Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Persberichten
 
7 april 2020

Jouw bedrijf in een nieuw jasje steken: aan de slag met je kantoor!

Je onderneming is dynamisch. Dagelijks kijk je naar de mogelijkheden rond opschaling, investeer je in nieuwe ICT-toepassingen en kijk je al uit naar die volledig elektrische auto’s om je wagenpark te vernieuwen. Tegelijkertijd laat je ook de website opfrissen, zodat je helemaal bij de tijd bent.
 

Maar wat ziet die klant of partner die jouw kantoor binnenstapt om daar een contract of overeenkomst te tekenen? Is dit al jarenlang dezelfde saaie plek met witte muren een standaardinrichting waar niemand mee aan de slag durft te gaan? Of ben je hier net zo vooruitstrevend als in de rest van je onderneming?

Zet je bedrijf eens ondersteboven
Altijd dezelfde inrichting en indeling is niet motiverend. Niet voor de klanten die met regelmaat langskomen, maar ook niet voor het personeel dat elke dag hetzelfde uitzicht heeft. Het is wellicht niet direct een aantrekkelijk idee om alles ondersteboven te zetten, maar de inspanningen lonen wel degelijk. Wellicht direct een goed idee om een expert in te schakelen voor het inrichten van het nieuwe kantoor?

Voordat je hiermee begint, is dit een geweldig moment om alles eens goed schoon te maken en te kijken naar de muren, vloer en het plafond. Ga je direct verf kopen om de uitstraling van je bedrijf volledig te veranderen? Pak je de receptie en de showroom ook direct mee?

Houd er rekening mee dat je de juiste kleuren en uitstraling gebruikt voor elke ruimte. Op een kantoor wil je rustige en neutrale kleuren aan de muur hebben, zodat mensen op een geconcentreerde manier kunnen werken. In een showroom of receptie kun je meer uiteenlopende kleuren gebruiken, maar let er wel op dat elke klant en bezoeker de aandacht heeft voor wat echt belangrijk is. Een kleurenspel op de muren kan leuk zijn, maar wanneer je daardoor minder sales hebt, dan wegen de nadelen geenszins tegen de voordelen op.

Waarom zou je je bedrijf in een nieuw jasje steken?
  • Om een fris imago te houden
  • Om te laten zien dat je met de tijd meegaat
  • Omdat je huisstijl veranderd is en je bedrijf zelf nog aangepast moet worden
  • Omdat het motiverend is voor je personeel en de klanten die binnenkomen

Hoe grondig en uitgebreid je dit aanpakt, dat is helemaal aan jou. Kleine veranderingen zijn makkelijk door te voeren, waar grotere veranderingen vaak meer resultaat hebben maar tegelijkertijd ook wat meer zullen kosten. Kies vooral wat echt bij jouw onderneming past!
 

 
Doorsturen »  Reageer » 


 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Gegarandeerd meer klanten, dat is een stevige uitspraak! Na het lezen van dit boek weet je dat het kan. Ontdek hoe je jezelf op de kaart zet en met no budgetmarketing razendsnel groeit.
Lees verderMeer boeken