Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

De tien grootste restaurantergernissen

Reactie: Helemaal mee eens.
Kleine aanvulling:
1.Vrouwlijke bediening op lawaai-makende hakken op harde vloer. Bediening moet onzichtbaar en geruisloos functioneren.
2.Bouwvallige,slechte,sfeerloze rookvoorziening is een blijk van minachting van de gast die als het aan hem/haar ligt niet meer terug komt.
Fred   |    |  29 juli 2011

Houd moeders aan boord met flexibiliteit

Reactie: @Cindy. Inderdaad! Ik werk al zeker 20 jaar parttime op deze manier en kan het zowel werknemer als werkgever aanraden. Het houdt de uitdaging en motivatie in je werk, want ik ben er wanneer mijn werk dat van mij vraagt (ook zonder dat men het vraagt) en ik maak nooit misbruik van een situatie. Werkgevers hebben mij dan ook altijd de flexibiliteit gegeven die ik nodig heb, zonder dat 1 van de partijen op kwaliteit van werk of leven hoeft in te leveren. Essentieel is wel dat je elkaar kunt vertrouwen en je levensstijl moet je aan willen passen aan de verdiensten van parttime werken. Je versterkt elkaar! HNW is voor mij dan ook enigzins een reeds bestaande manier van werken met een nieuwe naam.
Edith   |    |  29 juli 2011

Betere tariefopbouw zzpíer door minder tussenpartijen

Reactie: Uiteraard ben ik het eens met de vorige ' spreker' , praktijk wijst dus echter uit dat het zo niet werkt en tussenpartijen wel degelijk vaste percentages van het uurtarief rekenen. Alleen de wet kan hier iets aan wijzigen, aangezien de markt zich anders niet laat dicteren. Hoe rechtsgeldig is het dat igv een verlenging van een contract van een ZZP' er,...de tussenpartij zonder toegevoegde waarde blijft vangen ? Maw de ZZP' er in een wurgconstructie zit en daar om meerdere redenen niet uitkan, niet alleen vanwege hetgeld maar ook vanuit professionaliteit om zijn/haar opdrachtgever niet teleur te stellen ?
marc   |    |  22 juli 2011

Failliet: het einde of een nieuw begin?

Reactie: Moet je wel de medewerking van de bank hebben, want als ze daar je kop willen zien rollen, is het gebeurt. Zeker als er een ander voor hun grotere klant dreigt op te stappen.
De Neutrale   |    |  21 juli 2011

Houd moeders aan boord met flexibiliteit

Reactie: ''flexibiliteit en baanzekerheid biedt, plus hen de kans geeft hun vaardigheden optimaal in te zetten.''

Goh, is dat niet wat iedereen wel wil?!?
cindy jansen   |    |  18 juli 2011

Betere tariefopbouw zzpíer door minder tussenpartijen

Reactie: Het wordt hoog tijd dat een tussenpersonen meteen andere prijsstrategie gaat werken die meer overeenkomst met de toegevoegde waarde die ze leveren.

De tussenpersoon heeft de relatie, het contact met de opdrachtgever en kiest daarvoor een goede partij om de klus te klaren. Heeft dus een makelaarsfunctie.

Reken daarvoor, net als een makelaar in de onroerend goedwereld een vast bedrag dat gerelateerd is aan de waarde van de initiŽle (!) opdrachtduur, maar geen percentage van het uurtarief.

Elke maand een factuur maken kan tegen minimale kosten en staat in geen reele relatie tot de vergoeding vanuit het uurtarief die daarvoor moet worden afgestaan. Ook hier een kostendekkend reŽel bedrag per maand van max 10 euro per factuur voor rekenen i.p.v. percentage van uurtarief.

Last but not least, als een opdracht verlengd wordt is dat de verdienste van de ingezette ZZP-er die goed werk aflevert en niet die van de tussenpersoon, dus dan hoeft al helemaal geen vergoeding meer betaald te worden, alleen nog de echte kosten voor de administratie per maand.

Op deze manier houdt de ZZP-er die het werk doet, de opdrachtgever tevreden stelt, het meest over, en dat is niet meer dan gerechtvaardigd.
Jaap Schuddeboom   |    |  18 juli 2011

Klantgericht of niet: een strategische keuze

Reactie: De voorbeelden in het artikel van 'niet klantgerichte' ondernemingen stroken mijns inziens niet geheel met de waarheid.

Oliemaatschappijen besteden veel van hun omzet aan het productieproces, dat is zonder meer waar en goed. Maar dat ze geheel niet klantgericht zijn is wel wat te ver doorslaan. Kijk alleen maar naar de benzine- en en dieselproducten die minder milieubelastend zijn door meer kilometers per liter te leveren of die bi-fuel brandstoffen. Duidelijk een gevolg van veranderende marktvraag(= de klant) naar beter omgaan met schaarse fossiele bronnen.

