Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

ZZP Netwerk: ‘PvdA schaadt imago zzp’er’

Reactie: Helemaal mee eens: de PvdA is echt niet van deze wereld. Onbegrijpelijk dat een dergelijke stellingname wordt genomen. Aan Jerry Helmers hebben we in ieder geval een goede als voorvechter van de positieve beeldvorming rondom het ondernemerschap!
V. Jak   |    |  14 december 2011

\'Veel verborgen werkloosheid onder zzp\'ers\'

Reactie: Het is en blijft jammer dat het journaille in Nederland geen kritische vragen durft te stellen, onder andere over deze merkwaardige uitspraken van de heer Grapperhaus.

In mijn Telegraafcolumn over ondernemerschap en ZZP'ers heb ik daarom uitgebreid aandacht besteed aan de visie van de heer Grapperhaus....

Jerry Helmers
ZZP Netwerk Nederland
Jerry Helmers   |    |  8 december 2011

Ga eens wat doen; actie!

Reactie: Dit stuk kwam bij mij aan als zeer waardevol. ik zie deze problemen bij meer organisaties in werkelijkheid gebeuren. Alleen nu nog omzetten in een goede bedrijfsstructuur waar de angels dan uit zijn gehaald en er samen een geheel kan ontstaan tot een duidelijke communicatie lijn die resultaten zal gaan opleveren.
Joop   |    |  5 december 2011

Ondernemer kan heel wat leren van topcrimineel

Reactie: Goh hebben ze t door? Dat is een goeie!
Petra   |    |  5 december 2011

Checklist: Kopen van een tweede woning

Reactie: Leuk artikel, maar ook niet meer dan dat. Deze verzameling algemeenheden zou ik geen checklist willen noemen en als tweede huis bezitter willen waarschuwen voor onderschatting.
Harry   |    |  5 december 2011

Bouwend Nederland scheidt feiten van fabels over woningmarkt

Reactie: Ik heb de ontwikkeling in de Nederlandse huizenmarkt over de afgelopen 12 maanden in een aantal interactieve Infographics opgenomen. Wellicht aardig als aanvulling op bovenstaand artikel. De gegevens worden maandelijks door mij vernieuwd.

http://www.affidata.com/sh/huizen-te-koop/ontwikkeling-huizenprijzen-huizenmarkt-nederland
Jos Deuling   |    |  3 december 2011

Ga eens wat doen; actie!

Reactie: Inderdaad is het goed om medewerkers beslissingsbevoegdheid te geven, dat stimuleert en motiveert.
Als management moet je wel de grenzen van de verantwoordelijkheid en bevoegdheid aangeven waarbinnen ze kunnen werken en beslissen en derhalve ook vergissingen mogen maken.
Gerard   |    |  1 december 2011

Vijf valkuilen van conversie optimalisatie

Reactie: Goede seo is een van de belangrijkste factoren om uw website een succes te laten worden. Indien men dit niet zelf kan is het zeer zeker aan te raden om dit uit te besteden. Persoonlijk ben ik niet van de geautomatiseerde programma’s.

Keep it real and human zeg ik altijd, dan ziet het er veel natuurlijker uit en heb je minder kans om gestraft te worden door Google en andere zoekmachines
Website maken voor beginners   |    |  21 november 2011

Werkgevers vragen om realistische CAO-eisen

Reactie: Ik kan mij inleven in de situatie van de beide partijen.
De vakverenigingen daar het personeel van schoonmaakbedrijven het absolute minimum van de CAO krijgen uitbetaald.
De werkgevers van de schoonmaakdiensten, die door hun opdrachtgevers letterlijk worden uitgekleed, elk jaar moeten ze opnieuw inschrijven op een contract en elk jaar worden ze meer uitgebuit door de opdrachtgevers, dit gebeurd overigens niet alleen in deze bedrijfstak.
Helaas zijn de werknemers altijd de dupe, elk jaar worden ze gekort, is het niet door hun baas, is het wel door die volledig incapabele politici, waardoor de werknemers in een steeds slechtere financiële situatie gaan komen. Dus nog meer overwerken om minimaal de vaste lasten te kunnen betalen.
Tevens is er weinig waardering van de werknemers van de bedrijven, waar ze schoonmaken. Men kijkt op hen neer.
Dus eigenlijk moet de overheid ingrijpen en zorg dragen dat er een minimale aanbestedingsprijs elk jaar moet worden vastgesteld, want in het bedrijfsleven komt men er niet uit. Deze werknemers zitten letterlijk tussen wal en schip en hebben geen enkele uitweg uit hun situatie.
Bedenk eens hoe het eruit zal zien, wanneer we geen schoonmakers meer hebben in onze maatschappij.
Ron   |    |  21 november 2011

Bouwend Nederland scheidt feiten van fabels over woningmarkt

Reactie: Wat een onzin artikel is dit zeg, we zakken hier af naar telegraaf niveau. Bouwend Nederland is niet in staat feiten en fabels van elkaar te scheiden. Ik hoop dat elke lezer ook begrijpt dat iemand van die club in zijn eigen straatje lult en dus per definitie niet objectief is. Waar ik me aan erger is dat het hier zo wordt neergezet. Dit is zeer slechte journalistiek. Dit is ook gelijk de laatste keer dat ik op deze site kom!
Albert van Abbe   |    |  10 november 2011

Leverancier zoekt steeds vaker direct contact online

Reactie: Divere krachtige tools voor online marketing door bouw en vastgoed bedrijven staan verzameld klaar voor direct (gratis) gebruik.

We helpen graag deze ook op juiste wijze in te zetten. Ontdek hierover meer; http://variopro.com/Producten.html

Door unieke combi van praktijkervaring in zowel uitvoerend bouwbedrijf (B&U) als online ondernemen, weten wij wat er speelt en hoe u als bouwer denkt.

Bekijk zeker alle online tools, geschikt voor bouwbedrijf, onderaannemer en ontwerper tot onderaannemers, installateurs en makelaars!
VarioPRO   |    |  7 november 2011

Checklist: Eerste werknemer

Reactie: Goeiemorgen! een leuke checklist voor de eerste werknemer, die volgorde breng ik er zelf nog wel even in. Dit zeg ik vanuit een omgeving waarin veel meer eenmanszaakjes bestaan dan grotere bedrijven (Curacao). Ik vind het flauwekul om van personeelsbeleid te spreken in zo'n starters-setting, de eigenaar heeft wel andere dingen aan haar/zijn hoofd. Dat komt wel als het groter wordt. Ik hoef ook geen opleiding personeelsbeleid te volgen, ik bel een goede collega of vriend voor advies. [ik spreek vanuit de eigenaar van een eenmanszaak, zelf heb ik heus een dik pak diploma's]. En verder de tip aan reageereders op de site: probeer vooral de voordelen te ontdekken in wat mensen je brengen, je leven wordt er heel rijk door!
Pam   |    |  7 november 2011

Checklist: Pesten op de werkvloer

Reactie: En wat als bv het management of de baas de pester zou zijn?

Volgens mij is hierover niet te waken, als werkende mens word je geacht volwassen te zijn en is de persoon (pester) in kwestie persoonlijk aanspreken volgens mij het beste. Wel is het goed te zorgen dat er een derde (liefst opartijdige) persoon bij is.
Als dit een collega is kan het die nog duur komen te staan denk ik zo.
Cathy   |    |  1 november 2011

Bedrijven moeten leren van klantverlies zorgverzekeraars

Reactie: Ik vind 1,6 miljoen erg veel. Echter heeft deze trend zich in 2006 al ingezet.

Het signaal uit dit artikel (dat de zorgverzekeraars zich op een doelgroep moeten richten) komt steeds vaker voor. Wij zien dit terug bij onder meer Pro-Life (gericht op Christenen), Kiemer (speciaal voor gezinnen) en natuurlijk de reeds bestaande studentenzorgverzekeringen.

Maar hoe zij de klanten aan zich kunnen binden is de volgende uitdaging. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. December komt immers steeds dichterbij.
Ben Kopper   |    |  31 oktober 2011
133  134  135  136   ... 144
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Zou het niet fascinerend zijn als je kon tijdreizen om een kijkje te nemen in de toekomst? Jammer genoeg is dat alleen in sciencefiction mogelijk. En de toekomst laat zich helaas niet voorspellen, hoewel we hebben afgesproken dat weermannen mogen doen alsof.
Lees verderMeer boeken