Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Gun uw werknemer rust na topprestatie

Reactie: Het waarderen van de mens als individu en investeren in het menselijk kapitaal komt de vitaliteit van het bedrijf ten goede. Met het oog op het nieuwe werken en de toenemende zorgplicht van het bedrijf iets waar iedere werkgever scherper om zal moeten letten. Investeren in het individu is daarnaast kostenbesparend ten opzichte van het werven van een nieuwe werknemer.
Vitaliteit Bedrijfsadvies jerabel   |    |  27 augustus 2011

Gun uw werknemer rust na topprestatie

Reactie: Geen waardering is demotiverend.
Dat weten velen ...
Waardering echter is dubbele motivatie voor een werknemer.
Jammer dat velen dat nou weer niet weten.
CduB   |    |  15 augustus 2011

Ingrid van Kasteren: De Ondernemende Vrouw 2011

Reactie: Gefeliciteerd met het winnen van de award ''ondernemende vrouw 2011''

Vitaliteit Bedrijfs Advies Jerabel
Monique Evenhuis
Vitaliteit bedrijfsadvies Jerabel   |    |  8 augustus 2011

Checklist: Cold-calling

Reactie: Groei voor een onderneming is belangrijk. Koude acquisitie is n van de goedkoopste manieren om waardevolle nieuwe afspraken binnen te halen. De contactbezwaren zijn terug te brengen naar 5 6 stuks. Schrijf in het begin alle contactbezwaren op. Bijvoorbeeld: geen interesse, bezig met reorganisatie, geen budget, bel over drie maanden terug, stuur een mail/brochure en voorzien. Acquisitie wordt namelijk leuk als u hier professioneel op kunt reageren. Triggeren van uw gesprekspartner doet u door vragen te stellen.

100 cold calls ==> betekend .. afspraken
die voor ... deals zorgen. Extra deals die voor extra rendement zorgen.

Succes
Pim   |    |  8 augustus 2011

Ondernemer ligt wakker van diefstal en computercriminaliteit

Reactie: Computercriminaliteit, zeker te weten, maar of hier ook de kleinere bedrijven de dupe van worden, is de vraag.
Onderstaand artikel is te lezen op Tweakersnet

http://tweakers.net/nieuws/75971/mcafee-china-voert-al-vijf-jaar-grote-hackaanval-uit.html

Bart   |    |  4 augustus 2011

Checklist: Non-verbaal onderhandelen

Reactie: Eens met Gerrit, dit weet nagenoeg iedereen al.

Wil je echt de diepte in, lees dan het boek Toegepaste non-verbale communicatie van Geert Hommes, ISBN/EAN 978-94-90730-01-7. Echt een aanrader.
Peter   |    |  1 augustus 2011

Checklist: Non-verbaal onderhandelen

Reactie: Wel erg obligate opmerkingen over dit onderwerp!

Gerrit G
gerrit   |    |  1 augustus 2011

Houd moeders aan boord met flexibiliteit

Reactie: Baanzekerheid, dat bestaat niet meer in mijn beleving. Je moet, zelfs als 55 plusser, eerst 3 x een tijdelijk contract doorstaan en dan alsnog krijg je geen vaste aanstelling. Een voorstel als 3 mnd leven op een uitkering en het riedeltje opnieuw laten lopen is vaak een gevolg.
Volgens mij is het mens, vrouw, moeder, waardiger om mensen weer normaal 1 mnd proeftijd te geven en dan gewoon aannemen. ZO ontstaat de baanzekerheid weer en zo merk je ook dat je gerespecteerd en gewaardeerd word. Lid zijn van bv een FNV helpt je niets als je geen vast contract hebt, hun opmerking: met een tijdelijk contract ben je feitelijk vogelvrij verklaard, schoot me dan ook als een mes door mn maag.
Baanzekerheid .... ach.
Cathy   |    |  1 augustus 2011

De tien grootste restaurantergernissen

Reactie: Helemaal mee eens.
Kleine aanvulling:
1.Vrouwlijke bediening op lawaai-makende hakken op harde vloer. Bediening moet onzichtbaar en geruisloos functioneren.
2.Bouwvallige,slechte,sfeerloze rookvoorziening is een blijk van minachting van de gast die als het aan hem/haar ligt niet meer terug komt.
Fred   |    |  29 juli 2011

