Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

AFM onderzoekt premie en nut van aov

Reactie: Leuke reacties op mijn bijdrage. Inderdaad, boekhouders houden zich (als het goed is!) bezig met coachen en mede(!)advisreen van kleine ondernemers. Waar niet is, verliest de koning (en: de ondernemer) zijn recht. 'Beter iets dan niets' (lees de volgende reactie) komt bekaaid uit wanneer 'de kwaal' blijvend is en 'helaas niet' onder de per definitie beperkte (!) omvang van de polisdekking valt. En inderdaad: de hedendaagse, VERSTANDIGE ondernemer is beter verzekerd dan de werknemer. Hoera, ondernemers hebben ten minste een keuze, werknemers niet. Althans, wanneer ondernemers niet alleen afgaan op louter op geld afrekenende boekhouders. Accountant of administrateur, boekhouders zijn het allemaal. Een GOEDE assurantie-adviseur biedt de keuze tussen premie betalen en verzekerd zijn. Nou, graag het laatste, zou ik zeggen.
Jan Sjoerd   |    |  28 juni 2011

AFM onderzoekt premie en nut van aov

Reactie: Dat is ook onze ervaring. beter iets dan niets, maar is dat nu wel zo verstandig?

Ik denk het niet, maar helemaal niets is nog onverstandiger!?
zzp nederland aov   |    |  27 juni 2011

AFM onderzoekt premie en nut van aov

Reactie: @Jan Sjoerd Kennelijk houden nog veel boekhouders zich bezig met coachen en medeadviseren van kleine ondernemers?

Vele ondernemers hebben stomweg het geld niet om een goede verzekering aan te schaffen. Weet je wat trouwens zo grappig is? De ondernemer die kiest voor een goede verzekering (beroepsdekking) is nu BETER verzekerd dan de meeste werknemers, vooral na 2 jaar!
AOV Vergelijken ook op voorwaarden   |    |  27 juni 2011

AFM onderzoekt premie en nut van aov

Reactie: Henk Jan, niet je boekhouder (cijfer- controleur) maar een bekwame assurantie-man legt je het verschil uit tussen een waaibomen-AOV en een AOV 'die staat', namelijk je de ZEKERHEID biedt van vervangend inkomen wanneer je je bedrijf of beroep niet meer kunt uitoefenen. Een 'beroeps-AOV' kijkt dan niet naar vervangend werk, maar alleen of je je beroep (!) niet meer kunt uitoefenen. Beroepshalve én als ervarings-deskundige prijs ik elke dag dat ik indertijd gelet het op de omvang van de polisdekking en NIET ALLEEN op de premie. Het AFM-advies legt die link niet; onbegrijpelijk! Maar ja, het is al onbegrijpelijk dat een controlerende instantie zich op het adviesvlak begeeft.
Jan Sjoerd   |    |  27 juni 2011

Clinton bedankt Amsterdams café voor ‘aangename avond’

Reactie: zo simpel ,zo waardevol om mensen gelukkig te maken met eigelijk een simpele brief.
Super Billy.
gert jan   |    |  27 juni 2011

Bedrijven die scoren, werken slim

Reactie: Goed verhaal. We gebruiken zelf ook Apps en adviseren onze klanten dat ook toe doen. Te meer omdat onze diensten/producten ook cloud-based zijn. Ook ons samenwerkingsplatform draait volledig op Zoho Projects. Hiervoor staan wij ook model als customer case voor hen. We zien dat onze klanten vaak wel van een jongere generatie zijn en dat oudere ondernemers de stap moeilijk vinden.
JH   |    |  24 juni 2011

\'Innovatie in MKB is vaak toeval\'

Reactie: Er is veel onderzoek gedaan naar de factor toeval bij innovatie, ofwel serendipiteit. Uiteindelijk blijkt het succes van toeval-innovatie bijna altijd af te hangen van de mate van kennis en ervaring die ook aanwezig is. Fleming had nooit de penicilline uitgevonden als hij niet een grondig begrip had van biochemische processen. Met andere woorden: als je verstand van zaken hebt, pas dan kan je ook scherp inschatten dat het toeval dat langs komt ook een kans is.
Guust   |    |  23 juni 2011

\'Cookie-wetgeving verplicht ondernemer tot ombouwen website\'

Reactie: Kans is groot dat de gebruiker de instellingen van de browser aanpast naar een lager veiligheidsnivo. Hackers etc. zitten inmiddels met smart te wachten op de markt die binnenkort vanzelf opengaat en oneindig veel perspectieven gaat bieden. Halleluja, wederom is het ''op de 1e rij'' kabinet geprezen. Je wordt echt misselijk van die bemoeizucht. In de voormalige DDR leefde je vrijer.
Tim   |    |  23 juni 2011

\'Innovatie in MKB is vaak toeval\'

Reactie: Wat formeel wel kan is een goede evaluatie faciliteren. Ik zie vaak na een project dat ook dat een ondergeschoven kindje is wat hier ook een oorzaak kan zijn. Je kunt formeel b.v. een soort 'lessons learned' document laten opstellen en dat goed beschikbaar voor iedereen opbergen. Dat zou mi een goede eerste stap zijn
Klaas   |    |  23 juni 2011

AFM onderzoekt premie en nut van aov

Reactie: ALs ondernemer ben je toch hopelijk wel in staat om je eigen verantwoordelijkheid te nemen? Je boekhouder moet je toch ook controleren op essentiele zaken, en niet klakkeloos volgen??
henk jan   |    |  20 juni 2011

AFM onderzoekt premie en nut van aov

Reactie: Logisch wel, maar gebeurd dat dan wel? Of ligt het aan de adviseur evt. De tussenpersoon?
arbeidsongeschiktheids- verzekering afsluiten   |    |  18 juni 2011

AFM onderzoekt premie en nut van aov

Reactie: Het gaat dus kennelijk om de goedkopere aov verzekeringen waarbij beperkte voorwaarden van toepassing zijn. Logisch dat bij aanmerkelijke premieverschillen je erg goed naar de voorwaarden kijkt, toch?
Aov Vergelijker ZZP   |    |  18 juni 2011

Checklist: Beginnen met structureel exporteren

Reactie: Nog wat aanvullingen:

Interne analyse
-voldoet de inrichting van de AO/IC en (ERP) software
-aanwezige kennis van (buitenlandse) BTW en CBS problematiek en IC transacties.
-denk aan de (additionele) verzekeringen

Externe analyse
- Klimatologische omstandigheden
Jeroen   |    |  7 juni 2011

ZZP’er moet tarief aanpassen

Reactie: Ben je geďnteresseerd naar de succesfactoren van de zzp-er lees dan het proefschrift over zelfstandige ondernemers dat Arjan van den Born geschreven heeft. Dit is te downloaden op: www.hetisdeventnietdetent.nl

Hierin zijn ook de tarieven van zelfstandigen onderzocht door enquete bij 2000 zzp-ers en (diepte)interviews.
Trea van der Wijk   |    |  30 mei 2011
130  131  132  133   ... 136
Sportende werknemers verzuimen gemiddeld 6 dagen per jaar minder
Een onderneming is gebaat bij ondernemers die optimaal presteren. Dat betekent onder andere dat het verzuim door ziekte of andere ongemakken zoveel als mogelijk moet worden teruggebracht.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken