Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Wat moet u nou met een iPad als ondernemer? (video)

Reactie: Ik heb inmiddels 3 Laptops versleten in 2 jaar tijd. Wat een stress dingen zijn dat.

Nu krijg ik na veeeeeel zeuren een iPad.
Ik gebruik privé ook Apple en heb nog nooit problemen gehad.
Theo   |    |  31 maart 2011

Hennie van der Most geeft zijn visie op de BV Nederland

Reactie: 'Er zijn mensen die iets willen doen, en er zijn mensen die iets willen zijn', zo benoemde Jaap Visser, in een interview met Ischa Meyer, de maatschappelijke tweedeling.Hennie van der Most is een 'doener' en vanuit deze positie geeft hij z'n visie op de bv Nederland. Hij wil een discussie uitlokken, zo las ik in zijn boek. Hoe zit het daarmee? Met die discussie! Nog weinig van gemerkt.De ideeen van Hennie worden niet ter discussie gesteld zolang de 'zijnners' zoveel macht hebben. Daar moet dus eerst wat aan gebeuren!
ab h. bouvy   |    |  30 maart 2011

MKB heeft crisis beter doorstaan dan grote bedrijven

Reactie: Dat familiebedrijven 'financieel' hechter in elkaar steken dan bedrijven met externe financiering is, in tijden van crisis, natuurlijk een groot voordeel.Echter, in tijden van voorspoed kan het tegenovergestelde het geval zijn.Bijv. bij de financiering van overnames. Er is echter een ander, zelden genoemd, aspect waarbij het familiebedrijf een voorbeeld is voor andere bedrijfsorganisaties, de 'betrokkenheid' van het
personeel. Deze betrokkenheid kan men in een cijfer uitdrukken en zo de kwaliteit van de organisatie meten. Neem het gemiddelde aantal 'verzuimdagen' van het afgelopen jaar en het gemiddelde aantal dienstjaren van de afgelopen 10 jaar. Bijv. 4.7. Zo kan elke organisatie haar eigen 'kwaliteit' meten.
ab h. bouvy   |    |  25 maart 2011

Werkgever moet verslaving werknemer leren herkennen

Reactie: Er zijn zo veel soorten verslavingen ... Mijn advies: doe er wel meteen iets mee (gesprek, arbo) als een ongemakkelijk gevoel je bekruipt bij het functioneren van een medewerker, maar je hoeft niet zelf de deskundige te zijn.
Pam   |    |  21 maart 2011

Werkgever moet verslaving werknemer leren herkennen

Reactie: Bert, ik ben het helemaal met je eens. Dat ze zichzelf kapot willen maken tot daar aan toe, maar sommige ondernemers kunnen zich maar net een vaste kracht permitteren en als die de boel dan in de maling neemt (want zo zie ik het) kan je bedrijf er ook mooi aan kapot gaan. Verslaafden zijn er vaak juist ster in hun verslaving te verstoppen en zelf heb je al genoeg aan je hoofd. Dan ook nog eens op je werknemers gaan letten of ze misschien verslaafd zijn? Waanzin! Dan kun je beter thuis gaan zitten en 10 kinderen nemen en je handje ophouden bij de soos......of een baantje nemen bij de overheid o.i.d.
Nee mevrouw Weijnen, u begrijpt er niets van!
Jeannette   |    |  20 maart 2011

Wat heeft u gestemd op 2 maart?

Reactie: vvd: stem altijd en in eerste plaats voor uw eigen portemonnee. en dan voor je eige spruitjes land. wat een verschrikkelijk dom volk zeg, ondernemers! ipv bruggen te slaan met allerhande mensen, solidair te zijn, gewoon maar domweg op die lulkoek van rutte en blonde greet stemmen. weinig verheffend, de benepen ondernemer in nl. zum kotzen! JdW
Jack de Weerdt   |    |  17 maart 2011

Werkgever moet verslaving werknemer leren herkennen

Reactie: Ingrid Weijnen kan lekker lullen. Weer zo iemand van de theorie die betaald wordt door de overheid waarschijnlijk. Werkgevers zijn niet voor niks werkgevers. Werken keihard aan iets wat ze zelf opgebouwd hebben met alle risico,s van dien, moeten ze nog al hun personeel in de gaten gaan houden ook. Dit soort onzin leren ze nu op de universiteiten e.d. Ga zelf eens iets opbouwen of beginnen ipv al dat theoretisch gelul. Als we allemaal dit zouden gaan doen bleven er weinig werkgevers over. En maar denken dat ze belangrijk zijn met hun mening. Ja, want ik heb er voor gestudeerd!!!! Zakkenvullers,sorry.
bert franken   |    |  17 maart 2011

Wat heeft u gestemd op 2 maart?

Reactie: Tot de jaren twintig van de vorige eeuw bestond het bestuur van de bv Nederland voor een groot deel uit vertegenwoordigers van familiebedrijven. Na invoering van het algemeen kiesrecht is de 'bestuursmacht' in handen gekomen van ambtenaren en wereldverbeteraars, Met alle gevolgen van dien! Er moeten meer 'ondernemers' en 'boerenverstand' in het door ambtenarij en 'pseudo-wijsheid' verziekte poldermodel.
ab h. bouvy   |    |  8 maart 2011

Wat moet u nou met een iPad als ondernemer? (video)

Reactie: Zie ook goede uitleg met tips beste apps hier:
http://www.werken20.nl/blogs-over-nieuwe-werken/productiviteit/7474/de-10-beste-zakelijke-ipad-apps/

BRein   |    |  6 maart 2011

Meer geld voor innovaties binnen MKB

Reactie: Los van de IPC is natuurlijk de WBSO regeling ook heel interessant. Vaak komt een bedrijf als deze gebruik maakt van de IPC ook voor WBSO in aanmerking.
WBSOburo   |    |  3 maart 2011

Vijf manieren om uw werknemers tevreden te houden

Reactie: Er is niets mis met deze tips, waar het in essentie om gaat is: aandacht voor je medewerkers.

Het kan met name voor 'kleine' werknemers lastig zijn om (voldoende) doorgroeimogelijkheden te bieden en in verband daarmee opleidingen aan te bieden.

Waar het werkelijk om gaat is dat de werkgever regelmatig in gesprek gaat met zijn medewerkers en afspraken maakt over de inzet van de medewerker voor de komende periode. Hierin horen ook eventueel afspraken over opleiding en de loopbaanmogelijkheden. Daarvoor is het wel noodzakelijk dat de werkgever een duidelijke visie heeft met betrekking tot de ontwikkeling van de organisatie in de nabije toekomst. Dit gebeurt in mijn ervaring veelal te weinig zodat niet of onvoldoende duidelijk is welke kwaliteiten in de toekomst nodig zijn voor de organisatie.

Hoe ontwikkelt de organisatie zich, welke kwaliteiten zijn daarvoor nodig, hoe kunnen medewerkers zich daarvoor voldoende kwalificeren, zijn daarbij belangrijke vragen.

Het faciliteren van de processen kan pas in beeld komen als
de processen zelf in beeld zijn gebracht.

Ik heb een artikel op mijn blog geplaatst dat hierop verder borduurt, zie http://www.mearas.nl/blog/wat-maakt-hrm-effectief-in-kleine-bedrijven/
Jos   |    |  3 maart 2011

Vijf manieren om uw werknemers tevreden te houden

Reactie: Helemaal eens met bovenstaande tips om een aantrekkelijke werkgever te blijven dan wel aantrekkelijk te zijn voor werkzoekenden.

Echter hoe faciliteer je de tips 1, 2 en 5 aan 'de achterkant'? Voor organisaties tot 30 man is het bijkomende proces- en papierwerk nog redelijk te overzien, voor organisaties groter dan 50 mdw al een behoorlijke uitdaging.

Hiervoor zijn in de markt een aantal slimme oplossingen ontwikkeld, gecombineerd met een mooi HR portal aan de voorkant leidt dit tot Tip 6: Presenteer je als een 'Moderne Werkgever'. Getriggerd? http://www.raet.nl/Producten/Raet%20Online.aspx
Arien   |    |  1 maart 2011

Ondernemer voelt steeds meer voor het nieuwe werken

Reactie: Hét technologische middel om 'het nieuwe werken' mogelijk te maken.
Hendrik   |    |  1 maart 2011

Ondernemer voelt steeds meer voor het nieuwe werken

Reactie: Een interessante workshop rondom de voor- en nadelen van Het Nieuwe Werken &Integriteit:
ww.youtube.com/watch?v=3GtlIMtkCtk
Eugene Ligtvoet   |    |  1 maart 2011
129  130  131  132   ... 133
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken