Ondernemen met de beste ondersteuning

Reacties

De wenselijkheid van een social media protocol

Goed artikel Karin.

Groet Ben

Ben Bloemendal  |    |  25 mei 2012

Tien tips om u voor te bereiden op SEPA

Bij de achtste maatregel: Pas ERP-systemen en financiële software op tijd aan. Het veld voor rekeningnummers moet bijvoorbeeld worden uitgebreid tot achttien tekens. Dit is alleen voor de Nederlandse IBAN nummers. De maximale lengte van een IBAN nummer is 34 karakters. Zeker bij een bedrijf met niet-Nederlandse klanten is het verstandig om de lengte naar 34 karakters aan te passen in de systemen.

Anthony Notos  |    |  16 mei 2012

Tien tips om u voor te bereiden op SEPA

Ik zou het fijn vinden als men ook communiceert hoe je het nummer moet schrijven: blokjes van 4 tekens met daarna een spatie, tenslotte de laatste 2 tekens. We moeten voorkomen dat dit op de vreemdste manieren op briefpapier etc. terechtkomt (zoals nu vaak het BTW-nummer: 14 posities, aaneengesloten). Drukkers, reclamebureaus, en de banken zelf, bijvoorbeeld op hun afschriften) zouden dat ook moeten weten.

Will  |    |  16 mei 2012

Drie tips voor social mediarichtlijnen

De rechtstreekse URL is:
http://budeco.nl/social-media-policy-generator/

Wilco Verdoold  |    |  15 mei 2012

Employer branding en ontslag: drie voorbeelden hoe het niet moet

De ervaring leert dat in Nederlandse situaties ontslag om bovengenoemde redenen niet of nauwelijks mogelijk is, of dat de werkgever wordt afgestraft met een extra hoge ontslagvergoeding indien hij 'fatsoensnormen' ten opzichte van de werknemer niet in acht neemt.

edo bakema  |    |  15 mei 2012

Drie tips voor social mediarichtlijnen

Leuke posting, ik heb nog een korte aanvulling.

Tijdens veel van onze social media trainingen kregen we vragen over het ontbreken van de een policy. Onze opmerkingen dat het allemaal niet zo heel ingewikkeld is, kreeg wel gehoor, maar was voor vele nog niet echt het antwoord.
Gebruik je gezond verstand, verwijs naar al bestaande afspraken (als in je arbeidsovereenkomst als staat dat je geen bedrijfgeheimen mag delen en niet mag praten over je klanten zonder hun toestemming, geldt dat ook op social media, etc.). Maar toch bleven mensen worstelen met zo'n policy. Vandaar dat we een generator hebben gemaakt om daarbij te helpen.

Beantwoord 5 vragen, vul je mail adres in en je ontvangt per ommegaande je eigen policy. Die je mag aanpassen, indikken, uitdunnen en gratis mag gebruiken. Formeel met een verwijzing naar ons, maar nog belangrijker het is ''feedbackware''. Dus laat weten dat je hem gebruikt, maar vooral wat je ervan vindt en wat we kunnen verbeteren.. Alvast bedankt!

Wilco Verdoold  |    |  14 mei 2012

Drie tips voor social mediarichtlijnen

Bedankt voor deze toevoeging Laila, zeker waardevol!

Jorie Post  |    |  10 mei 2012

Drie tips voor social mediarichtlijnen

Leuk artikel! Helemaal mee eens. Ter aanvulling;Op internet zijn veel goede richtlijnen/gedragscodes te vinden die als inspiratie gebruikt kunnen worden.
Vanwege het controle-aspect voor de werkgever is wel instemming van de Ondernemingsraad nodig(als die er is)om een Social Media gedragscode in te voeren. Net zoals bij regels voor e-mail en internetgebruik.

Laila Simonis  |    |  10 mei 2012

Drie tips voor social mediarichtlijnen

Ik heb veel gesprekken gevoerd met opdrachtgevers die fotografen inhuren. Ook zij kijken op het internet hoe hun eventuele toekomstige fotograaf zich hier 'gedraagt'. Als een fotograaf dat niet integer doet, zal deze potentiële klant bij voorbaat al niet met hem/haar in zee gaan. Een gemiste kans voor fotografen die zichzelf (en hun werk) willen promoten.

Sonja  |    |  10 mei 2012

\'Inzameling lampen moet bij iedere retailer op de agenda\'

Ook hier is belangrijk dat de consument wel op de hoogte word gebracht.

Ledlampendirect  |    |  10 mei 2012

‘Veiligheid voorop’ verhoogt bedrijfsveiligheid

Bedrijven waarbij een verhoogd risico dus bedrijven die werken met gevaarlijke stoffen zijn verplicht om BHV calamiteiten plan te hebben. Ook kunnen ze hun medewerkers een cursus laten volgen om veilig met gevaarlijke stoffen om te kunnen gaan. Dit verlaagt de kans op een ongeluk aanzienlijk.

BHVdirect  |    |  9 mei 2012

Checklist: Fouten bij het huren van een consultant

leuke checklist. Herkenbare voorbeelden. Naar mijn ervaringen van een aantal jaren geleden waren vooral projectomschrijving (vooral: wat is nu precies de vraag) en het checken of de expertise mogelijk in eigen huis aanwezig was de grootste knelpunten.

Pam  |    |  7 mei 2012

Succesvolle datamigratie in vijf stappen

Stap 2 het opstellen van een migratieplan is zeer cruciaal. De vraag is welke middelen worden hiervoor gebruikt. Vaak zie je dat men een plan opstelt in Excel, maar mijn inziens moet je dat doen met een pakket wat daarvoor gemaakt is zoals Time IT. Zo'n stappenplan dient goed voorbereid te worden met zijn activiteiten, resources, afhankelijkheden, doorlooptijden, etc. Door een goed pakket hiervoor te gebruiken, bespaar je als organisatie heel veel tijd, dus geld. Daarna dien je zo'n plan gestructureerd en gecontroleerd aan te sturen, want ook hier geldt dat Business tijd heel veel geld kost. Door zo'n pakket in te zetten voor een migratieplan, wordt er heel veel tijd en dus geld bespaart zowel in de voorbereiding als bij de aansturing en u bent er van verzekerd dat u altijd ''in control'' bent en blijft!

Peter van Deutekom  |    |  1 mei 2012

Waarom succes altijd begint met een mislukking

elke mislukking leidt je tot grotere successen, tenzij je niet leert van je fouten en mislukkingen.
dit is een simpel leer proces net als opgroeien, soms dure lessen maar altijd valt er leering uit te trekken.Ik zal ook nooit spreken over mislukkingen, omdat dit een negatieve uiting heeft ik denk en handel alleen in kansen en uitdagingen.

C.Cooijman  |    |  26 april 2012
Vorige  |  
151  152  153  154  ...  169