Houd moeders aan boord met flexibiliteit

Reactie: @Cindy. Inderdaad! Ik werk al zeker 20 jaar parttime op deze manier en kan het zowel werknemer als werkgever aanraden. Het houdt de uitdaging en motivatie in je werk, want ik ben er wanneer mijn werk dat van mij vraagt (ook zonder dat men het vraagt) en ik maak nooit misbruik van een situatie. Werkgevers hebben mij dan ook altijd de flexibiliteit gegeven die ik nodig heb, zonder dat 1 van de partijen op kwaliteit van werk of leven hoeft in te leveren. Essentieel is wel dat je elkaar kunt vertrouwen en je levensstijl moet je aan willen passen aan de verdiensten van parttime werken. Je versterkt elkaar! HNW is voor mij dan ook enigzins een reeds bestaande manier van werken met een nieuwe naam.
Edith   |    |  29 juli 2011

Betere tariefopbouw zzper door minder tussenpartijen

Reactie: Uiteraard ben ik het eens met de vorige ' spreker' , praktijk wijst dus echter uit dat het zo niet werkt en tussenpartijen wel degelijk vaste percentages van het uurtarief rekenen. Alleen de wet kan hier iets aan wijzigen, aangezien de markt zich anders niet laat dicteren. Hoe rechtsgeldig is het dat igv een verlenging van een contract van een ZZP' er,...de tussenpartij zonder toegevoegde waarde blijft vangen ? Maw de ZZP' er in een wurgconstructie zit en daar om meerdere redenen niet uitkan, niet alleen vanwege hetgeld maar ook vanuit professionaliteit om zijn/haar opdrachtgever niet teleur te stellen ?
marc   |    |  22 juli 2011

Failliet: het einde of een nieuw begin?

Reactie: Moet je wel de medewerking van de bank hebben, want als ze daar je kop willen zien rollen, is het gebeurt. Zeker als er een ander voor hun grotere klant dreigt op te stappen.
De Neutrale   |    |  21 juli 2011

Houd moeders aan boord met flexibiliteit

Reactie: ''flexibiliteit en baanzekerheid biedt, plus hen de kans geeft hun vaardigheden optimaal in te zetten.''

Goh, is dat niet wat iedereen wel wil?!?
cindy jansen   |    |  18 juli 2011

Betere tariefopbouw zzper door minder tussenpartijen

Reactie: Het wordt hoog tijd dat een tussenpersonen meteen andere prijsstrategie gaat werken die meer overeenkomst met de toegevoegde waarde die ze leveren.

De tussenpersoon heeft de relatie, het contact met de opdrachtgever en kiest daarvoor een goede partij om de klus te klaren. Heeft dus een makelaarsfunctie.

Reken daarvoor, net als een makelaar in de onroerend goedwereld een vast bedrag dat gerelateerd is aan de waarde van de initile (!) opdrachtduur, maar geen percentage van het uurtarief.

Elke maand een factuur maken kan tegen minimale kosten en staat in geen reele relatie tot de vergoeding vanuit het uurtarief die daarvoor moet worden afgestaan. Ook hier een kostendekkend reel bedrag per maand van max 10 euro per factuur voor rekenen i.p.v. percentage van uurtarief.

Last but not least, als een opdracht verlengd wordt is dat de verdienste van de ingezette ZZP-er die goed werk aflevert en niet die van de tussenpersoon, dus dan hoeft al helemaal geen vergoeding meer betaald te worden, alleen nog de echte kosten voor de administratie per maand.

Op deze manier houdt de ZZP-er die het werk doet, de opdrachtgever tevreden stelt, het meest over, en dat is niet meer dan gerechtvaardigd.
Jaap Schuddeboom   |    |  18 juli 2011
146  147  148  149   ... 154
Hulp bieden aan anderen: met deze opleidingen kan het
Sommige mensen zijn geboren hulpverleners. Dan is een carriere in de hulpverlening wellicht voor je weggelegd.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Iedereen die wel eens gezeild heeft, weet het: de windrichting kun je niet veranderen, dus als je vooruit wilt komen moet je de stand van je zeilen aanpassen. Maar wat als de wind is gaan liggen? Als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt als gevolg van een recessie, een economische crisis of een andere ramp? Dan kun je als bedrijf maar beter roeien met de riemen die je hebt: je klanten.
Lees verderMeer boeken