Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Reacties

Wanneer schakelt u als ondernemer een deurwaarder in?

Reactie: Deurwaarders zijn er op uit om de economie en de mensheid te vernietigen. Ik raad u aan om in gesprek te gaan met uw debiteur en kijk wat er aan de hand is beter wat water bij de wijn dan dat uw naam door de deurwaarder in het slijk wordt gehaald
Bart   |    |  14 november 2018

Douaneplatform en flowchart helpen mkb’ers bij Brexit-voorbereidingen

Reactie: Blijf het jammer vinden dat de VK de EU gaat verlaten. Het is wel handig om al op tijd te weten wat voor formulieren je moet invullen voor in- en export.
Harm   |    |  6 november 2018

De kracht van fora voor bedrijven

Reactie: Het is belangrijk om als website zo zichtbaar mogelijk te zijn. Een fora is hier een prima oplossing voor!
Ferry   |    |  4 november 2018

Nieuwe financieringswijzer IMK helpt ondernemers bij financieringsaanvragen

Reactie: Best handig om al de verschillende financieringsmogelijkheden naast elkaar te zien en te kunnen vergelijken.
Rick   |    |  2 november 2018

Mannen zekerder over zzp-schap dan vrouwen

Reactie: Een reden waarom een vrouwelijk zzp-klant van mij de switch maakte van zzp' ers schap naar werknemer was niet vanwege minder opdrachten maar was vanwege het kiezen van de zekerheid dat elke maand op dezelfde dag het salaris zou worden overgemaakt. Ze hadden een huis gekocht en hij was al langer zzp' er en moest vaak lang wachten. Zij moest ook 6-10 weken wachten op betaling. Met een tweede kind in aantocht en een nieuw huis koos ze voor het werknemerschap.
peter zzpboekhouding   |    |  2 november 2018

Vijf trucs om u tijdens het werk af te sluiten

Reactie: Allemaal zeer nuttige tips. Zal eraan denken de volgende keer dat het rumoerig is op kantoor
Kasper   |    |  31 oktober 2018

Ondernemers zien kansen in Afrika

Reactie: Dit is inmmiddels wel ontdekt door oa. de chinezen
rondreis krugerpark   |    |  30 oktober 2018

Inspectie SZW ontrafelt schijnconstructies

Reactie: Wel jammer hoor dat er zo misbruik word gemaakt van mensen
Kasper   |    |  30 oktober 2018

Zzp'er sportiever en actiever dan gemiddelde Nederlander

Reactie: Maar werken de ZZP'ers door omdat ze geen verzekering hebben of hadden ze zo-wie-zo door gewerkt?
Kasper   |    |  29 oktober 2018

Welke sport past het beste bij uw beroep?

Reactie: Zolang je maar blijft bewegen. Wandelen is al voldoende. Elke dag een stukje van 15 tot 20 minuten.
diëtiste heemstede   |    |  27 oktober 2018

Checklist: Kantoorverhuizing

Reactie: Mooie checklist!
Bart   |    |  26 oktober 2018

Zzp'er sportiever en actiever dan gemiddelde Nederlander

Reactie: Mooi enquete van Centraal Beheer en Eurobarometer. Mag ik er uit concluderen dat de kans op arbeidsongeschiktheid voor de zzp' er dan ook kleiner is. Dat zou alle pr-campagnes van verzekeraars en de overheid waarin de zzp' er angst wordt aangepraat om zich toch vooral te verzekeren voor arbeidsongeschiktheid te niet doen. De zzp' er blijkt doorgaans minder ziek dan de werknemer en als die ziek is werkt die door.

Je zou dan meteen de vragen kunnen stellen, waardoor zijn werknemers minder ziek. Komt dat door de werkdruk, werksfeer of melden ze zich wel erg makkelijk ziek omdat er toch een uitkering tegenover staat.
zzpboekhouder.   |    |  26 oktober 2018

Bijna kwart zzp'ers maakt gebruik van tankpas

Reactie: Ik zie de tankpas meer als positief omdat zzp' ers vaak bonnen kwijtraken die belangrijk zijn voor de aftrek van de BTW.

Met een totale digitale factuur per maand zit je veilig. Al kost de pas uiteraard wel geld.

En het is uiteraard makkelijker voor de zzp-boekhouder, die minder bonnen hoeft te boeken...
zzp*boekhouder   |    |  25 oktober 2018

Een energieke werknemer begint bij u

Reactie: Wijze woorden van Sarah Blonk, Business Development Consultant van HEYDAY en zeker iets om over na te denken.

De vraag is, is het een taak van de werkgever of dient dit intrinsiek vanuit de werknemer te komen. Alles wat top-down wordt opgelegd heeft dat ook voldoende draagvlak op de werkvloer of wordt het al verplichting gezien.

Ik denk dat een wisselwerking tussen werkgever en werknemer is. De werkgever kan de werknemer bewuster maken van zijn energie en hoe je energie kan opwekken.

Dansen voor je aan je werk start lijkt mij een heel slimme oplossing, je krijgt meer contact met je lichaam en bent meer uit het hoofd. Ik kan me voorstellen dat voor veel werknemers dit wel een heel grote stap is. Zij zijn wellicht al blij met 30 minuten lopen of fietsen.

Zolang zij meren dat daaruit hun lichaam ontspant en de energie stroomt dan is de eerste stap al gezet.

Ontspannen na werktijd lijkt me een zaak van de werknemer, maar een werkgever kan stimuleren dmv een fiets van/naar de zaak/naar huis.
peter Zzp.boekhouder   |    |  24 oktober 2018
1  2  3  4  5   ... 119
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken