Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
7 augustus 2020

De beste verpakking voor uw producten

De afgelopen maanden is door de coronacrisis de economie is ons land aardig door elkaar geschud. Sommige ondernemers moesten hun bedrijfsvoering pauzeren door de maatregelen om het coronavirus onder controle te krijgen. Er zijn echter ook ondernemers die juist hun omzet of winst zagen stijgen. Hierbij ging het veelal om verkopen uit webshops. Zo berichtte het CBS bijvoorbeeld van een stijging van 45 procent van online aankopen bij de detailhandel in juni 2020 ten opzichte van een jaar geleden.

Lees verder »  Reageer »
7 augustus 2020

'Technisch herstel derde kwartaal geeft vertekend beeld economie'

Na de historische val van de economie in de afgelopen maanden volgt komend kwartaal een record-herstel. Welk land herstelt snel? En wie blijft er achter? Volgens de researchafdeling van Euler Hermes kan de eurozone komend kwartaal rekenen op een rebound van +12,8 procent. "Bij het herstel gaat Duitsland aan kop, Italië doet het verrassend beter dan gedacht en de hardste klap krijgt Spanje", zegt Johan Geeroms, Risk Director bij Euler Hermes Nederland. Hij benadrukt dat het herstel relatief is: "Veel bedrijven liggen aan het infuus."

Lees verder »  1 reactie »
6 augustus 2020

Krachtig herstel crowdfunding in Nederland

Na een forse daling van het aantal nieuwe crowdfundingprojecten tijdens de Coronacrisis is de Nederlandse markt voor crowdfunding sterk hersteld in juli 2020. De afgelopen maand kwam de markt uit op 22 miljoen euro verdeeld over 191 projecten. Dit blijkt uit de laatste cijfers van Crowdfundmarkt, een brancheorganisatie voor crowdfunding in Nederland.

Lees verder »  1 reactie »
5 augustus 2020

Klantbeleving opnieuw uitvinden in een wereld van social distancing

Tot voor kort kende vrijwel niemand de term ‘social distancing’, en halverwege 2020 kunt u geen krant openslaan die de term niet bevat. Social distancing is de verzamelnaam voor de preventieve maatregelen die overheden wereldwijd de bevolking opleggen in een poging het coronavirus te verslaan. Terwijl de nieuwe gewoontes van mensen met betrekking tot hun hygiëne, gezondheid en veiligheid erin slijten, terwijl ‘het nieuwe normaal’ vorm krijgt, zijn retailers en merken op zoek naar hun plek in de nieuwe samenleving.

Lees verder »  Reageer »
5 augustus 2020

Corona zorgt voor boost in online verkopen

De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat Nederland aan het online winkelen is geslagen. We zijn met zijn allen in één klap digitaal vaardig geworden. Aan ondernemers de oproep: pak de huidige uitdagingen aan! Bij het verkopen van uw producten zal het straks gaan om wie er het beste in slaagt om de fysieke en digitale wereld met elkaar te verbinden.

Lees verder »  Reageer »
4 augustus 2020

Forse toename van jonge caravan- en camperbezitters in coronatijd

Uit cijfers van BOVAG en RDC blijkt dat vooral meer jonge mensen sinds de uitbraak van het coronavirus een caravan of camper hebben aangeschaft. Het aantal caravaneigenaren in de leeftijd tot en met 35 jaar nam tussen 1 april en 1 juli 2020 met 6,6 procent toe tot bijna 18.000 en bij de campers steeg dat aantal met 17,2 procent tot ruim 4.600.

Lees verder »  Reageer »
3 augustus 2020

Kwart ondernemers ontvangt klanten liever niet in eigen bedrijfsruimte

Maar liefst 27 procent van de Nederlandse ondernemers ontvangt liever geen (potentiële) klanten in zijn bedrijfsruimte. Dit blijkt uit onderzoek van GaragePark onder 1.004 Nederlandse ondernemers, uitgevoerd door Panelwizard. Zeven procent van de ondervraagden schaamt zich zelfs voor zijn bedrijfspand.

Lees verder »  1 reactie »
31 juli 2020

Bijzondere kerstpakketten in 2020

Dit jaar beseffen veel ondernemers dat het bijna noodzakelijk is om hun personeel extra te belonen. Werknemers hebben het namelijk duidelijk moeilijker dan normaal. Constante overuren, lagere lonen en grotere kansen op ontslag. Ondernemers merken dit en weten dan ook dat ze hun best moeten doen om de werknemers te blijven motiveren en stimuleren. Aangezien werkgevers niet zomaar de lonen kunnen verhogen, kiezen ze er dit jaar voor om de medewerkers op een andere manier te motiveren. Dit doen ze met behulp van kerstpakketten.

