Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Wat heeft u gestemd op 2 maart?

Reactie: vvd: stem altijd en in eerste plaats voor uw eigen portemonnee. en dan voor je eige spruitjes land. wat een verschrikkelijk dom volk zeg, ondernemers! ipv bruggen te slaan met allerhande mensen, solidair te zijn, gewoon maar domweg op die lulkoek van rutte en blonde greet stemmen. weinig verheffend, de benepen ondernemer in nl. zum kotzen! JdW
Jack de Weerdt   |    |  17 maart 2011

Werkgever moet verslaving werknemer leren herkennen

Reactie: Ingrid Weijnen kan lekker lullen. Weer zo iemand van de theorie die betaald wordt door de overheid waarschijnlijk. Werkgevers zijn niet voor niks werkgevers. Werken keihard aan iets wat ze zelf opgebouwd hebben met alle risico,s van dien, moeten ze nog al hun personeel in de gaten gaan houden ook. Dit soort onzin leren ze nu op de universiteiten e.d. Ga zelf eens iets opbouwen of beginnen ipv al dat theoretisch gelul. Als we allemaal dit zouden gaan doen bleven er weinig werkgevers over. En maar denken dat ze belangrijk zijn met hun mening. Ja, want ik heb er voor gestudeerd!!!! Zakkenvullers,sorry.
bert franken   |    |  17 maart 2011

Wat heeft u gestemd op 2 maart?

Reactie: Tot de jaren twintig van de vorige eeuw bestond het bestuur van de bv Nederland voor een groot deel uit vertegenwoordigers van familiebedrijven. Na invoering van het algemeen kiesrecht is de 'bestuursmacht' in handen gekomen van ambtenaren en wereldverbeteraars, Met alle gevolgen van dien! Er moeten meer 'ondernemers' en 'boerenverstand' in het door ambtenarij en 'pseudo-wijsheid' verziekte poldermodel.
ab h. bouvy   |    |  8 maart 2011

Wat moet u nou met een iPad als ondernemer? (video)

Reactie: Zie ook goede uitleg met tips beste apps hier:
http://www.werken20.nl/blogs-over-nieuwe-werken/productiviteit/7474/de-10-beste-zakelijke-ipad-apps/

BRein   |    |  6 maart 2011

Meer geld voor innovaties binnen MKB

Reactie: Los van de IPC is natuurlijk de WBSO regeling ook heel interessant. Vaak komt een bedrijf als deze gebruik maakt van de IPC ook voor WBSO in aanmerking.
WBSOburo   |    |  3 maart 2011

Vijf manieren om uw werknemers tevreden te houden

Reactie: Er is niets mis met deze tips, waar het in essentie om gaat is: aandacht voor je medewerkers.

Het kan met name voor 'kleine' werknemers lastig zijn om (voldoende) doorgroeimogelijkheden te bieden en in verband daarmee opleidingen aan te bieden.

Waar het werkelijk om gaat is dat de werkgever regelmatig in gesprek gaat met zijn medewerkers en afspraken maakt over de inzet van de medewerker voor de komende periode. Hierin horen ook eventueel afspraken over opleiding en de loopbaanmogelijkheden. Daarvoor is het wel noodzakelijk dat de werkgever een duidelijke visie heeft met betrekking tot de ontwikkeling van de organisatie in de nabije toekomst. Dit gebeurt in mijn ervaring veelal te weinig zodat niet of onvoldoende duidelijk is welke kwaliteiten in de toekomst nodig zijn voor de organisatie.

Hoe ontwikkelt de organisatie zich, welke kwaliteiten zijn daarvoor nodig, hoe kunnen medewerkers zich daarvoor voldoende kwalificeren, zijn daarbij belangrijke vragen.

Het faciliteren van de processen kan pas in beeld komen als
de processen zelf in beeld zijn gebracht.

Ik heb een artikel op mijn blog geplaatst dat hierop verder borduurt, zie http://www.mearas.nl/blog/wat-maakt-hrm-effectief-in-kleine-bedrijven/
Jos   |    |  3 maart 2011

Vijf manieren om uw werknemers tevreden te houden

Reactie: Helemaal eens met bovenstaande tips om een aantrekkelijke werkgever te blijven dan wel aantrekkelijk te zijn voor werkzoekenden.

Echter hoe faciliteer je de tips 1, 2 en 5 aan 'de achterkant'? Voor organisaties tot 30 man is het bijkomende proces- en papierwerk nog redelijk te overzien, voor organisaties groter dan 50 mdw al een behoorlijke uitdaging.

Hiervoor zijn in de markt een aantal slimme oplossingen ontwikkeld, gecombineerd met een mooi HR portal aan de voorkant leidt dit tot Tip 6: Presenteer je als een 'Moderne Werkgever'. Getriggerd? http://www.raet.nl/Producten/Raet%20Online.aspx
Arien   |    |  1 maart 2011

Ondernemer voelt steeds meer voor het nieuwe werken

Reactie: Hét technologische middel om 'het nieuwe werken' mogelijk te maken.
Hendrik   |    |  1 maart 2011

Ondernemer voelt steeds meer voor het nieuwe werken

Reactie: Een interessante workshop rondom de voor- en nadelen van Het Nieuwe Werken &Integriteit:
ww.youtube.com/watch?v=3GtlIMtkCtk
Eugene Ligtvoet   |    |  1 maart 2011

Checklist: E-mailetiquette

Reactie: Nuttig, maar niet genoeg allesomvattend: bericht lengte, text indeling, gebruik bijlages, rekening houden met PDA's (kleine scherm, etc), smilies, gebruik leestekens, emailgebruik tov en als alternatief voor formele brief, afkortingen, casual tekst en afkortingen (onderscheid tussen informeel en formeel is vaak onduidelijk), gebruik van auto-links (bijv telnrs en website/-adres)... ?
wilco   |    |  21 februari 2011

Milieubewust verpakken geen prioriteit bij webwinkeliers

Reactie: De verpakking dient het juiste gevoel over te brengen bij de ontvanger.

Kleur, uitstraling en kwaliteit zijn belangrijk.
Bart Hulsegge   |    |  21 februari 2011

Checklist: Leiderschapsstijlen

Reactie: Mooi allemaal theorie over leiderschap, authentiek gedrag, doelen stellen en gedrag beinvloeden welke stijl, who cares. Hoe gemakkelijk en leuk kan leiderschap zijn?!
André   |    |  15 februari 2011

Check uw telefoonrekening!

Reactie: Er staan kostenposten op die mij onbekend zijn of niet te controleren zijn. Ga je bellen voor nadere uitleg sta je lang in de wacht en geef het omwille van tijd en kosten op.
E.M.T. Klutman   |    |  10 februari 2011

Hoe staat u tegenover het kabinet Rutte?

Reactie: De eerste indruk is erg goed!
Jolanda   |    |  10 februari 2011
127  128  129   ... 130
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken