Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Rol van techniek wordt groter dan ooit

Reactie: Als we dit toch eens 20 jaar geleden wisten.
Bouwhuysch   |    |  29 juli 2019

Tips om veilig te werken in de kou

Reactie: Waardevolle tips. Ik denk dat de tip om geen koffie te drinken een goede is. Kan je prima vervangen door bijv. warme chocolade melk.
Jorn   |    |  24 juli 2019

87 procent verlaat winkel met lege handen als ze niet binnen vijf minuten geholpen worden

Reactie: Ligt er ook aan wat je intentie als klant is. Ik vind het ook vaak irritant dat ik meteen ''besprongen'' word door medewerkers. Tenzij ik echt gericht voor advies of informatie kom.
Jorn   |    |  24 juli 2019

Het belang van de juiste bureaustoelen voor u en uw medewerkers

Reactie: Een goede bureaustoel is heel belangrijk voor iemand die veel uren maakt achter de pc, net zoals de hoogte van het bureau belangrijk is en de afstand tot en de hoogte van de pc.

Goed armsteun en lendesteun ontlast je spieren. Daarnaast dien je om het uur even te bewegen, zet desnoods een wekker en ga even koffie/thee halen.

Ook de werkgever dient dit belang te zien. Het kan ziektekosten verminderen, het is zaak hier pro-actief mee om te gaan.

Er zijn goede bureaustoelen bij de dealer voor 1000 euro of meer, maar op internet wordt ook gestunt met bureaustoelen uit Duitsland, die zijn ook redelijk goed en veel goedkoper.
peter de zzp-boekhouder   |    |  12 juli 2019

87 procent verlaat winkel met lege handen als ze niet binnen vijf minuten geholpen worden

Reactie: In dit bericht kan ik me helemaal vinden. Nog erger is het, als je, zoals ons laatst overkwam in een zeer grote schoenenwinkel in Teteringen, toch die 5 minuten wacht en dat een later binnengekomen (goede) klant dan nog eens voorrang krijgt ook. Schandalig! Daar zetten we nooit een voet (toepasselijk) meer binnen!
Peter van Zanten   |    |  8 juli 2019

Vier op de tien zzp’ers hebben geen voorziening arbeidsongeschiktheid

Reactie: Nederland telt zo’n 1,2 miljoen zzp’ers. En verzekeraars zien uiteraard brood in de niche.

Zeker als blijkt dat vele zzp'ers geen arbeidsongeschiktheidsverzekering heeft.

De zzp’er wordt door deze partijen – net als door enkele verzekeraars- angst aangepraat. Deze politici en de verzekeraars zegt de grote groep onverzekerden als een gevaar voor de samenleving te zien….

De vraag vanuit Den Haag zou moeten zijn, waarom sluiten de zzp’ers deze AOV niet af?
Een oude aflevering van Tros Radar zegt genoeg.
Net zoals een pensioenfonds geen zekerheid geeft over de uitkering, kan de AOV dat ook niet.

De premies zijn vaak hoog, en de verzekeraar bepaalt of je arbeidsongeschikt bent. ..Is er wel sprake van controle technische functiescheidingen?

Bovendien zijn de premies hoog en is er twijfel op volledige uitkering bij arbeidsongeschiktheid.

En wat als je maar veertig procent arbeidsongeschikt wordt verklaard en je dan alsnog tijdens je ziekte de AOV-premie moet doorbetalen?

En wat als de AOV maar uitkeert tot je zestigste jaar en je nog zes/zeven jaar zelf dient op te hoesten voordat je recht hebt op AOW/pensioen? Want na je zestigste jaar nog een AOV-uitkering krijgen is eerder uitzondering dan regel.

Basisvoorziening

ZZP Nederland streeft naar de opname van een soort basisvoorziening in het principeakkoord. In zo’n voorziening zouden alle werkenden meebetalen, wat de AOV-premie structureel laag en betaalbaar houdt.

Bij de basisvoorziening is er volledige acceptatie en kunnen zelfstandigen zich individueel, vrijwillig en naar eigen inzicht (bij) verzekeren. De basisvoorziening keert een (basis)inkomen uit bij blijvende en volledige arbeidsongeschiktheid.

WAZ

Deze basisvoorziening komt wellicht in de buurt van de Wet arbeidsongeschiktheidsverzekering zelfstandigen (WAZ) die was tussen 1998 en
1 augustus 2004 een verplichte Nederlandse verzekering.

Zij gaf de zzp’er het recht op een uitkering op het niveau van (maximaal) 70% van het minimumloon als een zzp’er arbeidsongeschikt werd. De WAZ werd in 2014 gestopt.
Wat er met het overgebleven geld dat in de pot zat is gebeurt, is onduidelijk….

Eigen risico

Waar de werknemer bij langdurige ziekte/arbeidsongeschiktheid recht heeft op ziekengeld van de Wet Langdurig Zieken en na verloop van tijd recht heeft op de WAO, moet de zzp’er het risico van arbeidsongeschiktheid zelf dichten of het risico op de koop toenemen.

peter zzpboekhouder   |    |  8 juli 2019

Vrouwelijke influencers faken vaker dan mannen

Reactie: Leuk onderzoek en invalshoek. Nu moet ik wel zeggen dat iedereen die langer dan een week professioneel met Instagram bezig is, de 'fake influencers' er ook zo uithaalt. 50.000 followers en gemiddeld 20 likes per foto? Dat kan natuurlijk niet kloppen.
Sophie | Influencer Agency   |    |  4 juli 2019

Privéleven een op drie MKB'ers lijdt onder ondernemerschap

Reactie: Een duidelijke afbakening tussen werk en privé is iets wat de jonge ondernemer moet leren en de financierder rekening mee moet houden.
Portofoons huren   |    |  27 juni 2019

In 2024 moderniseert zes op de tien magazijnen

Reactie: Ik neem aan dat de bedrijven in dit onderzoek vooral grote bedrijven zijn met al grote magazijnen. Ben benieuwd hoe het midden en klein bedrijf de komende jaren zal investeren in al die nieuwe technieken. Lijkt mij ook een kwestie van budget.
Karlijn Hardeman   |    |  27 juni 2019

Privéleven een op drie MKB'ers lijdt onder ondernemerschap

Reactie: vergeten we ook niet te ontspannen met dit warme weer?
Stripclub Amsterdam Bonton   |    |  26 juni 2019

Privéleven een op drie MKB'ers lijdt onder ondernemerschap

Reactie: Ah, de maker van het onderzoek, October financieert ondernemingen, ik had al zo'n idee.

Ik denk dat Time-management of beter energie-management heel belangrijk is voor de mkb'er en zzp'er. Uiteraard wil iedereen die een eigen zaak start dit tot een succes maken en maak je al snel meer uren dan bij een werkgever.

Een burnout, zeker ook als je je al het evt. zakelijke leed persoonlijk aantrekt, ligt op d eloer.

Goede balans spanning en ontspanning is belangrijk.

Verantwoord geld lenen om dit te investeren in producten/machines om van daaruit meer geld te genereren kan uiteraard gunstig zijn.

Geld lenen om gaten te dichten...Dan kan je wellicht beter eerst naar je uitgavenpatroon -zowel zakelijk als privé- kijken.
pete zzpboekhouder   |    |  19 juni 2019

Een op de tien Nederlanders draagt visitekaartje mee

Reactie: Ik begrijp dat een visitekaartje relatief vaak te vinden is in de portemonnee. Maar om nou te zeggen dat het vaker is te vinden geld en pinpasjes.. Dat gaat wel heel ver. Misschien in een pasjeshouder, maar anders ook niet..
Alex   |    |  18 juni 2019

SEO Trends 2016 voor Ondernemers

Reactie: en zal er ook alleen één worden als Google Twitter overneemt. Anders krijgen ze hetzelfde liedje als een aantal jaren geleden waarbij Twitter ineens Google uitsluit... Thanks
OutreachMonks   |    |  18 juni 2019

Met flexibele uren komen jongeren deze zomer wel bij u werken

Reactie: Een ander voordeel voor de student en scholier bij vakantiewerk. Eerste € 6.758 is nettoloon.

Ben je student en heb je een vakantiebaan dan is er de scholieren- en studentenregeling die toegepast kan worden.

Gevolg is waar in het verleden wel loonheffing werd ingehouden en de student dit via een T-biljet kon terugvragen wordt het brutoloon door de scholieren- en studentenregeling nu als nettoloon uitgekeerd.

De af te dragen loonheffing is namelijk nihil.


Ook positief is de hogere algemene heffingskorting, die in 2019 ruim € 200 hoger uitvalt, zodat alleen al door deze korting tot een inkomen van € 6.758 geen loonheffing verschuldigd is.

Verzoek Belastingdienst
Let op, als student dien je wel zelf een verzoek in te dienen bij de werkgever en zeggen dat deze regeling van toepassing is.
peter de zzpboekhouding   |    |  17 juni 2019
1  2  3  4  5   ... 131
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken