Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Moet de Kamer van Koophandel opgeheven worden?

Reactie: De Kamer heeft een sterke lobby om te blijven bestaan. Zelf geven ze aan dat 60% van de ondernemers het werk van de Kamer belangrijk vind en ondersteunt. Om die reden is het plan voor afschaffing (helaas) van de baan. Mijn alternatief is om de Kamer wel te laten bestaan en om de bijdrage vrijwillig te maken. Dan kunnen ze bewijzen dat hun onderzoek klopt (wat ik niet denk overigens)
Frank   |    |  17 januari 2011

Zakelijk succes staat of valt met gezond verstand

Reactie: Waarom moeten we altijd weer wachten op 'de wetenschap' om de waarde van het gezonde boeren verstand te ontdekken. Nu wordt men binnenkort in Frankrijk verplicht om een bepaald aantal vrouwen in de Raad van Bestuur op te nemen.
Hier zijn 'wetenschappelijk' argumenten voor. Erasmus waarschuwt in zijn Lof der Zotheid' voor de invloed van de 'wetenschap', naast een hoop wijsheid schuilt er n.l. ook een hoop onzin onder het koren.Hier zouden ondernermers organisaties alert moeten zijn. Helaas, zij zijn zo ingekapseld in het 'systeem' dat men niet weet de onzin buiten de deur te houden
ab h. bouvy   |    |  14 januari 2011

Zeven slimme manieren om succesvol te blijven in slechte tijden

Reactie: Helemaal mee eens.
Zet mij overigens wel weer aan het denken over het verbeteren van onze eigen site: http://www.bouwfaktor.nl.

Heeft iemand tips?

Gert Koutstaal
Gert Koutstaal   |    |  13 januari 2011

Bedrijf verdient - ondanks boete - bijna vijftien miljoen met sms\'en

Reactie: Deze steeds vaker voorkomende vorm van diefstal is pure criminaliteit. De slappe aanpak van de nederlandse overheid stimuleert het in verschillende vormen voortzetten van deze plaag. Betaal een kleine boete en behoudt het gestolen hoofdkapitaal. Wanneer de verantwoordelijke personen bekend zijn moeten deze volledig worden 'geplukt' en langdurig opgesloten. Achterhalen waar ze priv wonen en compleet leegplunderen is ook een optie.
Henry   |    |  13 januari 2011

Moet de Kamer van Koophandel opgeheven worden?

Reactie: Ze moeten het voorbeeld nemen aan de website hostingbedrijven. In principe is de kvk inschrijving ook niet meer dan dat. Echter profileren ze zich als een soort ambtelijke organisatie. En die komen ons als ondernemers inmiddels de strot uit.
Makhout   |    |  13 januari 2011

Meer ondernemers in nood sinds oktober

Reactie: De reactie is een vorm van SPAM.
Reclame voor eigen toko maken!
Daardoor is de waarde van de reactie al niet meer betrouwbaar te noemen.

Ik als kleine MKB-er ervaar n.l. ook een slechte liquiditeit, zeer goede vooruit
zichten (hl goed zelfs) maar de banken
zeggen HO MAAR!

Een ding is duidelijk de banken -door
afwezigheid van kennis van markten- zijn
niet in staat om het MKB goed te helpen.

Door de ondernemer wordt dit vertaalt als 'het geld zelf willen houden voor
bonussen' maar dat is te kort door de
bocht. De banken, is mijn ervaring, zijn
a) veel te defensief en b) lopen hopeloos achter op de actuele conjucturele situatie.

Maar goed, via een bemiddelaar gaat het
het ons toch zeer waarschijnlijk wel
lukken. En precies bij een bank die wl
doorheeft wat er gebeurt n lef heeft.

My 2 cents.
JdV   |    |  13 januari 2011

Klachten over Bedrijvengidsonline.nl stromen binnen

Reactie: Wij zijn op 2 vestigingen misleid door Communicatie Marketing Nederland.
Vicoma Zuid BV   |    |  10 januari 2011

Meer ondernemers in nood sinds oktober

Reactie: Aantal ondernemers in nood stijgt, desalniettemin zien wij dat het verkrijgen van financiering eenvoudiger wordt. Tips voor het ophalen van financiering voor ondernemingen in nood zie http://www.toegangtotgeld.nl
MV   |    |  6 januari 2011

Gezocht: rasondernemer om Hermans op te volgen

Reactie: Moeten we het Europese mkb feliciteren met haar nieuwe voorzitter. Ik dacht van niet.De heer Hermans is het prototype van een politicus/ambtenaar, en dat zijn geen ondernemers.
Het MKB en ook het VNO-NCW zijn dan ook verworden van belangenorganisaties tot lobbyclubs.En dit in tegenstelling tot vakbonden waar wel lieden zitten met het lef om zo nu met de vuist op tafel te slaan. Bij deze dan ook de vraag hoe de Nederlandse Redersvereniging aan haar voorzitter, mevr.Tineke Netelenbos, is gekomen. Zijn de reders gediend met een voorzitter zonder enige rederservaring?
ab h. bouvy   |    |  4 januari 2011

Nationale week van de sociale innovatie

Reactie: Nee, dat was niet het probleem. In tegendeel zelfs. Het was opvallend dat uit reacties vanuit een technische achtergrond veel meer waardering en begrip was voor deze poging om de zaken op een rijtje te krijgen. Het probleem was de gebruikte
'Jip en Janneke' taal waardoor academici en journalisten niet wisten wat ze er mee aan moesten. De reden waarom het SUNOS-model geen kans heeft gekregen ligt dan ook o.a. aan de organisatie van het wetenschappelijk onderwijs. De 'waanwijsheid' welke hiervan het gevolg is , verhindert dat werkerlijk goede ideeen een kans krijgen.
ab h. bouvy   |    |  2 januari 2011

Nationale week van de sociale innovatie

Reactie: Is het probleem misschien dat de gehanteerde begrippen in het SUNOS-model niet 'meetbaar' zijn?
Anne   |    |  1 januari 2011

Checklist: Politieke spelletjes

Reactie: Afgezien van de oordelende term in de intro, waarop al eerder gereageerd is, vind ik dit een vrij reel lijstje. Ik zal even kijken of ik een samenvatting cq link kan maken naar een website die ik over dit onderwerp heb gemaakt: www.manipulerenkunjehanteren.nl
Rob   |    |  31 december 2010

Onrust over mega-tuinfeest Van der Most

Reactie: Graag verneem ik meer informatie van het betrokken organisatieburo en bij voorkeur uit monde van Sabrina Barmentloo. Dit om een goed oordeel te kunnen vormen over deze bericht weergave.
Joop   |    |  29 december 2010

Checklist: Leiderschapsstijlen

Reactie: Er zijn inderdaad hele bibliotheken volgeschreven over stijlen van leiderschap. Daar voegt het artikel werkelijk niets aan toe. Een loze opsomming van bestaande inhoud, die op zichzelf al niet veel diepgang en inzicht laat zien.
B   |    |  29 december 2010
131   ... 132
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken