Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde

Reactie: Houd vooral de organisaties met vastgoedbeleggingen die op actuele waarde gewaardeerd worden in de gaten.

Het zijn deze organisaties die eigenlijk ieder jaar (maar in de praktijk eens in de drie jaar) een taxatie van de vastgoedbeleggingen uit laten voeren.

De taxaties is veelal gebaseerd op de verdisconteerde huurstromen. Daar de vooruitzichten voor huurstromen (-) en de disconteringsvoet (+) in een voor de taxatie niet positieve richting bewegen, ligt het in de lijn der verwachting dat aanzienlijke negatieve herwaarderingen doorgevoerd gaan worden.
Marianne Tarpa   |    |  18 september 2020

Nederlandse MKB aan de Europese top qua digitalisering

Reactie: Ik kom vaak in Spanje en word vaan benaderd door Duitse bedrijven. De Duitse bedrijven willen links ruilen of kopen op mijn sites die hoog ranken in Google.

In Spanje investeert het gros liever niet in de website. Ze willen direct resultaat en seo is van de lange adem. Daarnaast blijkt de Spanjaard minder snel naar een site te zoeken.

Je zou denken in Spanje is dus nog veel te veranderen en te verdienen, is geprobeerd, maar die cultuur verander je niet zo snel.
peter de zzp-boekhouder   |    |  17 september 2020

Let op! Nog maar twee weken de tijd om betaalde transitievergoeding terug te krijgen

Reactie: Vanwege de kosten van de transitievergoeding beëindigen werkgevers vaak niet het dienstverband na 2 jaar ziekte. Het UWV helpt dan, hier kan je als werkgever ontslag aanvragen.

De zieke werknemer heeft dan recht op een transitievergoeding.

De Regeling compensatie transitievergoeding komt juist nu in coronatijd goed van pas. Vele werkgevers zitten te springen om wat extra liquide middelen.
peter zzp.boekhouder   |    |  16 september 2020

De toegevoegde waarde van kantoor

Reactie: Hoe zit het met mijn kantoor, als kleine zelfstandige, aan huis?
Er zullen ongetwijfeld faciliteiten en vergoedingen worden verleend aan werknemers. Kan ook ik nu eindelijk iets van mijn kosten aftrekken?
Leo Verweij   |    |  15 september 2020

De toegevoegde waarde van kantoor

Reactie: Hoe zit het met mijn kantoor, als kleine zelfstandige, aan huis?
Er zullen ongetwijfeld faciliteiten en vergoedingen worden verleend aan werknemers. Kan ook ik nu eindelijk iets van mijn kosten aftrekken?
Leo Verweij   |    |  15 september 2020

30 procent van de ondernemers krijgt geen proactief advies van accountant

Reactie: Juist in deze tijd is de zzp-boekhouder/accountant meer in staat om pro-actief te adviseren. Ondernemers willen vaak snel antwoord hebben op de vraag: waar staat mijn bedrijf? Waar moet ik rekening mee houden aan te betalen belasting? Moet ik nog gaan investeren, zo ja, uit mijn liquide middelen of met een lease? Krijg ik dan investeringsaftrek?

Antwoord op die vragen is dankzij de digitale administratie snel te geven. Als de zzp’er naar de bank moet voor een lening of hypotheek heeft hij anno 2020 direct alle info op een rij.

Hieruit zijn ook heel goed pro-actieve adviezen te geven.
Peter   |    |  14 september 2020

Aan welke van de zeven social media-zonden maakt u zich schuldig?

Reactie: Mooi herkenbaar artikel met goede tips!
Het is zo belangrijk om te weten waar je voor staat en wat je wilt uitstralen. Daarnaast is het belangrijk om je te verdiepen wie jouw ideale klant is en op welke social media kanalen zij zich bevinden. Je past je uitingen aan, aan het betreffende social media kanaal. Insta staat bekend om het visuele aspect en wat minder tekst, LinkedIn daarentegen nodigt uit om zowel tekst als visueel de lezer uit te dagen.
Caroline van Aart   |    |  10 september 2020

Interesse in tweedehands auto’s groeit sterk, prijs daalt

Reactie: Een auto op de zaak zetten die 15 jaar of ouder si, is fiscaal zeer slim.

Stel u koopt een 15 jaar oude Audi A6 met slechts 180.000 km op de teller op voor € 3.500. De bijtelling voor deze auto bedraagt 35% van € 3.500 is € 1.225 per jaar.

Het kost u netto € 637 per jaar, uitgaande van een belastingtarief van 52%.

Als u deze aankoop vergelijkt met een nieuwe Audi A6, dan is de catalogusprijs € 61.600. De bijtelling komt dan uit op een bedrag van € 13.550 per jaar. Netto is dat ruim € 7.000.
peter de zzp-boekhouder   |    |  7 september 2020

Zakelijke Dienstverlening krimpt met zes procent in 2020

Reactie: Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Maar de geschiedenis leert dat de uitzendsector ook weer als eerste opveert na een crisis.

In het verleden was hun mantra altijd 'Hoe groter de daling, hoe meer de uitzendsector straks ook weer zal groeien.'

De vraag is of dat nu na de coronacrisis of in 2021 ook zo zal zijn.
peter zzp.boekhouder   |    |  3 september 2020

Aantal faillissementen in Nederland stijgt met een derde in 2020

Reactie: steunmaatregelen – zoals de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid (NOW-regeling) en de Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo-regeling) zijn zeer belangrijk geweest. Het is voor veel bedrijven een doekje voor het bloeden, een paracetamolletje.

De bedrijven die en nog btw moeten betalen en Inkomstenbelasting over 2018! en 2019 zijn er legio.

De hausse aan faillissementen komt rond de jaarwisseling. Het is te hopen dat veel ondernemers hun vof of eenmanszaak op tijd hebben omgezet naar een bv, anders zijn ze ook privé de klos.
Peter   |    |  2 september 2020

Werken zonder stress heeft voordelen voor werkgever en werknemer

Reactie: Als ik het goed lees gaat het vooral om Time Management en de tijdverspillers en tijdverslinders.

Door thuis te werken werk je m.i. al stressvrijer en als je kan ontspannen door sport of yoga dan los je ook al wat opgekropte energie uit het lichaam op.

In de natuur doet een hert dat is achternagezeten door een tijger en dat heeft overleefd dat automatisch, die zie je dan trillen.

Alle energie ontlaadt zich. Wij houden dat vaak vaste n daar komen blessures en of ziektes van.
peter de zzp-boekhouder   |    |  31 augustus 2020

Werken zonder stress heeft voordelen voor werkgever en werknemer

Reactie: Als ik het goed lees gaat het vooral om Time Management en de tijdverspillers en tijdverslinders.

Door thuis te werken werk je m.i. al stressvrijer en als je kan ontspannen door sport of yoga dan los je ook al wat opgekropte energie uit het lichaam op.

In de natuur doet een hert dat is achternagezeten door een tijger en dat heeft overleefd dat automatisch, die zie je dan trillen.

Alle energie ontlaadt zich. Wij houden dat vaak vaste n daar komen blessures en of ziektes van.
peter de zzp-boekhouder   |    |  31 augustus 2020

Uitgaven aan zomervakantiereizen vlakken af

Reactie: Toch zonde dat mensen steeds vaker voor een cruisevakantie kiezen. Met veel te veel mensen op een schuitje gevangen zitten. Backpacken geeft toch veel meer vrijheid?
Backpack info   |    |  28 augustus 2020

Herstel MKB op het spel

Reactie: MKB'ers moeten nu toveren om liquide te blijven. Hun aangifte Inkomstenbelasting 2019 in 2021 betalen, BTW uitstellen, privé nog minder uitgeven, geen vakantie om de kop nog boven water te houden. En ze zijn afhankelijk van de steun van de overheid. Nu nog minder gaat worden is het lenen of stoppen.

Bedrijven kunnen de verruimde BKMB-C gebruiken voor overbruggingskrediet of verhoging van hun rekening-courantkrediet, oftewel het bedrag dat zij ‘rood mogen staan.
peter boekhouder-zzp   |    |  28 augustus 2020
1  2  3  4  5   ... 149
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Gegarandeerd meer klanten, dat is een stevige uitspraak! Na het lezen van dit boek weet je dat het kan. Ontdek hoe je jezelf op de kaart zet en met no budgetmarketing razendsnel groeit.
Lees verderMeer boeken