Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

De vier grootste misverstanden over alternatieve financieringsoptie ‘factoring’

Reactie: Beste Rob Retèl,

Laat ik voorop stellen dat ik het waarschijnlijk niet begrijp.

Maar er zijn twee oorzaken die de cashflow negatief beïnvloeden
Er is géén omzet / omzet loopt terug of er is een inadequate incasso Procedure.

Nu kan ik erin komen dat men ivm traag betalende Klanten de incasso procedure uit besteed.
Maar behalve dat de factuur “voorgeschoten” wordt zie ik geen financiering of verbetering van de klant relatie.Immers de incasso wordt over jouw factuur gevoerd dus een “verstoring” verstoord de relatie hoe dan ook. Daarbij komt dat slecht of niet betalende klanten feitelijk geen klant relatie willen respectievelijk geen klant zijn.

Belangrijk is ook de toevoeging krediet verzekering is dodelijk daar deze immers beslist wie wel en niet in aanmerking komt en voor hoeveel er geleverd mag worden.
Zeker als het niet goed gaat (geen omzet) wil men omzet en geen handrem!

Overigens géén omzet, niets te factureren, geen factoring!
Dus alleen bij omzet en cashflow die stagneert door trage betaling biedt factoring een oplossing (maar dan niet in combi met de krediet verzekering, die dient alleen om het risico voor de factoringmaatschappij te beperken en de investeerders er achter zitten)

Factoring geeft je dus geen extra geldmiddelen

Alex   |    |  25 mei 2020

Meer omzet bouwsector

Reactie: Ja, grootste gedeelte eerste kwartaal waren er nog geen maatregelen. Ik vrees voor de cijfers van het tweede kwartaal.
Remco Krebaum   |    |  25 mei 2020

De vier grootste misverstanden over alternatieve financieringsoptie ‘factoring’

Reactie: Beste Rob Retèl,

Laat ik voorop stellen dat ik het waarschijnlijk niet begrijp.

Maar er zijn twee oorzaken die de cashflow negatief beïnvloeden
Er is géén omzet / omzet loopt terug of er is een inadequate incasso Procedure.

Nu kan ik erin komen dat men ivm traag betalende Klanten de incasso procedure uit besteed.
Maar behalve dat de factuur “voorgeschoten” wordt zie ik geen financiering of verbetering van de klant relatie.Immers de incasso wordt over jouw factuur gevoerd dus een “verstoring” verstoord de relatie hoe dan ook. Daarbij komt dat slecht of niet betalende klanten feitelijk geen klant relatie willen respectievelijk geen klant zijn.

Belangrijk is ook de toevoeging krediet verzekering is dodelijk daar deze immers beslist wie wel en niet in aanmerking komt en voor hoeveel er geleverd mag worden.
Zeker als het niet goed gaat (geen omzet) wil men omzet en geen handrem!

Overigens géén omzet, niets te factureren, geen factoring!
Dus alleen bij omzet en cashflow die stagneert door trage betaling biedt factoring een oplossing (maar dan niet in combi met de krediet verzekering, die dient alleen om het risico voor de factoringmaatschappij te beperken en de investeerders er achter zitten)

Factoring geeft je dus geen extra geldmiddelen

Alex   |    |  25 mei 2020

Positief denken is de sleutel tot succes

Reactie: Belangrijk in ons vakgebied om mensen die lange tijd aan het solliciteren zijn een positieve mindset te geven. Vind de tips zoals 'erger dan hoe ik het toen verknald hebt, kan sowieso niet' een hele goede.
Jorn van Raak   |    |  25 mei 2020

Positief denken is de sleutel tot succes

Reactie: Er zijn veel sleutels: positief denken, hard werken, goede mensen /dienstverleners om je heen verzamelen.
Qinterpreter   |    |  23 mei 2020

Vijf tips om van SEO een succes te maken

Reactie: Leuk artikel! Uit ervaring weet ik dat deze 5 tips kloppen. Wel goed om het zoekwoord echt op de juiste manier in de content te verwerken. Doe je dit niet, dan zal je nog steeds niet hoog komen in de zoekresultaten.
Guido Tijmensen   |    |  21 mei 2020

Zo bepaalt u of uw debiteurenbeheer zelf gaat doen of wilt uitbesteden

Reactie: Zeer interessant artikel, dank u wel!
Gaunter   |    |  19 mei 2020

Hoe werkt u in de juiste houding achter een computer of laptop?

Reactie: Een goed scherm qua grootte en helderheid helpt ook veel om langere tijd gezond achter de computer te kunnen werken.
Computer Reparatie   |    |  14 mei 2020

Hieraan herkent u een goede SEO-tekstschrijver

Reactie: Eens met de reacties hierboven! Goede content is ontzettend belangrijk voor SEO! Veel bedrijven huren daarvoor een influencer in tegenwoordig.
Kim   |    |  11 mei 2020

Kwart retailers maakt zich geen zorgen over continuïteit

Reactie: De webwinkels hebben in tijden van corona goed gewerkt, ook hier valt het af te wachten indien de winkels terug open gaan. Twee compenserende vaten.
bopets   |    |  9 mei 2020

Hieraan herkent u een goede SEO-tekstschrijver

Reactie: Volledig mee eens, een goede tekstschrijver kent de knepen van het vak. Een dierenliefhebber zal zeker wel betere seo teksten schrijven voor een dieren website.
hond je   |    |  9 mei 2020

BV als rechtsvorm kan onderneming redden

Reactie: Door de coronacrisis zijn er een aantal ZZP'ers die voor de bv kiezen. Normaal adviseren wij een bv evt. bij een nettowinst van 150k. Of vanwege aansprakelijkheid voor schulden. een aantal ZZP'ers kiezen voor
rechtsbescherming die dit geeft bij een mogelijk faillissement.
peter boekhouder haarlem   |    |  8 mei 2020

E-bike van de zaak: dit is wat u moet weten

Reactie: Vergeet de batterij niet. In een keuze voor een elektrische fiets is ook de keuze voor de accu cruciaal. De accu vormt namelijk het belangrijkste onderdeel van de elektrische fiets. De accu voor uw elektrische fiets kan, door middel van goed onderhoud en de nodige aandacht, ongeveer drie tot zeven jaar mee. Toch dient u er rekening mee te houden dat de accucapaciteit afneemt door de jaren heen.
e-bike   |    |  6 mei 2020

Keer veilig terug naar de werkplek

Reactie: Geachte mevrouw, heer. Waar vind ik de tabel terug waarnaar u verwijst in het artikel “Keer veilig terug naar de werkplek.” Alvast bedankt voor uw reply. Met vriendelijke groet. An Geschier
An Geschier   |    |  6 mei 2020
1  2  3  4  5   ... 142
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De scheidslijn tussen succes en ellende is dun als je jouw devil inside niet onder ogen komt. Dan saboteer je jezelf en anderen, met grote gevolgen voor jou, je familie, je vrienden en de mensen aan wie je wellicht leiding geeft. Het beoefenen van introspectie is dan ook de belangrijkste vaardigheid die wij in ons leven kunnen inzetten.
Lees verderMeer boeken