Lees verder »  1 reactie »
30 juli 2020

Ondanks COVID-19 hebben MKB’ers nog steeds groeiplannen

Ondanks de COVID-19 crisis zijn Nederlandse bedrijven hoopvol over de toekomst. Bijna driekwart (74 procent) van de MKB’ers geeft aan dat de lockdown periode heeft gezorgd voor versnelde veranderingen binnen de bedrijfsvoering. Dit biedt bedrijven juist een goed vertrekpunt om de uitdagingen van een internationale uitbreiding aan te gaan. Een op de tien van de MKB’ers overweegt dan ook binnen twee jaar naar het buitenland uit te breiden.

Lees verder »  Reageer »
29 juli 2020

Kwart familiebedrijven is volgens eigen werknemers succesvoller dan niet-familiebedrijf

Maar liefst 24 procent van de medewerkers van een familiebedrijf stelt dat hun organisatie succesvoller is als niet-familiebedrijf. Dit blijkt uit onderzoek van Strike onder 370 Nederlanders werkzaam bij familiebedrijven, uitgevoerd door PanelInzicht. Een kwart van de respondenten denkt zelfs dat hun organisatie over vijf jaar niet meer bestaat als er niets verandert.

Lees verder »  1 reactie »
28 juli 2020

Coronacrisis zorgt voor evenveel faillissementen als tijdens dieptepunt crisis 2013

In het vierde kwartaal van 2020 tot aan het vierde kwartaal van 2021 zullen er in Nederland 1.760 faillissementen plaatsvinden in de bouwsector. Dit is drie-en-een-half keer zoveel als in het jaar 2019. De horeca blijft relatief gespaard: met 510 faillissementen gaat 0,58 procent van de sector failliet. Deze cijfers komen uit een data-analyse van ruim drie miljoen organisaties uitgevoerd door bedrijfsdataspecialist Altares Dun & Bradstreet.

Lees verder »  1 reactie »
27 juli 2020

Mkb’ers overwegen alternatieve financiering voor meer grip op de cashflow

2020 is nu al een uitdagend jaar voor de Nederlandse ondernemer. Veel mkb’ers worstelen met de cashflow als gevolg van de coronacrisis. Om de cashflow op peil te houden zetten steeds meer ondernemers in op alternatieve financieringsvormen. Nu de economische gevolgen door de coronacrisis voor veel mkb’ers voelbaar zijn, overweegt maar liefst vier op de tien ondernemers die voorheen nog zonder externe geldschieters werkten (40 procent) om ook de stap te zetten en naar extra cashflow uit te kijken. Dat blijkt uit onderzoek van Bibby Financial Services.

Lees verder »  1 reactie »
24 juli 2020

Zo behoudt u gekwalificeerde flexkrachten voor uw (horeca-)onderneming

Nu de binnenlandse economie langzaamaan weer begint te draaien – zij het met horten en stoten en op 1,5 meter afstand – is het interessant om te kijken naar de effecten die de lockdown heeft gehad op een aantal sectoren waarin NOWJOBS actief is.

Lees verder »  1 reactie »
24 juli 2020

61 procent van de mkb-bedrijven wereldwijd vreest voor continu´teit door COVID-19 crisis

In een nieuw onderzoek, uitgevoerd door softwarevergelijkingssite Capterra, werd onderzocht hoe eigenaars en medewerkers van kleine en middelgrote bedrijven (mkb) op COVID-19 reageerden. De helft van de bedrijven had geen bedrijfscontinuïteitsplan om de crisis het hoofd te bieden.

Lees verder »  Reageer »
1  2  3  4  5   ... 444
Wat is een AOV en voor wie is het?
Onder een AOV verstaat men een arbeidsongeschiktheidsverzekering
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Zou het niet fascinerend zijn als je kon tijdreizen om een kijkje te nemen in de toekomst? Jammer genoeg is dat alleen in sciencefiction mogelijk. En de toekomst laat zich helaas niet voorspellen, hoewel we hebben afgesproken dat weermannen mogen doen alsof.
Lees verderMeer boeken