Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

‘ZZP’er: breng geen reiskosten meer in rekening’

Reactie: Inderdaad Emiel, het gebeurt volgens mij sporadisch dat de reiskosten in een factuur worden gezet. Dit is iets wat je binnen je uurtarief of totaalprijs verrekent.
Adriana van Schalken | Payroll Works   |    |  4 oktober 2012

Werkgevers betalen rekening voor Modernisering Ziektewet

Reactie: Inderdaad, de overheid stimuleert bedrijven om flexibele krachten in te huren, maar tegelijkertijd komen er alleen maar extra regels en wetten!
Adriana van Schalken | Payroll Works   |    |  4 oktober 2012

In juli meeste faillissementen sinds begin crisis

Reactie: Bij veel bedrijven staat al maanden het water aan de lippen. Nu de economie nog steeds niet goed aantrekt, gaan er nog steeds veel bedrijven failliet. Ik verwacht dat er nog veel faillissementen aan zitten te komen.
Adriana van Schalken | Payroll Works   |    |  2 oktober 2012

‘ZZP’er: breng geen reiskosten meer in rekening’

Reactie: @Bootsma:

Een uur reizen is een uur niet gewerkt is een uur niet facturabel.
Frank   |    |  1 oktober 2012

Steeds meer winkelruimte beschikbaar

Reactie: Stichting Parleys behartigt de belangen van huurders van winkels en kantoren. Leegstand wordt amper ingeprijsd. Oftewel eigenaren laten liever panden leeg liggen dan de huren te verlagen. Dit ter voorkoming van prijserosie. Inmiddels daalt het ondernemersloon van de middenstander. Omzetten zijn gedaald en huurprijzen stijgen door. Steeds meer ondernemers moeten stoppen. We hebben niet alleen een overschot aan meters winkel, maar vooral een tekort aan ondernemers. Dus laten we de bestaande ondernemers in bescherming nemen, en niet de vastgoedeigenaren. zie ook www.huurverlagers.nl
Luc Habets   |    |  29 september 2012

Crowdfunding steeds belangrijker voor creatieve sector

Reactie: Inmiddels is de eerste oplaag van het Handboek Crowdfunding bijna verkocht en is een tweede oplaag in de maak.

Meer informatie over het Handboek Crowdfunding waarin in bovenstaande artikel wordt gerefereerd:

Titel: Handboek Crowdfunding
Ondertitel: Succesvol projecten financieren via crowdfunding
Aantal pagina's: 154 (Boek, gebonden).
ISBN nummer: 978-90-817558-1-8
Website: www.handboekcrowdfunding.nl
Website: www.tekstenuitlegbv.nl


Jaap   |    |  28 september 2012

‘ZZP’er: breng geen reiskosten meer in rekening’

Reactie: Dit bericht verbaast mij hogelijk, in die zin dat ik nog nooit reiskosten op een factuur heb gezet. Een uur reizen is een uur factureren, all-in. Ik zou in een uur meer dan 300 kilometer moeten afleggen wil deze rekenmethode voor mij nadelig zijn. Dat lukt me alleen per vliegtuig, en die ritjes maak ik (helaas?) niet voor mijn werk. Al 14 jaar werk ik op deze manier en er is nog nooit een opdrachtgever geweest die daarover vragen heeft gesteld.
Emiel Bootsma   |    |  28 september 2012

Starters creëren nauwelijks extra werkgelegenheid

Reactie: heb na 5 jaar een iemand in dienst en het is erg kostbaar ,... je moet ze eerst maar eens zie te verdienen , met inderdaad de crediet en de eurocrisis achter elkaar..
Ronald van der put   |    |  25 september 2012

Starters creëren nauwelijks extra werkgelegenheid

Reactie: Zijn deze gegevens misschien wat vertekenend? Aangezien er in 2008 sprake was van de kredietcrisis en momenteel de eurocrisis. Dat zijn natuurlijk niet de ideale marktomstandigheden voor een starter.
Adriana van Schalken | Payroll Works   |    |  25 september 2012

Bouwend Nederland scheidt feiten van fabels over woningmarkt

Reactie: Als er nu eens een partij zou zijn, die Gemeentelijk Grondbeleid, de verruimde mogelijkheden voor het financieren van woningen (hogere factoren, 2 salarissen vol meenemen) (zijn toch DNB regels ??) en de mate waarin de restwaarde van projecten in de grondprijs (lekker verhoogd) zou kunnen plaatsen, kan ik de opmerkingen van IMF wel plaatsen. Dit is natuurlijk gewoon ''papieren'' winst geweest, die feitelijk toch in zakken van projectontwikkelaars en Gemeenten (die dat hard nodig hadden omdat zij gekort werden door Rijksoverheid)terecht is gekomen. En nu mogen al die brave burgers het verlies nemen en ondertussen de in vergelijking met andere EU landen hoge hypotheekrente betalen om de banken weer van de nodige solvabiliteit te voorzien.
Lambert   |    |  24 september 2012

Checklist: Jetlag

Reactie: Wat een onzin-checklist! Allereerst mag je helemaal geen water meenemen in je handbagage maar moet je die peperduur kopen op het vliegveld en ten tweede hangt het herstel en dus ook de checklist sterk af van het soort jetlag, heen-in-tijd of terug-in-tijd. Een betere 'checklist' is hier absoluut op zijn plaats!!!
Gert   |    |  24 september 2012

Mobiel ondernemen heeft de toekomst

Reactie: Ben benieuwd hoe MKB'ers dit de komende maanden/jaren gaan oppakken! Het zal wel enige investering vragen.
Adriana van Schalken | Payroll Works   |    |  22 september 2012
132  133  134  135   ... 154
Hulp bieden aan anderen: met deze opleidingen kan het
Sommige mensen zijn geboren hulpverleners. Dan is een carriere in de hulpverlening wellicht voor je weggelegd.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Iedereen die wel eens gezeild heeft, weet het: de windrichting kun je niet veranderen, dus als je vooruit wilt komen moet je de stand van je zeilen aanpassen. Maar wat als de wind is gaan liggen? Als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt als gevolg van een recessie, een economische crisis of een andere ramp? Dan kun je als bedrijf maar beter roeien met de riemen die je hebt: je klanten.
Lees verderMeer boeken