Ondernemen met de beste ondersteuning

Reacties

Checklist: Faillissement

Vraag?
Moet je als het faillissement in zicht is, het wel of niet aan het personeel en klanten vertellen?
Faillissement op eigen verzoek.

p.  |    |  12 augustus 2013

Schatkist loopt ruim een miljard euro mis door tanken over de grens

Voor een spoedcursus ''eigen burger en belastingbetaler de nek omdraaien, maar iedereen verder in ons ''mooie'' europa helpen:
bel Den Haag.

Gea  |    |  12 augustus 2013

Sociale innovatie binnen MKB versterkt concurrentiekracht

Mijn eerdere 'boodschap, zie boven, wordt bevestigd door een brief van Ger den Reijder uit Hellevoetsluis AD 5.8.2013 waarin hij o.a. stelt:

'De werkgever moet in mijn ogen een sfeer creeren waardoor werknemers het bedrijf als dat zichzelf beschouwen'.

'Maar waar het om gaat is, de werknemer er echt bij betrekken, door goede informatie te geven waar het bedrijf staat en door eerlijk te zijn naar het personeel.'

Ik zou zeggen:'door transparant te zijn'.

'Medewerkers oplossingen laten bedenken en implementeren. Zo kweek je mensen die een stapje meer willen zetten, die hart hebben voor het bedrijf.'

Ger spreekt hier 'klare' taal, en is voor iedereen te begrijpen.
En dat is iets dat we van al die 'instituten'die zich met deze problematiek bezig houden, niet kunnen zeggen!

ab h. bouvy  |    |  11 augustus 2013

Sociale innovatie binnen MKB versterkt concurrentiekracht

M.a.w. maak gebruik van de kennis, ervaring en inzicht van het personeel.

Omdat deze 'boodschap' nogal 'simpel kinkt, wordt ze 'verpakt' in een semi-wetenschappelijk idioom!

'Kenmerk van een briljant idee is dat iedereen het bedacht zou kunnen hebben.'

Of het bovenstaande een 'Chinese wijsheid' is, weet ik niet. Maar dat ze universeel toepasbaar is, dat weet ik dus wel!

ab h. bouvy  |    |  8 augustus 2013

In drie keerpunten en een eindsprint bent u SEPA-proof

Wilt u de ervaringen horen van de bedrijven die al wel SEPA-proof zijn? Kom dan naar de Nationale SEPA Conferentie op 26 september in het Postillion Hotel Utrecht Bunnik!

Bianca Bendriss  |    |  7 augustus 2013

Tips voor telefonische bereikbaarheid voor bedrijven

Bellers hebben er een hekel aan wanneer zij zich door lange keuze-menu's moeten worstelen. Het inzetten van een persoonlijke antwoordservice blijkt duidelijk een groeimarkt, is onze ervaring.

Joos  |    |  5 augustus 2013

Tips om de warmte uit uw kantoor te verdrijven

Hoezo stichting open deur........

Gerard  |    |  29 juli 2013

Rittenregistratie: waar ligt de grens tussen zakelijk en prive

Beste Rien,

Het is correct dat enkel de rit rapportages die uit de unit (blackbox) komen niet voldoende zijn voor een sluitende rittenregistratie, de Belastingdienst kan altijd om onderliggende bescheiden (agenda's/werkbonnen etc). vragen.

Als we kijken naar huisnummers, de Belastingdienst vraagt om een vertrek- en aankomst adres per rit, bouwbedrijven en waterschappen werken op locaties waar (nog) geen huisnummers zijn. Het is volledig afhankelijk welke adviseur je spreekt of het huisnummer als verplichting wordt gezien.

Bij Ctrack worden de huisnummers per adres in de ritrapportage weergegeven, mits beschikbaar in het kaartmateriaal. Het is namelijk afhankelijk met welk kaartmateriaal uw leverancier werkt of deze op de rapportages komen te staan of er naartoe geëxporteerd worden.

Mocht u nog vragen hebben, op onze website vindt u ons Kenniscentrum met antwoorden op vragen aangaande een sluitende rittenregistratie.

Mvrgr, Bianca (Ctrack)

Bianca  |    |  29 juli 2013

Rittenregistratie: waar ligt de grens tussen zakelijk en prive

Geachte,
ik wil hier graag op reageren.
in een gesprek met de belastingdienst heeft deze mij duidelijk gemaakt dat de ''black box'' die de ritten registreert een prima hulpmiddel is maar niet voldoende. deze black box geeft immers niet de huisnummers van de bezochte adressen weer en derhalve moet ik dus nog alle adressen noteren waar ik geweest ben inclusief het huisnummer.

ik mocht enkel de gegevens van de black box niet gebruiken omdat dat niet voldoende zou zijn. ik vond dit al een beetje vergezocht.

er wordt alles aan gedaan het zo onvriendelijk mogelijk te maken om kilometers te registreren en bijtelling te ontlopen.

mvg

Rien

Kos  |    |  29 juli 2013

Checklist: Zonnepanelen en btw

Geachte heer Campman,

Als zonnestroomspecialist is mijn eerste advies aan u om NIET uw meter te gaan vervangen. Dit omdat in uw huidige situatie uw meter 'zelf' saldeert. Wel wordt het erg lastig om nu te kunnen bepalen hoeveel stroom u terug levert aan het energiebedrijf. Mijn advies is om in de meterkast een extra meter te plaatsen op de groep waarop de omvormer is aangesloten. Zo kunt u exact meten hoeveel stroom u produceert. Wanneer u hiervoor een MID gecertificeerde meter gebruikt (bijvoorbeeld van de firma saia burgress - http://www.saia-pcd.com/nl/Pages/Home.aspx ) dan kunt u altijd achteraf aan de belastingdienst aangeven hoeveel stroom u daadwerkelijk heeft geproduceerd. In uw situatie wordt het meest lastige om aan te kunnen tonen hoeveel stroom u heeft teruggeleverd aan de energieleverancier. Uw btw nummer kunt u aanvragen, uw btw kunt u terugvragen en dan is het even afwachten wat de belastingdienst nu voor oplossing gaat bedenken voor deze kromme situatie.

Mocht u nog vragen hebben. U kunt mij altijd bereiken op kantoor, 055-7440013.
Succes en groeten, Johan Visser

johan  |    |  22 juli 2013

Checklist: Zonnepanelen en btw

Het jaar van aanschaf aanmelden als kleine ondernemer om terug te krijgen wat je betaald hebt.
Daarna een beroep doen op de ontheffingsmogelijkheid lijkt op het eerste oog het meest voordelig.

Jo  |    |  22 juli 2013

Lage btw leidt tot baanbehoud

Ik ben blij te lezen dat de maatregel het beoogde effect zou hebben.
Barry Mooibroek

ACMO Accountants | BHJ Mooibroek AA RAB  |    |  18 juli 2013

Checklist: Zonnepanelen en btw

Dat ik als particulier de BTW moet afdragen over aan het net geleverde energie is uit uw verhaal duidelijk, net als uw verhaal over minder dan € 1.883 aan BTW in een jaar. Maar dan dien je wel te beschikken over een digitale meter, die de teruglevering meet. Als je, net als ik, over een draaimeter beschikt, die terugdraait indien er meer elektriciteit wordt opgewekt door de panelen dan verbruikt, dan kan de teruglevering niet gemeten worden en weet je ook niet (precies)hoeveel er is teruggeleverd in een jaar. Mijn zonnepanelen leveren max. 3.800 kWh per jaar (bij optimaal functioneren) x € 0,24 incl. BTW per kWh = € 912 incl. BTW = € 158,28 BTW. Dus veel minder dan de door u genoemde € 1883, zelfs veel minder dan de door u genoemde € 1345. Maar alleen op deze indirecte manier kan ik aantonen minder dan de door u genoemde BTW bedragen te ''ontvangen'' voor geleverde energie.
Wat adviseert u mij te doen in dit geval?
M.v.gr. Wim Campman

Wim Campman  |    |  18 juli 2013

Sociale innovatie binnen MKB versterkt concurrentiekracht

Erg interessant, echter het ontbreekt het personeel in het MKB vaak aan de juiste management- en marketingvaardigheden. Daarom is het niet zonder risico's om op marktstrategisch gebied meer ruimte voor personeel te cre�ren.

Adriana van Schalken   |    |  17 juli 2013
Vorige  |  
130  131  132  133  ...  169