Ook het andere voorbeelden de Dollar Tree, Aldi en Lidl is een bewuste keuze van die ondernemers: heel goed inspelend op een bepaalde marktvraag van een bepaald type kopers, zeker in deze economisch moeilijke tijden. (Bij de genoemde supermarkten zie je trouwens ook veel mensen die even later in hun luxe PC-Hooft-tractor stappen, maar dit terzijde)

Dat kanten de lagere prijs waarderen boven een mooie ingerichte winkel en/of goede locatie is een gevolg van de keuze voor het assortiment en de prijs door de ondernemer die bewust aan zijn klantengroep laat zien dat het goedkoop winkelen hier is.
Jaap Schuddeboom   |    |  18 juli 2011

Hotelkamers weer goedkoper geworden

Reactie: Hotelprijzen zijn nog steeds te hoog, en het serviceniveau in Nederland is nog steeds te laag.

In Duitsland zijn de hotelprijzen nog steeds 10-tallen procenten lager en wordt je echt beter geholpen.

Maar dat heeft puur te maken met de cultuur daar. Want het is daar veel normaler om tbv het werk te overnachten in een hotel ivm de afstanden.
Dat kennen we niet in Nederland, maar dat wordt ook in de hand gewerkt door de prijzen en servicegraad.

Maar dat is iets dat het hotelwezen in Nederland niet erkent, en daardoor blijven we in 'cirkels draaien' en zijn
blij met weer een procentpunt verbetering terwijl dat helemaal niets zegt.
JdeVries   |    |  18 juli 2011

Gun uw werknemer rust na topprestatie

Reactie: Gebrek aan appreciatie bij een goede prestatie is een goede reden om een nieuwe job te gaan zoeken.
Joe Brown   |    |  14 juli 2011

MVO: inspirerend en goed voor de zaak!

Reactie: Goed dat MVO op de kaart gezet wordt, graag wil ik aanhaken.
Wij zijn bezig met 3 initiatieven op het gebied van MVO.
1. Boek over diversiteitsmanagement, zoek nog kandidaten voor een interview (directie-niveau) over de visie en implementatie van DM in hun bedrijf.
2. Helpen van mensen, met en beperking, aan een baan. Wie heeft klussen in zijn bedrijf, die daarvoor in aanmerking komen, wij doen begeleiding etc.
3. Groen, monitoring van energieverbuik en inzichtelijk maken, verbaas je over de mogelijke kostendaling.

Maak MVO niet alleen een kreet, maar embed het in je bedrijf en verbaas je over de positieve resultaten !
Ben   |    |  8 juli 2011

Vergaderlocaties met een goed verhaal scoren

Reactie: Dit verhaal klopt als een bus! Dat is de reden waarom High Profile Uitgeverij, 2 jaar geleden het Jaarboek Inspirerende Locaties en de bijbehorende website www.inspirerendelocaties.nl heeft gelanceerd. Locaties met een doordacht concept, dat is waar men tegenwoordig wil vergaderen of trainen.
Roos Witjens   |    |  4 juli 2011

Van goed idee naar succesvol bedrijf

Reactie: Wat jullie hier met het artikel brengen is het spreekwoordelijke gat in de markt, no more no less. Ik vraag me af of de link naar de wibsite naar Connaxis in deze context meer belang heeft dan de feitelijke inhoud.
Dirk   |    |  30 juni 2011

AFM onderzoekt premie en nut van aov

Reactie: Moeten we dan toch niet een of andere basisdekking weer terughebben(oude WAZ)? Of moeten deze slechte dekkingen gewoonweg worden afgeschaft? Ik begreep uit het rapport dat de AFM meent dat deze verzekeringen en niet voldoende dekking bieden en tegen een te hoge prijs verkocht worden. Daarna beginnen ze natuurlijk ook weer terecht over de te hoge provisie. Nou die goedkope varianten hebben hele lage premies dus ook lage provisies...
AOV Oversluiten zonder provisie   |    |  29 juni 2011

AFM onderzoekt premie en nut van aov

Reactie: Leuke reacties op mijn bijdrage. Inderdaad, boekhouders houden zich (als het goed is!) bezig met coachen en mede(!)advisreen van kleine ondernemers. Waar niet is, verliest de koning (en: de ondernemer) zijn recht. 'Beter iets dan niets' (lees de volgende reactie) komt bekaaid uit wanneer 'de kwaal' blijvend is en 'helaas niet' onder de per definitie beperkte (!) omvang van de polisdekking valt. En inderdaad: de hedendaagse, VERSTANDIGE ondernemer is beter verzekerd dan de werknemer. Hoera, ondernemers hebben ten minste een keuze, werknemers niet. Althans, wanneer ondernemers niet alleen afgaan op louter op geld afrekenende boekhouders. Accountant of administrateur, boekhouders zijn het allemaal. Een GOEDE assurantie-adviseur biedt de keuze tussen premie betalen en verzekerd zijn. Nou, graag het laatste, zou ik zeggen.
Jan Sjoerd   |    |  28 juni 2011
128  129  130  131   ... 135
Internetondernemers kunnen niet meer zonder goede hosting
Het belang van een goede hosting voor een internetondnemer
Voeding voor de concentratie
B-vitamines (B1, B3, B6, B8, foliumzuur en B12) en vitamine C zijn goed voor de leerprestatie, de concentratie en spelen een rol bij het geheugen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken