Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
29 augustus 2011
 

Bakkersbedrijf overdonderd door succes online actie

 
 

Het Friese Van der Meulen - De Meesterbakkers is overdonderd door de stormloop op hun website om een gratis proefdoosje met de nieuwe Melba Toast Broodsoorten te bestellen. Een week nadat dit via demeesterbakkers.nl mogelijk werd, ontplofte plotseling het aantal aanvragen

Sinds woensdag kreeg de website ineens 2.500 bezoeken per uur te verwerken en werden er bijna 4.000 proefdoosjes besteld. De site trok in twee dagen tijd minimaal 10.000 unieke bezoekers. En dat op een website die normaal gemiddeld 50 bezoekers per maand heeft. De site ging prompt een uur uit de lucht; de beschikbare servercapaciteit kon dit niet aan. Dit was voor degenen die tevergeefs een proefdoosje probeerden te bestellen geen reden om de poging op te geven. Binnen twee uur nadat de site weer live stond maar het bestelformulier tijdelijk was uitgezet, stroomden duizenden mailtjes binnen bij Van der Meulen met het verzoek om toch een doosje te ontvangen. 

Verrast

"We zijn compleet verrast door wat er hier gebeurt," aldus Johan Bruinsma, commercieel directeur van Van der Meulen. "We zijn blij met de belangstelling voor ons nieuwe product maar zijn erg verrast door deze extreme cijfers. Zoiets verwacht je bij de introductie van een nieuwe Iphone, maar niet bij Melba Toast". Het bedrijf moest snel schakelen om deze hausse op te vangen. "Er is servercapaciteit bijgeschakeld, en we zijn hard bezig om extra proefdoosjes te maken". Mensen die een proefdoosje hebben besteld hoeven dus niet bang te zijn dat ze niets meer ontvangen. "We zorgen er natuurlijk voor dat alle bestellingen afgeleverd zullen worden, het kan alleen iets langer duren," aldus Bruinsma. 

Rusland, Oekraïne en Israel: een raadsel

Over de oorzaak van deze stormloop op de proefdoosjes Melba Toast zijn de meningen verdeeld. Van der Meulen had nog op geen enkele manier reclame gemaakt voor het proefdoosje. Wat inmiddels wel duidelijk is, is dat er tips waren verschenen op sites als gratis.nl en proefmonsters.nl. Vermoedelijk heeft dit de run op de toastjes versterkt. Er komen zelfs aanvragen binnen uit landen als Rusland, Oekraïne en Israel. Het is vooralsnog een raadsel waarom er ook vanuit die landen zo'n interesse is in Nederlandse proefdoosjes Melba Toast.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Checklist: de beste start voor jouw eigen webshop
Steeds meer Nederlanders verkopen hun zelfgemaakte producten online.
Geef een impuls aan jouw professionele en persoonlijke groei als strategisch communicatieadviseur
Met de SRM Senior Communicatieadviseur C opleiding leer jij hedendaagse communicatietechnieken vanuit een breder organisatieperspectief te benaderen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken