Ondernemen met de beste ondersteuning

Reacties

\'Nederland is toe aan een \'zakenkabinet\'\'

Helemaal mee eens dat er een zakenkabinet gevormd zou moeten worden !

Al dat politieke gekrakeel,blijkt niet te werken, wie de mooiste dingen beloofd gokt alleen op meer stemmen , wordt naderhand nauwelijks iets mee gedaan, concessies he....

lex van loenen  |    |  23 juli 2012

Waarom succes altijd begint met een mislukking

Een late maar m.i. onderbelicht punt ter toevoeging aan bovenstaand artikel. In aanvulling op het laatste punt van het artikel (over de kosten), verwijs ik naar mijn link waar tegemoetkomingen in geval van innovatie worden besproken.

Over mislukkingen (maar ook successen) mijn motto: een dag niet geleerd is een dag niet geleefd...

Barry Mooibroek  |    |  16 juli 2012

Ondernemer heeft administratie goed op orde

Ik denk aan het gezegde ''Je hebt statistieken en je hebt waarheden''. Omdat de (oorspronkelijke) auteur van het artikel de termen accountant en boekhouder verwart en vanwege de populaire schrijfwijze, ben ik des te meer nieuwsgierig naar de onderbouwing van de meting...

Maar ook ik vind dat de meerwaarde van een accountant niet gevonden moet worden in het vinden van een zoekgeraakt bonnetje. Een accountant kan zichzelf terug verdienen met andere zaken (die belangrijker zijn).

Barry  |    |  12 juli 2012

Profiteer van de recessie en verkoop uw bedrijf

Ik herken het idee dat ondernemers in onzekere tijden menen dat ze hun bedrijf ook moeilijk zouden kunnen verkopen.
De voorspelling er een stortvloed aan bedrijven in de verkoop komt, wordt overigens niet door iedereen gedeeld. Het lijkt logisch, gegeven de aankomende vergrijzing, maar ik lees ook andere (wetenschappelijk onderbouwde) berichten.

Los daarvan, goed dat er aandacht wordt geschonken aan de mogelijkheid van het verkopen van een bedrijf. Ik deel de mening van de auteur dat een goede voorbereiding essentieel is voor een goede bedrijfsoverdracht. Ook zie ik in de praktijk dat ondernemers vaak druk zijn met de dagelijkse praktijk en daardoor helaas te weinig tijd over hebben om strategisch te ondernemen.

Barry  |    |  12 juli 2012

Werkgevers maken zich zorgen over langer doorwerken

O ja? Krijgen we dan Amerikaanse toestanden, dat je elke week je bloed en een plasje moet inleveren zodat je gecontroleerd kan worden op drugs- en nicotinegebruik? Elke week op de weegschaal bij een vermoeden van overgewicht?
En waarom alleen ouderen? Hoeveel jongeren gaan niet elke week voetballen (met groot risico op blessures) en zuipen zich daarna een stuk in de kraag?

Gezonde werker  |    |  12 juli 2012

\'Te weinig belastinginkomsten door horizontaal toezicht\'

Rond 2004 fungeerden talloze belastingambtenaren als losgeslagen gevechtsunits van hun moederschip. Eigenzinnigheid troef. Jarenlange goedkeuring -met jaarlijkse controle- werd ineens door zo een commando eenheid van tafel geveegd. Weg betrouwbaarheid, weg consistentie in de dienstverlening van de Belastingdienst. In arren moede werd dit gesteggel met een contract gestopt; de belastingman zou niet verder blijven halen en terugploegen en ik niet naar de rechter. Linke soep. Dat dit kan.
Managers weten niet wat hun troepen doen, en als ze het weten is er geen interventie. De schade is aan mijn kant, en verhaal halen ...?
Ik vroeg steeds aan de belastingdienst om duidelijkheid over mijn handelwijze. Ik heb geen zin in vervelende correcties achteraf. Altijd is er per alinea het zinnetje ''maar er kan twijfel rijzen', welke dooddoener het Ministerie van Financien in haar doordachte richtlijnen hanteert.

