Ondernemen met de beste ondersteuning

Reacties

Leasing en factoring kunnen soelaas bieden in financieringsbehoefte

Ik ben het eens met Michiel. Wat betreft het imago van factoring, deze is snel aan het verbeteren. Onbekend maakt onbemind maar steeds meer ondernemers maken gebruik van Factoring en ervaren het gemak hiervan. Uiteraard is het noodzakelijk om naast de kosten van Factoring ook goed te letten op de betrouwbaarheid van de Factor, tenslotte neemt deze contact op met de klant. Er is online goede informatie beschikbaar waar het gaat om de verschillende vormen van factoring en naast ondernemers spreek ik ook steeds vaker Accountants en bedrijfsadviseurs.

Harry Marchal  |    |  29 oktober 2013

Alternatieve financieringsvormen nog niet volwassen

Alternatieve Financieringsvorm klinkt alsof het geen gangbare oplossing is. Dat maakt naar mijn mening ook dat ondernemers er huiveriger door zijn. Ook voor de ''crisis'' waren er al andere manieren van financiering die soms beter aansloten bij de kredietbehoefte, alleen was de Nederlandse ondernemer erg gehecht aan zijn bankrelatie. Steeds vaker verneem ik echter dat die afhankelijk van één punt van financiering als een beperking wordt ervaren. Dit is het moment om ondernemend Nederland te tonen dat andere financiering dan bankfinanciering ook een goede oplossing kan bieden. Overigens vind ik dat Factoring en Leasing nationaal en internationaal al hun waarde hebben getoond en nauwelijks nog alternatieve financiering kan worden genoemd. En ook voor bedrijven met een omzet minder dan €250.000,- komen daarvoor in aanmerking.

Harry Marchal  |    |  29 oktober 2013

Vriendelijke aanmaning werkt beter dan boze brief

Interessant om te weten is of deze uitkomsten gelden voor zowel Business to Consumer en Business to Business, of alleen voor Business to Consumer?

Mannes Westhuis  |    |  29 oktober 2013

Vijf mythes over mobiel shoppen onthuld

Interessant artikel; aardige stellingen ontkracht; jammer van de anonieme auteur/redacteur, dat verwacht je niet bij B2B artikelen.

Groet van

Isaac

Isaac  |    |  24 oktober 2013

‘Tariefsverlaging box 2 leidt niet tot gewenste belastingopbrengst’

wat is toch de ratio achter dit soort denken van de overheid/ belastingdienst?
Zoo slecht op de hoogte? Is het wel denken of gewoon dom gedrag? Gestuurd vanuit een onderdrukte onderbuik?

Of hebben we nog niet door dat het sanctie denken eindelijk moet worden veranderd in stimulerings denken?

We hebben ook niet in de gaten dat we discriminerend zijn naar rassen.

Moet ons door de buitenwacht worden gerapporteerd.

Ton  |    |  21 oktober 2013

Starters verdienen meer dan gevestigde zelfstandigen

Goed dat de cijfers bekend worden. Het CBS heeft ze onlangs ook weer bekend gemaakt (ik meen op 30 september j.l.)

Ik ben vooral benieuwd naar de uitleg.
Een aantal redenen kan ik wel invullen, maar dat zou interpretatie zijn.

Voor degenen die graag willen starten, adviseer ik naar de startersdag te gaan. Die is op zaterdag 2 november a.s.

Barry Mooibroek

BHJ Mooibroek AA RAB | ACMO Accountants + Belastingadviseurs  |    |  16 oktober 2013

Verzekeraar en gedupeerde ondernemer uit Zwanenburg vinden oplossing

Witteboordencriminaliteit door verzekeraars bij brandschade. Verzekeren van bedrijf brandschade wordt onnodig.Va 2014 wordt ook de vervolgschade op de verzekerde verhaald door verzekeraar, er hoeft niet eens onzorgvuldigheid worden aangetoond! Onzorgvuldigheid door verzekeraar zoals Unive en Interpolis vanwege onterecht afwijzen dekking wordt niet bestraft. Geen schadevergoeding voor verzekerde procedure om dekking te verkrijgen. BRAND WORDT SYNONIEM VOOR FAILLISSEMENT,

Henny Groote  |    |  16 oktober 2013

\'Ondernemers gaan miljoenen extra betalen bij brand\'

Verzekeren van bedrijf brandschade onnodig.Va 2014 wordt ook de vervolgschade op de verzekerde verhaald door verzekeraar, er hoeft niet eens onzorgvuldigheid worden aangetoond! Onzorgvuldigheid door verzekeraar zoals Unive en Interpolis vanwege onterecht afwijzen dekking wordt niet bestraft. Geen schadevergoeding voor verzekerde voor gerechtelijke procedure om dekking te verkrijgen. BRAND WORDT SYNONIEM VOOR FAILLISSEMENT, herbouw onmogelijk door handelswijze verzekeraar onterecht afwijzen dekking. Daarna afrekening na uitspraak rechter op dagwaarde is 50% vd verzekerde som?

Henny Groote  |    |  16 oktober 2013

Meer dan de helft van het MKB investeert in innovatie

Goed dat er onderzoek wordt verricht naar de mate van innovaties. Het meldt de ondernemer de mogelijke zwaktepunten en hij/zij kan daarop inspelen.

Inderdaad herken ik tijdgebrek als veelgehoord argument. Want men is nu al druk om de spreekwoordelijke ballen in de lucht te houden...
Naast de genoemde knelpunten zie ik in de praktijk nog een aandachtspunt:
- naïviteit of angst: het gaat toch goed, of, als ik geschoren wordt moet ik stilzetten.
En dat terwijl er zoveel te winnen valt...
Barry Mooibroek

BHJ Mooibroek AA RAB | ACMO Accountants + Belastingadviseurs  |    |  12 oktober 2013

Online marketing ondergeschoven kindje voor MKB\'er

Dit bericht is op twee manieren te lezen en ik kies graag voor de positieve kant.

Er liggen nog heel veel kansen om hogere omzetten voor MKB ondernemers te realiseren voor het oprapen!

Marc de Groot  |    |  5 oktober 2013

Subtiele trucs om debiteuren aan te zetten tot betaling

Goed verhaal.
Realiseer je daarbovenop dat geoptimaliseerd creditmanagement positief werkt voor het oordeel van banken en andere financiers. Het levert een betere Riskrating op!

m.h.j. werkman  |    |  3 oktober 2013

Vijf vragen voorafgaand aan de keuze voor een salarisverwerker

Leuk om te zien dat dit onderwerp leeft en dank voor de aanvullingen. Hieruit blijkt in ieder geval dat het verstandig om niet over ��n nacht ijs te gaan voordat je over gaat tot uitbesteding.

Wilco van Leest
Product Marketeer

Wilco van Leest  |    |  3 oktober 2013

Vijf vragen voorafgaand aan de keuze voor een salarisverwerker

Ik ben het eens met de aanvulling van mevrouw Van Mook (zonder daarbij een uitspraak te doen over haar bedrijf). Zij raakt het punt dat ik ook probeer te benadrukken: het persoonlijk contact is noodzakelijk, zeker in het MKB. Dat ontbreekt nog wel eens bij 'bulkverwerkers'.

Barry Mooibroek

BHJ Mooibroek AA RAB | ACMO Accountants + Belastingadviseurs  |    |  3 oktober 2013

Vijf vragen voorafgaand aan de keuze voor een salarisverwerker

Wilco raakt hierbij inderdaad de juiste punten. Ter aanvulling zou ik hierbij aan willen geven dat HR en Salarisadministratie naar mijn inzicht onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Binnen HR (arbeidsvoorwaarden, in-en uitdienst van medewerkers, pensioenregelingen maar ook verzuim en verlof) wordt mede de basis gelegd voor de Salarisadministratie. Een geïntegreerd online applicatie die beide administraties ondersteunt is zeer overzichtelijk en efficient. Je hebt als klant altijd je actuele informatie voor handen. Daarnaast werken wij met een direct contactpersoon die de klant van A tot Z bedient. Zoals bij zelf doen moet uitbesteden ook persoonlijk zijn.

Miranda van Mook  |    |  3 oktober 2013
Vorige  |  
126  127  128  129  ...  169