Ondernemen met de beste ondersteuning

Reacties

Leukste winkelstraten en winkels van Nederland 2012 zijn bekend

De nominaties zijn allemaal leuke winkelstraten. Veel mensen zijn er niet bekend mee. De massa trekt bijvoorbeeld in Amsterdam toch vaak naar de Kalverstraat. Best jammer voor de ondernemers in de kleinere(leukere) straatjes. Maar als de massa naar die winkelstraatjes zou trekken zou het denk ik wel minder gezellig worden!

Botticelli schoenen  |    |  27 juni 2013

Vakantiestuwmeer opgelopen tot zestien miljard euro

Het ei van Columbus ! In januari 2014 alle vakantiedagen uitbetalen. Tegen een tarief van 50 % (inclusief premies), 6 miljard voor overheid, 6 miljard ter stimulering economie. 3% norm gehaald, Brussel blij, en dan eens echt hervormen !(en in 2015 de ABN in de verkoop...)

René Huisman  |    |  27 juni 2013

Met een ansichtkaart meer bezoekers naar uw webshop of website

Onze klanten ontvangen regelmatig een kaartje wanneer de actualiteit daartoe aanleiding geeft en dit leidt duidelijk tot meer respons dan alleen online actie.

Joos Geerts   |    |  27 juni 2013

Bedrijfskleding zomaar uitdelen? Duur, inefficiënt én gevaarlijk!

De veiligheid van de werknemers blijft het belangrijkste. Ook al moet een bedrijf daar in investeren.

Bas  |    |  22 juni 2013

Bedrijfsopvolging groeiende zorg voor MKB

Bedrijfsopvolging een zorg? Ja. En een verplichting. Een verplichting om de continuïteit van de onderneming te borgen. En een opgave, omdat het (deels) overdragen van zeggenschap veel vraagt van de ondernemer. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mijn ervaring is dat ondernemers de noodzaak wel inzien en in feite ook wel willen, maar zo opzien tegen het inrichten van het proces. Begrijpelijk, want iets wat zorgvuldig is opgebouwd, moet zorgvuldig worden voortgezet. Het nadenken over de toekomst vráágt ook om zorgvuldigheid. Maar hoe pak je zoiets dan aan? Stap voor stap. Mijn ervaring is dat het proces verwordt tot een processie van twee stappen voorwaarts en één achterwaarts. En dat is maar goed ook. Gedachten moeten landen en keuzes moeten doordacht worden. Ratio en emotie vechten om de eerste plaats. Het moet niet alleen goed zijn, maar ook goed voelen. En zo komt min of meer vanzelf het inzicht tot stand hoe de toekomst er uit moet zien en wie in aanmerking komt het stokje over te nemen: eigen kinderen, zittend management of een extern te werven kandidaat.
Hoe boeiend om als adviseur hierin een rol te mogen vervullen. Het is balanceren tussen begrijpen en bekritiseren. Veel luisteren en niet alles gelijk willen zeggen. Bouwen aan vertrouwen. En zo ontzorgen.

Frank ten Doeschate
partner

Frank ten Doeschate  |    |  20 juni 2013

Actie werkgever noodzakelijk voor verval vakantiedagen

Ben erg benieuwd bij hoeveel werkgevers hier al goed over nagedacht hebben. Overigens wel goed dat er een 'houdbaarheidsdatum' aan de vakantiedagen zit, zowel voor de gezondheid van de werknemers als dat de vakantiedagen elk jaar duurder worden voor de werkgever

Adriana van Schalken | Payrolling Works  |    |  19 juni 2013

Werkgevers positief over WIA

Een kleine aanvulling op Uw artikel. Voor de instroom IVA geldt dat uitsluitend volledig arbeidsongeschikte werknemers kunnen instromen waarvan vaststaat dat er sprake is van volledige en duurzame arbeidsongeschiktheid. Dat is alleen het geval als er in de toekomst slechts een geringe kans is op herstel of arbeidsgeschiktheid. Dat is een medische beoordeling waarbij de ruis zit bij de prognose van het verder verloop van de ziekte.

Bert Paalvast  |    |  17 juni 2013

Bedrijfskleding zomaar uitdelen? Duur, inefficiënt én gevaarlijk!

Het ligt natuurlijk ook aan wat voor een bedrijf het is. Ik kan me voorstellen dat een Heineken of Coca Cola er niet zo heel veel problemen mee zal hebben aangezien dit voor hun gewoon goede reclame is. Maar voor andere bedrijven zal dit nog best een financiële slok kostten. Een chip is zeker een goed idee, wanneer de afdeling uitgifte faalt in administratie dan.

Zomerjassen  |    |  15 juni 2013

Creatief met thuiswerken

Hoi John
Stuur je anders even de url van je bedrijf, dan kan ik zien wat jullie doen (marianne.sturman@moneypenny.nl)?
groet

Marianne

Marianne  |    |  13 juni 2013

Creatief met thuiswerken

Hoi Marianne,

is het een idee om eens te bezien of onze web communicatie oplossingen op afstand jou/ons kunnen helpen bij bedrijven die HNW willen introduceren, of al hebben opgestart? Voor zowel managers als werknemers wellicht een goede uitkomst? Oftewel een soort van nieuw gezamenlijk (op maat) online communicatie format voor deze groeiend aantal marktpartijen? Zeg maar: HNW live online communicatie dat onderbouwd wordt door iemand (jij) die er verstand van heeft ;) Ik hoor het graag. gr John

John   |    |  13 juni 2013

Creatief met thuiswerken

@Suzy, @John,
Wat een leuke, instemmende reacties van jullie. Ik ben al 13 jaar voorvechtster van thuiswerken en heb gemerkt dat het inderdaad 'andere krachten' zijn die maken dat de acceptatie van het concept zo langzaam gaat. Want op rationele gronden kan niemand met droge ogen beweren dat thuiswerken in veel gevallen niet een win-win-win oplevert.
hartelijke groet,
Marianne

Marianne  |    |  13 juni 2013

Creatief met thuiswerken

Leuk stuk. Ik ben het helemaal eens met dit verhaal en zeker dat duidelijke en meetbare output van groot of zelfs doorslaggevend belang is voor HNW. Daarbovenop communicatie en nog eens communicatie. Vandaar dat ik in een eerder blog van mij beide punten extra heb aangestipt. En voor je vraag in de eerste alinea over die meetings kan ik kort en krachtig zijn: dat regelen wij nu graag voor al die ondernemers ;)

John Welzen  |    |  13 juni 2013

Creatief met thuiswerken

Dit hele idee rondom thuiswerken speelde in de vroege jaren '90 al, maar ondanks alle voordelen die het heeft is het tot op heden nooit volledig in- en doorgevoerd. Reden? Management heeft er geen behoefte aan: als jij geen gelikte toko vol people kunt tonen en een batterij aan ondergeschikten die jouw werk voor jou regelen (middle-managers)dan ben je toch een volstrekte nobody? Vakbonden, Arbodiensten, organisatie-adviesbureaus, ze zouden op slag minder werk hebben en daar zitten ze met zijn allen niet op te wachten.. Het is dus volgens mij vooral een kwestie van '(office-)politics'

Suzy Willemsen  |    |  13 juni 2013

MVO: het zijn ook de kleine dingen die het doen

Goede tips! Wij geven onze klanten ook dergelijke tips mee.
Bewustwording van wat je wel en niet print krijgt nu ook steeds meer aandacht en hiervoor kun je een printbeleid (laten) opstellen. Wie print wat en doe je dat in kleur of zwart-wit (en natuurlijk dubbelzijdig?) Print je op de afdeling of in de repro? Hier valt vaak nog veel winst (voor milieu en tegelijkertijd de portemonnee) te behalen.

Patty de Jong  |    |  13 juni 2013
Vorige  |  
132  133  134  135  ...  169