Een onlangs verkregen keurmerk van een keurmerk instantie in de gezondheidszorg bleek voor een groep ziektekosten verzekeraars niet voldoende. Zij hadden hun eigen lijst met erkende keurmerk leveranciers (huh).
En weet je wat? Daar werd precies in geregeld dat mensen zonder keurmerk bij een soort koepelbedrijf van zorgverlening zoals Activite (?) etc hun ongekwalificeerde diensten verzekerd konden aanbieden, terwijl degene met een kwaliteitskeurmerk het nakijken had.
Onlangs was er in het land veel ophef over een soortgelijke kwestie met een leverancier van psychologische diensten. Het zou goed zijn wanneer de beleidsmakers hun beleid eens op elkaar afstemdem, uit hun hokjesgeest komen.
De rotzooi die zo ontstaat ie gecreëerd door klagende beleidsmakers zelf. Maar wat doen ze met de feedback (huh)? gevolgen; Valse concurrentie en bijbehorende schade worden met rust gelaten.

In beide gevallen kun je vaststellen dat gruwelijke gemakzucht van besturen en management-echelons tot moeilijkheden leidt.

Het is niet wat het lijkt.

Ton  |    |  21 juni 2012

Checklist: Personeel vinden

Goed om te weten en te bewaren als ik tzt dit kan nalezen.

AA  |    |  14 juni 2012

Tien tips om u voor te bereiden op SEPA

Bij punt 1 ontgaat mij de noodzaak om het IBAN nummer van mijn klanten te weten.
Het lijkt mij belangrijker om de IBAN nummers van leveranciers te weten. Dáár moet je als bedrijf nl. je betalingen naar doen.

J.Vlot  |    |  14 juni 2012

Waarom succes altijd begint met een mislukking

De 80/20 regel doet hier ook opgang.
Het probleem met 'business-practices' is dat het niet specifiek 'zakelijk' is, maar gewoon dagelijkse praktijk. Common sense of boerenverstand.
80% van de mensen leert van hun fouten.
10% nimmer, omdat ze de geestelijke vermogens niet hebben en 10% nimmer omdat
ze veel te vol van zichzelf zijn.
De truc is om het hele speelveld van toepassingen in het vizier te hebben en houden inzake toepassingen.

Jan de Vries  |    |  14 juni 2012

Checklist: Klantenservice

Tip 11: Ga monitoren via social media om ook inzicht te krijgen in wat klanten delen aan ervaringen over jouw organisatie, product of merk. Als je ook klantenservice wilt bieden via social media, lees dan deze 10 tips door Dell. Zie link!

Ayman  |    |  11 juni 2012

Checklist: Personeel vinden

Tip 8: Maak gebruik van social media, het is een laagdrempelige en kostvriendelijke manier om mensen te vinden waarmee ook direct het netwerk vaak inzichtelijk gemaakt wordt zodat je makkelijk referenties kunt nagaan. Tegenwoordig vindt 1 op de 6 mensen een baan via social media blijkt uit onderzoek. Zie link!

Ayman  |    |  11 juni 2012

Lean vermindert verspilling maar leidt te vaak tot verspilde moeite

Een combinatie van kwaliteitsverbetering en kostenbesparing is heel goed mogelijk, echter kan er niet primair gericht worden op kostenbesparing.

Rob  |    |  6 juni 2012

Invoering HNW: werkgever wil aantrekkelijk zijn

Flexibel werken is een interessante en erg populaire ontwikkeling. Dat laatste blijkt wel uit alle flexwerkplekken die als paddenstoelen uit te grond schieten. Grote bedrijven als Regus bieden zowel individuele flexibele werkplekken als complete kantoren te huur aan op prestigieuze locaties door het hele land. De bedrijfsruimte die zij verhuren in Tilburg is hier een goed voorbeeld van. Toch zijn er ook talloze andere bedrijven die deze internationale reus qua aantal kantoren in Nederland inmiddels voorbij schieten. Er is dus genoeg keuze voor bedrijven om hun personeel flexibel aan het werk te zetten en zo kosten te besparen.

Karlijn Thompson  |    |  6 juni 2012
Vorige  |  
150  151  152  153  ...  169