Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Arbeidsongeschiktheidsverzekering zelfstandigen in strijd met Europees recht

Reactie: Goed nieuws dit, zzp-ers zitten helemaal niet te wachten op een AOV. Als zelfstandige moet je ook 'zelfstandig' kunnen kiezen óf en hoe je je wilt verzekeren.
Caroline van Aart   |    |  3 juni 2020

Arbeidsongeschiktheidsverzekering zelfstandigen in strijd met Europees recht

Reactie: Goed dat hier aandacht aan besteed wordt. Veel zzp'ers willen inderdaad helemaal geen AOV en de verzekeringspremies zijn veels te hoog. Als het wel verplicht wordt, dan moeten de premies veel lager worden.
Aovcentrum.nl   |    |  2 juni 2020

Hausse aan corona studentenbanen verwacht door versoepeling maatregelen vanaf 1 juni

Reactie: Ben je student dan kan je in de vakantie hard werken, maar je kan ook slim zijn. Als je een vakantiebaan hebt en er wordt loonheffing ingehouden dan kan je die aan het einde van het jaar terugvragen. Enige dat je moet doen is aangifte Inkomstenbelasting doen via je Digid.
peter zzp-boekhouding   |    |  30 mei 2020

Eindelijk snel internet in buitengebieden

Reactie: Ben ik inderdaad met je eens. Alle gebeurd tegenwoordig online en iedere huishouden moet gebruik kunnen maken van snel internet.
Ikvergelijkonline   |    |  29 mei 2020

De vier grootste misverstanden over alternatieve financieringsoptie ‘factoring’

Reactie: Beste Rob Retèl,

Laat ik voorop stellen dat ik het waarschijnlijk niet begrijp.

Maar er zijn twee oorzaken die de cashflow negatief beïnvloeden
Er is géén omzet / omzet loopt terug of er is een inadequate incasso Procedure.

Nu kan ik erin komen dat men ivm traag betalende Klanten de incasso procedure uit besteed.
Maar behalve dat de factuur “voorgeschoten” wordt zie ik geen financiering of verbetering van de klant relatie.Immers de incasso wordt over jouw factuur gevoerd dus een “verstoring” verstoord de relatie hoe dan ook. Daarbij komt dat slecht of niet betalende klanten feitelijk geen klant relatie willen respectievelijk geen klant zijn.

Belangrijk is ook de toevoeging krediet verzekering is dodelijk daar deze immers beslist wie wel en niet in aanmerking komt en voor hoeveel er geleverd mag worden.
Zeker als het niet goed gaat (geen omzet) wil men omzet en geen handrem!

Overigens géén omzet, niets te factureren, geen factoring!
Dus alleen bij omzet en cashflow die stagneert door trage betaling biedt factoring een oplossing (maar dan niet in combi met de krediet verzekering, die dient alleen om het risico voor de factoringmaatschappij te beperken en de investeerders er achter zitten)

Factoring geeft je dus geen extra geldmiddelen

Alex   |    |  25 mei 2020

Meer omzet bouwsector

Reactie: Ja, grootste gedeelte eerste kwartaal waren er nog geen maatregelen. Ik vrees voor de cijfers van het tweede kwartaal.
Remco Krebaum   |    |  25 mei 2020

De vier grootste misverstanden over alternatieve financieringsoptie ‘factoring’

Reactie: Beste Rob Retèl,

Laat ik voorop stellen dat ik het waarschijnlijk niet begrijp.

Maar er zijn twee oorzaken die de cashflow negatief beïnvloeden
Er is géén omzet / omzet loopt terug of er is een inadequate incasso Procedure.

Nu kan ik erin komen dat men ivm traag betalende Klanten de incasso procedure uit besteed.
Maar behalve dat de factuur “voorgeschoten” wordt zie ik geen financiering of verbetering van de klant relatie.Immers de incasso wordt over jouw factuur gevoerd dus een “verstoring” verstoord de relatie hoe dan ook. Daarbij komt dat slecht of niet betalende klanten feitelijk geen klant relatie willen respectievelijk geen klant zijn.

Belangrijk is ook de toevoeging krediet verzekering is dodelijk daar deze immers beslist wie wel en niet in aanmerking komt en voor hoeveel er geleverd mag worden.
Zeker als het niet goed gaat (geen omzet) wil men omzet en geen handrem!

Overigens géén omzet, niets te factureren, geen factoring!
Dus alleen bij omzet en cashflow die stagneert door trage betaling biedt factoring een oplossing (maar dan niet in combi met de krediet verzekering, die dient alleen om het risico voor de factoringmaatschappij te beperken en de investeerders er achter zitten)

Factoring geeft je dus geen extra geldmiddelen

Alex   |    |  25 mei 2020

Positief denken is de sleutel tot succes

Reactie: Belangrijk in ons vakgebied om mensen die lange tijd aan het solliciteren zijn een positieve mindset te geven. Vind de tips zoals 'erger dan hoe ik het toen verknald hebt, kan sowieso niet' een hele goede.
Jorn van Raak   |    |  25 mei 2020

Positief denken is de sleutel tot succes

Reactie: Er zijn veel sleutels: positief denken, hard werken, goede mensen /dienstverleners om je heen verzamelen.
Qinterpreter   |    |  23 mei 2020

Vijf tips om van SEO een succes te maken

Reactie: Leuk artikel! Uit ervaring weet ik dat deze 5 tips kloppen. Wel goed om het zoekwoord echt op de juiste manier in de content te verwerken. Doe je dit niet, dan zal je nog steeds niet hoog komen in de zoekresultaten.
Guido Tijmensen   |    |  21 mei 2020

Zo bepaalt u of uw debiteurenbeheer zelf gaat doen of wilt uitbesteden

Reactie: Zeer interessant artikel, dank u wel!
Gaunter   |    |  19 mei 2020

Hoe werkt u in de juiste houding achter een computer of laptop?

Reactie: Een goed scherm qua grootte en helderheid helpt ook veel om langere tijd gezond achter de computer te kunnen werken.
Computer Reparatie   |    |  14 mei 2020

Hieraan herkent u een goede SEO-tekstschrijver

Reactie: Eens met de reacties hierboven! Goede content is ontzettend belangrijk voor SEO! Veel bedrijven huren daarvoor een influencer in tegenwoordig.
Kim   |    |  11 mei 2020

Kwart retailers maakt zich geen zorgen over continuïteit

Reactie: De webwinkels hebben in tijden van corona goed gewerkt, ook hier valt het af te wachten indien de winkels terug open gaan. Twee compenserende vaten.
bopets   |    |  9 mei 2020
1  2  3  4  5   ... 142
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De scheidslijn tussen succes en ellende is dun als je jouw devil inside niet onder ogen komt. Dan saboteer je jezelf en anderen, met grote gevolgen voor jou, je familie, je vrienden en de mensen aan wie je wellicht leiding geeft. Het beoefenen van introspectie is dan ook de belangrijkste vaardigheid die wij in ons leven kunnen inzetten.
Lees verderMeer boeken