De gevolgen van de crisis zijn overal merkbaar. Om ondernemers te helpen toch meer inkomsten te genereren heb ik een blog geschreven over inkomsten genererende activiteiten. Die vind je via de link hierboven.
Caroline van Aart   |    |  26 augustus 2020

Quick wins voor internet ondernemers

Reactie: Mee eens, dit soort tools zijn er meer en meer en maken het leven van de ondernemer gelukkig makkelijker en efficiënter. Je krijgt meer gedaan in minder tijd.
Een andere slimme tip heb ik in de bijlage gedaan, hoe je snel en makkelijk een pdf in een Wordbestand kan invoegen.
Caroline van Aart   |    |  26 augustus 2020

Uw kind voorbereiden op het ondernemerschap?

Reactie: Wat een uitstekend initiatief van TIO. Om ondernemersvaardigheden al op jonge leeftijd te prikkelen en te stimuleren, dat zouden meer scholen moeten doen.

Zeker als je les krijgt van ondernemers dan steek je veel meer van op dan lezen van een boek.

Praktijkvoorbeelden, succesverhalen maar ook de missers die blijven hangen.

Ik wou dat ik nog 18 jaar was dan had ik voor Tio gekozen.
peter zzp.boekhouder   |    |  25 augustus 2020
1  2  3  4  5   ... 150
Zo vind je een geschikt kantoor in Amsterdam
Het is niet altijd even simpel om een geschikt kantoor in Amsterdam te vinden. Je wilt natuurlijk een kantoorruimte die bij je bedrijf past en aan een aantal eisen voldoet.
Verschilt de iPhone 12 van zijn voorgangers?
Apple heeft haar nieuwe paradepaardje, de iPhone 12, gepresenteerd aan het grote publiek!
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Gegarandeerd meer klanten, dat is een stevige uitspraak! Na het lezen van dit boek weet je dat het kan. Ontdek hoe je jezelf op de kaart zet en met no budgetmarketing razendsnel groeit.
Lees verderMeer boeken